En gubbe i skogen kl 4..

movi

Trådstartare
Blev riktigt skrämd av en man i skogen i går morse..Som vanligt så gick jag ut med hunden ca 04.15,vi har en kortare sträcka på morgonen som lyses upp lite av järnvägen och av en mindre fabrik(ej nattjobb där),och där går jag varje morgon.

Plötsligt reagerar hunden,ställer sig och småmuttrar lite,och tittar in mot en skogsdunge,och där mitt i buskaget,står en man,jag blir så rädd,så jag tror jag ska dö på stället,för att där har man inget att göra en morgon kl 4,jag kan inte komma på nån som helst förklaring till att stå där,det är mitt i ingenstans!

Om man är på hemväg/kissnödig,så har han gått ca 30 m från vägen rakt in en dunge med träd och buskar,det finns ingen väg just där som leder någonstans..det finns bara en liten stig precis vid järnvägen som man får vända på om man går,för sen kommer en liten fabrik!

Så nu får jag byta sträcka och gå,och den är ju kolsvart på morgonen,en grusväg..med bara gärden runt,inga hus,och det passar ju mig perfekt,som är så mörkrädd,så att jag får hicka/hjärtstopp om det prasslar..:D

Gissa om jag kollade runt i morse när jag var ute med hunden,vred nästan huvudet ur led,och lyssnade,men varken hörde eller såg något!
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Usch, jag hade också blivit jätterädd :crazy:! Det var inte ett Halloween-spöke du såg då:D?
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Han kanske också var ute med sin hund, fast du inte såg hunden för att den var lös och sprang någon annanstans eller för att den inte syntes bakom buskarna. Han kanske var en sån man ringer till om man kört på ett rådjur/en älg och djuret sprungit in skadad i skogen (tror du vet vad jag menar).

Han kanske tyckte att du var lika konstig du som var ute och rastade din hund klockan 4 på morgonen!
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Usch! Det finns så mkt skumt folk idag :S
Jag är också lätt skrämd av mig. Speciellt när det handlar om skumma människor på skumma ställen.:o
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Usch då..

Men fyra på morgonen? Går du upp så himla tidigt, eller har du en valp som måste ut?
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Konstig prick som bara står i en skogsdunge. Jag skulle nog ha peppat mina hundar till att skälla så att jag visade filuren att det inte är någon idé att försöka komma fram till mig.:devil: Förstår att du byter promenadsträcka efter det här. Skulle hunden försvara dig om någon skulle uppträda hotfullt mot dig?
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Gubben tänkte antagligen samma sak om dig; "En tant i skogen fyra på morgonen! :eek: VAD hade hon där att göra!?" :rofl:
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Svarar alla

Idag träffade jag på ett par som var ute och kollade runt vid den fabrik som stigen tar slut vid..och jag berättade för dom vad jag upplevt!

Och jag är inte helt ute och cyklar,det bor/håller till tydligen en människa i en av barackerna misstänker dom,och företaget har även problem med skadegörelse,så människan jag såg hade nog inget där att göra! Dom vet inte om den som förstör och den som ev är i en av barackerna är samma människa!
Människan/människorna har tydligen hållit till där ca 2-3 veckor,så jag har nog haft turen på min sida och inte stött på dom!

Jag fick gärna hålla utkik eftersom jag gick där och bara bor ett stenkast därifrån,men jag håller mig nog där dagtid numera..

Ja,jag går ut med hunden varje dag straxt efter 4,jag börjar jobba kl 5!
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Då är det nog en man som är hemlös.
Förmodligen vill han bara vara i fred och ha tak över huvet.
Att han var ute då du var där kan ju bero på att han kanske var ute och kissade.
Har genom åren sett baracker och tält sättas upp i skogsdungar runt "min" stad.
Brukar sällan se fräscht ut utan fullt med skräp.
Tror faktiskt många färre skulle ha ont av dem om det hölls mer rent runt om.
Svenskar tål ju inte skräp i trädgården hos grannen t ex.
Sorry TS,ngt off topic.
Tror inte du behöver vara rädd,men du kanske inte ska gå just där mitt i natten iaf.
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Jag skulle inte ens gå där dagtid när jag vet att det bor någon/några där. Du vet faktist inte vad det är för människor, troligtvis inget att vara rädd för men det kan väl ingen veta heller.
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Jag skulle inte ens gå där dagtid när jag vet att det bor någon/några där. Du vet faktist inte vad det är för människor, troligtvis inget att vara rädd för men det kan väl ingen veta heller.

Bor du i en isolerad bunker?
Det bor ju folk överallt som man inte vet vilka de är. Jag kan inte öppna min dörr utan att riskera att stöta på folk jag inte vet vad de är för några slags människor.
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Och jag är inte helt ute och cyklar,det bor/håller till tydligen en människa i en av barackerna misstänker dom,och företaget har även problem med skadegörelse,så människan jag såg hade nog inget där att göra! Dom vet inte om den som förstör och den som ev är i en av barackerna är samma människa!
Människan/människorna har tydligen hållit till där ca 2-3 veckor,så jag har nog haft turen på min sida och inte stött på dom!


Svar till escodobe. Det var det här jag syftade på när jag skrev och på det TS tog upp. Inte att gå ut i största allmänhet ;)
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Svar till escodobe. Det var det här jag syftade på när jag skrev och på det TS tog upp. Inte att gå ut i största allmänhet ;)
Jag har läst det där.Jag förstår inte varför ts skulle behöva vara rädd.
Du kan lika gärna bo granne med en mördare i ett fint villaområde.
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Jag skulle nog hojtat "Hallå där, har du gått vilse??" och kollat vad det var för en filur.

Även om det var en hemlös/ockupant av barack så innebär det ju inte att det är en våldsman som attackerar alla som rörs i närheten..
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Det kanske sitter nån på ett uggleforum och oroar sig "Där stod jag klockan fyra på morgonen och lyssnade på ugglorna, helt från ingenstans dök det upp en person som bara tittar på mig och sen försvinner... Jätteläskigt eftersom det är ett ställe där nästan ingen går. När jag pratade med ulle på föreningen så sa hon att det finns några baracker där och nån har sett någon där...
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Eller hur!

Så länge personen i fråga inte gör någonting särskilt (hotande) så finns det väl inte så stor anledning att hetsa upp sig. TS har väl dessutom en inte alltför liten hund, det brukar ju avskräcka folk från att begå våldsbrott och liknande.

Är det dessutom så att personen är hemlös och bor där (mer eller mindre) tillfälligt så tror jag inte risken är speciellt stor att han ska göra något farligt. Snarare är han nog mån om att inte störa så att han kan bo kvar så länge som möjligt.
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

KL

Det kanske kan vara så att TS blev mest överraskad av att det faktiskt var någon på ett ställe där det inte brukar vara någon?

Jag själv blev väldigt överraskad häromdagen när jag var ute och gick med hunden i skogen. Vi bor långt ut på landet och jag har aldrig sett en annan människa ute i skogen här, förutom en gång när poliserna hade belägrat en del av skogen på jakt efter någon skurk. Jag kom iallafall och gick i godan ro därute i skogen och plötsligt från ingenstans kommer en äldre man joggandes! Han sa ingenting utan bara fortsatte springa. Jag blev först rädd, men mest blev jag nog överraskad, just eftersom jag inte förväntade mig att möta någon därute.
Efter det har jag dock blivit lite mer observant på min omgivning när jag är ute och promenerar i skogen.
 
Sv: En gubbe i skogen kl 4..

Jag tror inte det är någon hemlös som håller till där,utan dt är nog ett gäng ungdomar,nu ska jag inte dra alla ungdomar över en kam,det finns både bra och mindre bra!

Men jag tog en sväng där i helgen och kollade lite,och utanför baracken låg en hög med ölburkar och färgburkar! Och väggen på fabriken är fint målad..

På andra sidan järnvägen ligger några mindre företag,och även där har det blivit "ommålat",inte som ägaren kanske önskade,utan mer som ungdomarna önskade..

I morse stötte jag på tidningsbudet,så vi pratade lite,och jag nämnde detta,och fick då höra att nån dag förra veckan så hade han sett en volvo och så färgen på den,och även känt färgdoft när han åkte förbi byggnaderna på andra sidan järnvägen!

Så det är nog ett gäng som håller till och festar runt här och förstör..

Vissa av verkstäderna på andra sidan har fått lite målat..
20017137.jpg

Hela denna väggen har blivit målad under det här veckoslutet..Bilden är från i somras,och tittar man noga,så är den sanerad en gång..
20791125.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är ju ingen jätteseriös tråd att det är ett problem, men ändå vore det ganska skönt om vi kunde synka ihop oss lite bättre:p...
2
Svar
20
· Visningar
7 449
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund I går förmiddags (lördags) lämnade vi vår ena tik till parning ca 12 mil bort. Körde hem och dagen gick. Fick samtal på kvällen vid...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp