En hög med skor

Förbjuda gör saker mer intressanta. Det vore ett misstag. AFA är inte förbjudet och dom har hängt med och jävlats med sina upplopp i 30 år. De gamla ersätts av de unga som gillar krossa rutor, spöa imaginära nazister eller vanliga människor. Låt dom hållas men åtala de som begår brott.
Känner du dig hotad? Varför då?
Tråden handlar om verkliga nazister i Almedalen

Om du läser tråden ser du att människor med funktionsvarianter lämnade för sin säkerhets skull och om du läser tråden ser du också att polisen sa till en man att lämna för att dom inte kunde garantera hans säkerhet

Men med att du inte är hotad menade jag mest att det blir jättelöjligt och konstigt när en vit man som du som nazisterna älskar försöker säga till alla dom som nazisterna hatar att det inte är något att oroa sig för..... låt dom hållas...... Att du kan gå dit och få en kram av en nazist betyder liksom inte att andra är lika trygga som du och att du vill tysta andras protester och inte vill låtsas om att andra känner sig otrygga är fan motbjudande
 
Finns det någon här som begriper varför polisen i Almedalen griper in när NMR uppenbarligen begår hets mot folkgrupp med sina uttalanden?

Finns det någon här som begriper varför de inte omtalas som terrorister i samband med sina våldsdåd?

Själv fattar jag ingetdera.
 
Förbjuda gör saker mer intressanta. Det vore ett misstag. AFA är inte förbjudet och dom har hängt med och jävlats med sina upplopp i 30 år. De gamla ersätts av de unga som gillar krossa rutor, spöa imaginära nazister eller vanliga människor. Låt dom hållas men åtala de som begår brott.
Känner du dig hotad? Varför då?

Sluta papegoja om "vänsterextremister". Det är bara ett "jamendomdå"-argument som tar focus från det aktuella problemet.

Ja, jag känner mig hotad av nazister. Jag är judinna. Frågor på det?
 
Förbjuda gör saker mer intressanta. Det vore ett misstag. AFA är inte förbjudet och dom har hängt med och jävlats med sina upplopp i 30 år. De gamla ersätts av de unga som gillar krossa rutor, spöa imaginära nazister eller vanliga människor. Låt dom hållas men åtala de som begår brott.
Känner du dig hotad? Varför då?
oberoende av den sista meningen som du redan fått en hel sida av svar på - du gillrar ju dina egna fällor. behöver jag ens påpeka motsättningen i att inte tycka att det är nån idé att göra saker olagliga för att det bara sporrar folk och att vi bara ska låta nazisterna hållas, för att sen säga att brottslingar ska åtalas? hur tycker du att man bäst kan underminera rätts- och civilsamhället?
 
Sluta papegoja om "vänsterextremister". Det är bara ett "jamendomdå"-argument som tar focus från det aktuella problemet.

Ja, jag känner mig hotad av nazister. Jag är judinna. Frågor på det?

Andreas Henriksson i Göteborgs-Posten med ett klokt konstaterande:

"Genom att blåsa upp Nordiska motståndsrörelsen medialt till något större än vad de i realiteten är ger man dem en orimligt stor plats i det offentliga samtalet."

Hur många är NMR? Några hundra diskrediterade nazister? Vi har tvåtusen våldsbejakande islamister i Sverige och otaliga salafistiska moskéer där det predikas judehat, homofobi och kvinnoförtryck (dvs mer eller mindre som Mellanösterns NMR).

För att inte tala om dessa tvåtusen islamisters mångdubbelt fler sympatisörer land och rike runt i utanförskapets enklaver...
 
Jag har mött några av de där tomtarna face to face en gång och allt jag kan konstatera är att vem som helst släpar inte med sig rånarluvor, sköldar och knogjärn till en "vanlig" demonstration, vem som helst går inte fram till random människor med barnvagn och börjar veva med knogjärn vid en "vanlig" demonstration... De där kräken är och förblir inget annat än fega terrorister och det övergår mitt förstånd att de tillåts hålla på som de gör :banghead:
 
Andreas Henriksson i Göteborgs-Posten med ett klokt konstaterande:

"Genom att blåsa upp Nordiska motståndsrörelsen medialt till något större än vad de i realiteten är ger man dem en orimligt stor plats i det offentliga samtalet."

Hur många är NMR? Några hundra diskrediterade nazister? Vi har tvåtusen våldsbejakande islamister i Sverige och otaliga salafistiska moskéer där det predikas judehat, homofobi och kvinnoförtryck (dvs mer eller mindre som Mellanösterns NMR).

För att inte tala om dessa tvåtusen islamisters mångdubbelt fler sympatisörer land och rike runt i utanförskapets enklaver...

Men kan du inte hålla två tankar i huvudet samtidigt? Det kan väl finnas fler än en våldsbejakande grupp aktiva samtidigt? Att det finns fler våldsamma grupper gör ju inte att NMR blir trevligare. Även om de inte är fler än några hundra som är aktiva så är de väldigt konfrontativa och drar sig inte för att använda våld. Och även när de inte aktivt utövar våld så är de väldigt aggressiva i sin framtoning när de drar omkring, och med tanke på kännedomen om deras våldsamhet så är det inte så konstigt att folk blir rädda. De är obehagliga att möta och skrämmande historielösa och oempatiska.
 
http://www.gp.se/nyheter/sverige/nazisterna-kommer-grannarna-flyr-almedalen-1.4419981


Delar av Funkis-rörelsen flyr.
RFSL ställer in flera av sina aktiviteter.

Ytterligare en aspekt i det här är alla kommentarer som bara vällde in på GPs Facebook i samband med den här artikeln. Folk sitter på riktigt och förlöjligar alla som känner sig rädda, tycker att NMR faktiskt inte är så farliga, att "varför skulle funkis-rörelsen" få vara där från början samt en massa strunt om att GP är vänstervridet för hur många är det inte som slåss och är hotfulla på vänsterkanten.

Så jag kan tycka att även om NMR är skitkäskiga i sig och inte så lite dumma i huvudet (inte bara åsikterna utan även våldet och andra tilltag som att bränna flaggor då såklart) så är alla sympatisörer som delar deras åsikter, som rättfärdigar och som normaliserar så himla obehagliga. Den delen av allt kring NMR gör mig minst lika illa till mods även om det är/kan bli ett mycket större problem på lång sikt än vad det är just nu.
 
Senast ändrad:
Ytterligare en aspekt i det här är alla kommentarer som bara vällde in på GPs Facebook i samband med den här artikeln. Folk sitter på riktigt och förlöjligar alla som känner sig rädda, tycker att NMR faktiskt inte är så farliga, att "varför skulle funkis-rörelsen" få vara där från början samt en massa strunt om att GP är vänstervridet för hur många är det inte som slåss och är hotfulla på vänsterkanten.

Så jag kan tycka att även om NMR är skitkäskiga i sig och inte så lite dumma i huvudet (inte bara åsikterna utan även våldet och andra tilltag som att bränna flaggor då såklart) så är alla sympatisörer som delar deras åsikter, som rättfärdigar och som normaliserar så himla obehagliga. Den delen av allt kring NMR gör mig minst lika illa till mods även om det är/kan bli ett mycket större problem på lång sikt än vad det är just nu.
Precis och en kriminalisering av rasistisk organisering skulle ju därför bromsa den normaliseringen. Så viktigt.
 
Andreas Henriksson i Göteborgs-Posten med ett klokt konstaterande:

"Genom att blåsa upp Nordiska motståndsrörelsen medialt till något större än vad de i realiteten är ger man dem en orimligt stor plats i det offentliga samtalet."

Hur många är NMR? Några hundra diskrediterade nazister? Vi har tvåtusen våldsbejakande islamister i Sverige och otaliga salafistiska moskéer där det predikas judehat, homofobi och kvinnoförtryck (dvs mer eller mindre som Mellanösterns NMR).

För att inte tala om dessa tvåtusen islamisters mångdubbelt fler sympatisörer land och rike runt i utanförskapets enklaver...

Varför skriver du det till mig?
Jag är rädd för nazister. Jag vet att de vill att jag ska dö. Hur svårt kan det vara att förstå?
 
@Oldie, det skulle vara intressant att veta exakt hur många du tycker nazisterna kan vara innan de blir ett problem man ska ta på allvar? När borde man tagit dem på allvar under första decennierna på förra seklet? När de var 1000, när de var 100 000, när de var 3 000 000? Eller först när de börjat tända gasugnarna...? Helt obegripligt att bagatellisera att denna rörelse fått nytändning i Sverige.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp