En helt annan pojke!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sablar22

Trådstartare
Det måste vara någon som har stulit Lilleman och gett oss en kopia, för detta liknar ingenting annat :cool:

Förra Lilleman var ganska tyst och försiktig, kunde bralla ibland men inte så jätteofta. Han kunde tjura och vägra lyssna på vad man sa osv.
Nya Lilleman kvittrar..strålar..skuttar omkring och är en väldigt glad pojke! :love: Det bara lyser om honom på något vis.
I en vecka har det varit så här, trodde först att det var julklapparna men insåg att det började redan innan julafton.. dessutom fick han inga "WOW-julklappar" i år.

Jag och sambon har stått som frågetecken men naturligtvis varit väldigt glada över förvandlingen.
Kunde inte hålla mig idag utan var tvungen att fråga vad som hänt.
:confused: såhär såg han ut.. sen så bröt han ut i fågelsång igen :D "Men hallå.. får man vara lite glad över att man ska få ett syskon eller? Dessutom är det dags att vi börjar fixa till det lite mera syskonaktigt här hemma *asg från mig* Ni har inte ens ställt in en säng. Ska jag behöva göra allt själv eller? Det är ju _bara_ 3 månader kvar. Ni är ganska lata, vet ni om det?"
Efter en timme kom han tillbaka in i köket och undrade om jag inte kunde lägga mig på soffan så han fick försöka känna om det sparkade
:love: :cry: :love:

Jag kunde aldrig ens drömma om att han skulle bli så glad över ett småsyskon.. det har ju varit lite delade åsikter om ett syskon till, innan jag blev med barn.

Var bara tvungen att dela med mig lite av min glädje :angel: :love:
 
Sv: En helt annan pojke!

Visst är det underbart när barnen är lyckliga! Framförallt när lyckan gäller att de ska få syskon! :love:
Förstår absolut att du vill dela med dig av glädjen!

Selma är lite rolig ibland... :p
Ett par dagar efter att jag prata med henne om att "mamma har en bäbis i magen" och "vi ska få en till bäbis som ska komma och bo hos oss" så kläckte hon ur sig till sin pappa: "Jag vill ha en bäbis, Tack!"
Och hon tycker verkligen att det är jättekul att vi ska få en bäbis till! :)
(sen att hon som knappt 3-åring inte inser vad det kommer innebära är en annan sak... Det lär hon bli varse dock... :p)
 
Sv: En helt annan pojke!

:D Selma är artig iaf och säger Tack efteråt!
Hon lär nog bli både arg och glad över sitt syskon.. samt lära denne alla hyss :banana:

Brorsans styvdotter ringde och ville prata lite igår.. jag talade om att jag hade en julklapp som väntade på henne här.
Hon fnissade och frågade om hon skulle få min bebis :crazy:
Till saken hör att hon tjatar på både sin mamma och min bror om att dom måste gifta sig så att hon kan få ett syskon snart :D

Ungar kan få dom mest grå dagarna att förvandlas till gyllene skimmer
*suckar nöjt*
 
Sv: En helt annan pojke!

Selma ÄR artig, fråga mig bara inte hur hon blivit det...
Hon har ju redan en lillasyster som hon både leker med, pussar på och slåss med (kastar omkull)... :crazy:
Men den här gången är hon ju lite äldre och kommer väl märka förändringen ännu mer.
Idag har hon fått höra bäbisens hjärtljud, gissa om hon lyssnade andaktigt... Det är ju i alla fall kul när de ser fram emot att få syskon i förväg i alla fall. Att de sen kan ångra sig när ungen väl finns är en annan sak.. :p
 
Sv: En helt annan pojke!

Men vad härligt! Visst ska du dela med dig av glädjen, det är bara roligt att höra.

Min Viktor var väldigt spänd innan och så men när bebisen väl kom sen var det väl inte riktigt lika roligt, nu har det dock blivit bättre för nu är ju Miranda så stor att de kan leka ihop lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 982
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 738
Senast: lundsbo
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 057
Senast: escodobe
·
Småbarn Jag behöver ventilera det senaste som hänt på/med sonens förkola...ursäkta om det blir långt. I onsdags em beslöt vi att låta sonen...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 617
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp