en get åt mitt kexchoklad, inkl plasten

shaun

Trådstartare
Ja, som topic säger. En get lyckades få tag i mitt kexchoklad och åt upp ett nästan helt, inkl plasten.
Hur farligt kan detta vara? Ska jag kontakta ägaren, eller är detta "peantus" för getter kanske? :)
 
Bortsett från att jag såklart hoppas att geten mår bra måste jag bara säga att detta är den roligaste och gulligaste och mest stereotypt get-aktiga rubriken jag läst 😆❤️ Det är liksom sånt man får lära sig som barn att getter hittar på. Avsaknaden av kontext gör det hela ännu bättre på något vis 😁
 
Jag såg en gång en get repa slingor av plasten till en silagebal och äta, lite som spaghetti. En annan get åt gullfiber som sockervadd. Ingen av dem verkade komma till skada. Misstänker att geten har ett otroligt avancerat matsmältningssystem!
 
Jag såg en gång en get repa slingor av plasten till en silagebal och äta, lite som spaghetti. En annan get åt gullfiber som sockervadd. Ingen av dem verkade komma till skada. Misstänker att geten har ett otroligt avancerat matsmältningssystem!
Oavsett är det bra att informera ägaren så den kan hålla ett extra öga på geten om den skulle bli dålig. Jag hade varit väldigt bekymrad som ägare till dina exempel och sett till att de inte kom åt att äta varesig plast eller isolering.
 
Oavsett är det bra att informera ägaren så den kan hålla ett extra öga på geten om den skulle bli dålig. Jag hade varit väldigt bekymrad som ägare till dina exempel och sett till att de inte kom åt att äta varesig plast eller isolering.
Jag betraktade dessa getter i ägarens sällskap, annars instämmer jag verkligen i att man bör kontakta djurets ägare om man upptäcker något liknande!
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 435
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 416
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 519
Senast: Flixon
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp