En fråga om steriliseringsmetod och äggledare.

Ska man skratta eller gråta... Fick min tid till måndag idag - klockan 13.00 :banghead:
Blev lovad att vara nr 2 så jag inte ska kunna bli struken igen men så blev det inte. Detta är samma tid som då jag hann bli förmedicinerad och fick gå hem. Så mina förhoppningar om att det blir genomfört på måndag är dessvärre inte stora. Tror de krånglar så att jag ska "ändra mig" :meh:


Orkar inte bli förmedicinerad en gång till och sen behöva gå hem.
Visst finns det snabbverkade morfin att få i spruta? Det borde väl funka lika fint att ge precis då man ska in på op som att få en tablett 2 timmar i förväg?

Är du orolig eller är det annan anledning till premedicinering? Jag behövde inte det. De satte infart på avdelningen. Sen skulle jag inne på op räkna baklänges från 10. Jag hann tydligen till sju innan ljuset slocknade... De erbjöd lugnande via infarten innan om jag ville men de var så rara så jag tyckte inte jag behövde.
 
Är du orolig eller är det annan anledning till premedicinering? Jag behövde inte det. De satte infart på avdelningen. Sen skulle jag inne på op räkna baklänges från 10. Jag hann tydligen till sju innan ljuset slocknade... De erbjöd lugnande via infarten innan om jag ville men de var så rara så jag tyckte inte jag behövde.

De ger alltid nån timma i förväg. Både den där "kräktabletten", morfin, alvedon och nån mer samt infart och nåt dropp. Fick likadant förra året vid en op. Man ska vara klar att sövas redan i väntrummet typ. Det var därför jag var förmedicinerad förra gången. Men jag orkar inte med 24 timmars blurr i huvudet om jag inte får något för det denna gången.
 
De ger alltid nån timma i förväg. Både den där "kräktabletten", morfin, alvedon och nån mer samt infart och nåt dropp. Fick likadant förra året vid en op. Man ska vara klar att sövas redan i väntrummet typ. Det var därför jag var förmedicinerad förra gången. Men jag orkar inte med 24 timmars blurr i huvudet om jag inte får något för det denna gången.

Intressant. Jag är sövd för gynekologiska op två gånger i två olika landsting och ena gången ingen premedicinering. Andra gången kan jag ev fått nån tablett smärtstillande innan dock.

Håller tummarna att du får din op som planerat nu!
 
Min turdag idag :bump::banana: :bump:

Till å med så den före mig hade druckit bubbelvatten så jag fick gå före i kön :D

Samma läkare som opererade mig förra året. Vilken skillnad på läkare det kan vara. När vi pratade om hormonspiralen så var det självklart att jag skulle ha kvar den så jag slipper blödningarna. "Och när den är förbrukad så sätter du bara in en ny" sa hon!

Angående smärta så är jag smärtkänslig och sjuksköterskan ville ge mig mer morfin intravenöst för jag såg så plågad ut sa hon men jag ville inte stanna längre än nödvändigt så fick tablett istället så jag kunde åka hem när den börjat verka. Jag vet att jag är känslig, var lika förra året men det känns okej ändå. Ska ta en extra oxascand ikväll så jag kan slappna av ordentligt och ta alvedon och hoppas det funkar okej (får inte ta ipren förens imorgon).

Känns superskönt att ha det gjort!
 
Skönt att du äntligen fick det gjort, efter allt krångel!

Har själv skickat in en ny remiss om att sterilisera mig, får hoppas dom denna gången går med på det.. :cautious:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Skönt att du äntligen fick det gjort, efter allt krångel!

Har själv skickat in en ny remiss om att sterilisera mig, får hoppas dom denna gången går med på det.. :cautious:

Ja verkligen!

Stå på dig!
Jag kommer skicka in en anmälan på läkaren som vägrade, enbart för att hon nekade min lagliga rättighet och jag anser att det bör komma upp i ljuset så andra inte ska behöva genomlida den process jag fick göra och som kanske inte orkar slåss för sin sak.

Jag har väntat med flit för ville vara säker på att operationen blev gjord först.
 
Usch, jag har bestämt mig för att sterilisera mig om jag skulle råka träffa någon man igen som jag faktiskt vill ligga med. Känns dumt att operera en frisk kropp "bara för att" men nu när jag läser om hur mycket trassel det kan vara att öht få igenom en sterilisering så kanske det är lika bra att försöka få det gjort nu ändå?
 
Usch, jag har bestämt mig för att sterilisera mig om jag skulle råka träffa någon man igen som jag faktiskt vill ligga med. Känns dumt att operera en frisk kropp "bara för att" men nu när jag läser om hur mycket trassel det kan vara att öht få igenom en sterilisering så kanske det är lika bra att försöka få det gjort nu ändå?
Jag skulle absolut göra det oavsett om du har partner eller inte. Men vad du än gör, sätt för sjutton inte in Essure!!
 
De vägrar fortfarande erkänna att de ger biverkningar dock. Och operationsmetoden som erbjuds för att ta ut dem strider mot tillverkarens rekommendationer och ökar risken för långsiktiga komplikationer.

Jag blir inte av med mina.
Så sjukt.... är jävligt glad att jag gick på magkänslan och sa nej till dom..
 
Den är numera helt borttagen från svenska marknaden så ingen får sätta in dom ens :cool:

Det vidriga är att de är säljstoppade I USA med, och Bayer slutade tillverka dem 2018. Men... De redan befintliga får i USA användas till och med sista december i år. Dvs de sätts fortfarande in i USA. Ganska sällsynt men ändå - helt horribelt.

Edit. Samma läge var i Sverige en period.
 
Det vidriga är att de är säljstoppade I USA med, och Bayer slutade tillverka dem 2018. Men... De redan befintliga får i USA användas till och med sista december i år. Dvs de sätts fortfarande in i USA. Ganska sällsynt men ändå - helt horribelt.

Edit. Samma läge var i Sverige en period.
Fruktansvärt! Kostar ju mer i längden om de måste plocka bort dom m.m.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 661
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 541
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 072
Hundhälsa Min hund opererades i somras för "akut fistulerande analsäcksinflammation", båda analsäckarna togs bort. Jag reagerade på att det var...
Svar
3
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp