En galen Turbo

Ferrari

Trådstartare
Några kanske kommer ihåg hur jag letade efter den perfekta hunden som inte fanns. Först var det Texas, den 3 åriga hanhunden som själv skulle få välja ägare :D efter det var det en tik som jag efter att dag, tid & plats hade bestäms fick veta att hon hade hd-fel c/d.

Men men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Egentligen så ville jag ju mest av allt ha tillbaka min Nemo som jag sålde i januari då vi var bostadslösa och inte hade någonstans att ta vägen, men han har det så bra hos sin nuvarande ägare och dom vill definitivt inte sälja tillbaka honom. Vilket jag förstår. Men nu när vi äntligen fått det perfekta boendet och tiden så kändes det tomt. Min man har ju sin stora rottweilerkorsning Nico, som jag dock inte alltid drar jämt med, tycker han är för stor och min rygg klarar inte av hans tokryck som han får vid hundmöten.

Men, för två dagar sen gjorde Turbo entré. En liten svart tornado som jag är upp över öronen förälskad i. Han är 1 år gammal, ca 30 cm i mankhöjd, 5 kg tung och bara helt bedårande. Ingen jobbig päls att sköta om heller. Dock är inte uppfostran något han fått så det blir väl det tuffaste :angel:.

Av allt jag sett så har han bara en stor nackdel - han skäller. Han skäller på människor som han inte känner, han skäller när någon rör sig på övervåningen, han skäller på hundar som han inte får hälsa på. Ja, han skäller ganska mycket. Han skäller även på mig när jag inte bryr mig om honom. Så nu är fast ett i passivitetsträning inledd, han kan inte ta det lugnt den lille pissenissen.

I övrigt så verkar han ha massa motor och arbetsglädje, det går att belöna honom både med lek och godis, han är gärna nära - väldigt nära, och har världens studs i sina ben (vadå nästa agilitychampion :D?).

Nä, lilla Turbo verkar vara precis den sorts hund jag letat efter - behöver bara tips angående skällandet - har alltid haft tysta hundar - så hur fasen får man bort det?

Ville bara dela med mig utav min glädje, har inga bilder då kameran är trasig men det kommer ;)
 
Sv: En galen Turbo

Va roligt att du verkar ha hittat rätt gumman!! :love:

En perfekt lekkamrat till Jaffa!! ;)
Ja vet ju hur mkt du saknar Nemo, så hoppas lilla Turbo kan fylla upp de tomrumet Nemo lämnade hos dig!!


:D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 200
Senast: Migo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 314
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp