En häst mindre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev det en häst mindre på gården :cry:
Gamla hästen, 30 år, fick vandra vidare då hon inte höll hullet längre och dessutom hade svårt att lyfta bakbenen framförallt när hovslagaren var här.
Så jag ledde ut henne och veterinären sa "jag kan hålla henne själv" varpå jag vände och skulle gå in i stallet då slet hon sig och sprang efter mig :cry: Kände mig som en skurk men jag klarar banne mig inte av att se en häst falla handlöst till backen.
Bad veterinären ge henne lugnande för då hade hon stressat upp sig och så gick jag bara ett par steg och vände ryggen till och nu var hon ju sederad så då gick det bra men jag ångrar så att jag "övergav" henne först
 

Så tomt det blev här trots tre till. Kändes mycket konstigt att bara blanda mat till tre. Tömde hennes box och har nu redskapen där i stället och hajade till varenda gång jag gick in i stallet :(
 
biteme_bigarmhug.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 296
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 552
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 395
Senast: BobberiBoo
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 092
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp