Bukefalos 28 år!

doglover

Trådstartare
Om det står "Avsedd för 1 barn på max 25 kg", menar dem då att barnet kan väga upp till 25 kg i den vagnen/sulkyn, eller att maxlasten är 25 kg?

T.ex om ungen väger 15 kg, kan man bara då lasta på 10 kg till?

Eller är det att barnet kan väga 25 kg och sen kan man ha vikt i varukorgen?

(BRANFORD BARNVAGN/SULKY)
 
Sv: En fråga

Att vagnen max kan lastas med 25 kg, vare sig det är i varukorg eller i sittdel.

Så skulle jag tolka det.
 
Sv: En fråga

Så tolkar jag det med, men ändå... Det står ju avsedd för ett barn på max 25 kg?
 
Sv: En fråga

Vi ska inte köpa vagnen än, utan kollar runt efter en som vi tycker är prisvärd, säker och bra.

Vi gjorde ett misstag med den förra. Teutonia, värdelös skit.
 
Sv: En fråga

Det brukar stå hur mycket "varukorgen" tar.

Jag skulle tolka det som att barnet ska väga max 25kg, men då borde det även stå hur tung last varukorgen tar.
 
Sv: En fråga

Det står tyvärr inte...

Barnvagn med 12" luftgummihjul
Avsedd för 1 barn på max 25 kg.
Justerbart ryggstöd.
Vikt 17 kg.
CE godkänd efter BS EN 1888
Enkel att fälla ihop, vändbart styre, fotbroms och säkerhetssele.
Hopfällt mått: längd 110 cm, bredd 61 cm, höjd 44 cm
Liggmått: 90 cm, lång 34 cm

Det är allt som står.
 
Sv: En fråga

Vad dåligt.

Men det beror ju på hur mycket du vill/behöver lassa på vagnen, du kanske inte kommer upp i 25 kg?

Min son på 5 år väger bara 18 kg så då skulle han och 7 kg packning "orkas" av vagnen och det är väl ganska bra av en liten vagn?
 
Sv: En fråga

Jo det är nog bättre än Teutonian.
www.haraldnyborg.se katalognr 7354 är det.

Min son är uppe i snart 11 kg och snart 7 mån gammal. Vi tänkte vänta tills vi verkligen hittar en som är värd att köpa, men är sugen på den.
 
Sv: En fråga

Jag tolkar det som att det är maxlast för vagnen (vad den garanterat håller för). De flesta vagnar brukar ligga på ungefär 25kg maxbelastning...

Har själv varit o klämt på den vagnen, men föll inte direkt för den (men den är snygg...)
 
Sv: En fråga

Jag vill åka dit och "inspektera".

Vad det något som var negativt med den? Om den är klumpig eller så gör inte så stor skillnad för oss. Och vi har ingen bil, så hur den är ihopfälld betyder inget heller. :p
 
Sv: En fråga

25 kg är ju rätt mkt så det är nog maxlast, det är väl inte ofta man kör en 5 åring eller en 25 kg;s i vagn...
 
Sv: En fråga

*kl* borde va 25 kg totalt... min dotter som är rätt stor väger strax under 14 kg och är 2år3mån gammal :) hennes vagn står det dock max 5 kg på varukorgen.... skulle tro 25 är max på den också (teutonia mistral sport)
 
Sv: En fråga

Okej, då bör det vara max 25 kg allt som allt.

Vi ska iallafall testa den grundligt och är vi inte nöjda får vi leta vidare.
 
Sv: En fråga

Jag tyckte att Teutonian är lite "plastig" den med, så det blir nog ingen jätteskillnad.
 
Sv: En fråga

Att vagnen max kan lastas med 25 kg, vare sig det är i varukorg eller i sittdel.

Så skulle jag tolka det.

Jag med. Barnvagnar är ju till för att "frakta" barn i, och inte massa annat. Även om det nu finns varukorgar så tycker jag inte att maxvikten för den är det mest intressanta.;)
 
Sv: En fråga

Jag tyckte att Teutonian är lite "plastig" den med, så det blir nog ingen jätteskillnad.

Jag jämförde ju iofs med mina Brio-vagnar, vet inte hur teutonian är, så jag kanske skulle uppfatta även den som plastig (är ganska känslig mot "plastiga" grejer, känns inte som någon bra kvalité i de vagnarna...)
 
Sv: En fråga

Det är det inte helller.

Barnvagnsmekanikern på Bbyhörnan i Gbg sa att sådana håller i ca 2 år. Sedan går alltid samma del sönder på dem.

Dem plastiga svarta sakerna där nere vid däcken om Teutonia har.
 
Sv: En fråga

Tyvärr är de nyare vagnarna av usel kvalité även dagens mobiler osv. Men min teutonia -01 är inne på 5-e barnet när min 3.e föds och den håller ännnu med en reparation på 60 kr på suffletten som behövdes spännas! Och ja de nya teutoniorna t om ser plastiga ut ju :crazy:
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 157
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 356
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 335
Senast: Freazer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 290
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp