En hälsning från Emma

Det här är Emmas mamma som skriver, på uppmaning från henne. Hon bad i ett brev att jag eller hennes pappa skulle göra ett inlägg här på hennes användarkonto och berätta vad som hänt. Nu gick det tack och lov inte som hon planerat, men hon vill att de av er som hon ser som sina vänner ska veta varför hon inte skrivit något nu.

Natten till idag gjorde Emma ett suicidförsök. Tack vare en fantastiskt snabbtänkt sköterska på BUP (där Emma är inlagd) hittades hon i tid och fick snabbt vård. Det är ännu för tidigt att säga något helt säkert, men det finns i nuläget inget som tyder på några allvarliga, bestående men. Emma måste ha haft en skyddande ängel vid sin sida i natt.

Jag har idag läst en del av allt Emma skrivit. Det är mycket mörka tankar, och väldigt smärtsamt att läsa, men jag är också så tacksam att hon känt sig trygg med att uttrycka sig i text och att hon ofta fått ett så fint bemötande. Emma skrev i sitt brev att hon har vänner här, men att hon den senaste tiden känt att det varit mycket kritik och negativt mot henne. Jag har ännu inte sett det hon beskrivit, men jag vill inte förminska hennes upplevelse. Emma är en väldigt intelligent, känslig och empatisk tjej, ibland kanske nästan lite för mycket. Det är möjligt att hon upplevt kritik och negativitet "mellan raderna", trots att det inte varit menat så.

Med hänsyn till detta är jag inte säker på att hon kommer att skriva här inom den närmsta tiden. Det är mycket möjligt att hon kommer vilja skriva så fort hon orkar, men jag tror att det är ett beslut även vi vuxna runt henne måste vara med i. Det verkar överlag vara ett trevligt klimat på det här forumet, och jag ser att det har betytt oerhört mycket för Emma att skriva här, men det är möjligt att hon just nu är för känslig och för självkritisk för att det ska bli bra. Vi får se.

Emma bad oss logga in, läsa vad hon skrivit och de svar hon fått, samt att göra ett inlägg och berätta om vad som hänt (I Emmas ord "Skriv att jag äntligen får vara mig själv i himlen"). Tack och lov är hon inte där, tack och lov är vår lilla flicka kvar här hos oss. Jag har nu gjort det hon önskade, och hon vet om och har godkänt att jag skriver detta.
 

Emma berör verkligen på djupet och jag önskar verkligen att hon snart kan se sig själv som vi ser henne. Hon är en fantastisk tjej som förtjänar allt fint som finns i livet ❤️

All styrka och kärlek åt er föräldrar som kämpar så mycket för er underbara flicka!
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt. Jag är så tagen, och så glad att Emma fortfarande är vid liv. Det är otroligt hur mycket någon man egentligen bara "träffat" på nätet kan påverka en.

Även jag vill inflika att jag tycker att ni föräldrar verkar vara helt fantastiska, och att jag lider med er alla. Massor av kärlek och omtanke från mig till er :heart
 
Jag tror vi är många här som känner igen oss i Emma, både som den där glada ponnytjejen och som tonåringen med alldeles för mycket ångest och problem. Det finns stöd och vänner här om och när hon kan kommma tillbaka, om och när hon orkar och det verkar lämpligt. Tack och lov finns hon fortfarande med oss och har möjligheten!

Tack till er föräldrar som tar hand om henne, älskar henne och dessutom tog tid att skriva till en drös främlingar på internet! Ta hand om er allesammans. :heart
 
Varma tankar till hela familjen. Ni har en sådan fantastisk empatisk, klok och fin unge!
Jag och många här med mig har tänkt på och känt med er föräldrar i det helvete ni genomgår tillsammans med ert älskade barn.
Hälsa Emma och ge henne en kram från mig om hon vill ha en.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon snart ska må bättre. :heart
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 165
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 317
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 341
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej. Mitt namn är Madde och jag är mamma till EmmaFilippa som har skrivit en hel del här på forumet. Jag skriver detta både för Emmas...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
23 338
Senast: Lillgrådis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp