En "funkis" vardag...

...sju dagar i veckan...

Frukostkaffe och sen försöka vika i sär lite kartonger så de tar mindre plats när jag motar ut någon med dem i soprummet.

Alltså, man får ta projekt i små steg.

Stora akvariet ser helt OK ut nu. Men jag behöver fortfarande få tag på ett täckglas till. För pumparna väsnas något infernaliskt. Som läget är just nu, funderar jag på att plocka ihop fiskarna i ett kar... mjaa... måste ta en titt till på guppysarna för närvarande verkar det som att det bara är VUXNA hanar... ynglen tar ett par veckor till innan de går att könsbestämma. Och sedan försöka "starta om", de andra karen också För just nu är det "uschligt" i övriga karen. Till karantänkaret, ett nanokar behöver jag en ny lampa. Den gamla har "gått i hönner..."

Och sen är det sopsortering av garderob. Jag har försökt börja ett antal gånger. Men nu är det dags.
😛
Och vid det här laget är det... spara eller släng... inget, lämna till myror eller annan hjälporganisation. Den tiden är förbi...

Och projektet baka matbröd, som jag tjatat om i en vecka...

Det får bli efter disken... som väntat i tre dagar....

Problemet är att jag börjat morgonen med 40 mg furix... Jag hinner knappt sätta mig till rätta, för att börja med något av projekten innan det är dags att "hasrulla iväg" mot badrummet... :p Men fötterna är erbarmerliga just nu, så det ÄR ett måste.

Jag tänkte åka till mor o far en sväng i eftermiddag. Men jag är inlåst... Igår gled nyckelknippan ner bakom/under hallbyrån och jag glömde be M fiska fram den när hen var här för strumpor o sängbäddning... Men visst, krisar det sig... gör jag väl någon halsbrytande gymnastisk övning med att försöka dra fram byrån och kasta mig in bakom.... Förhoppningsvis luxerar jag ingen höft. Undrar var larmknappen ligger... *tittar bakom datorskärmen*...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp