En hoppsadel som är rak med normal bom...

G

Gisburne

... som inte kostar skjortan, ska det vara så svårt att hitta?!

Sadelmakaren kände och klämde på stoet häromsistens och sa att hon behöver en rak sadel, eftersom hennes rygg är rak som en sträcklina, och en bom som är normal.

Jag letar efter en hoppsadel som inte kostar massor med pengar (gärna under 6000:-) och som gärna får vara brun, dock går passform före färg. Ska det vara helt jäkla omöjligt att hitta? Alla jag provat hittills har varit för svängda eller för vida i bommen... :(

Har funderat på att prova med Thorowgood's Michael Whitaker-sadel. Men jag kan inte avgöra utifrån bilden i H**kskatalogen om den är rak nog i modellen, nån som vet? Har aldrig sett den lajv... Men den ska ju ha ställbar bomvidd i alla fall.
 
Sv: En hoppsadel som är rak med normal bom...

Testa Albion! Finns en del begagnade. Och Globus är raka, dom kostar väl däromkring.
 
Sv: En hoppsadel som är rak med normal bom...

Okej, tack! :bow: Vet inte om jag törs köpa begagnat, dock. Vill ju ha ångerrätt ifall sadelmakaren säger blankt nej till sadeln jag köpt... Får man ångerrätt när man köper begagnat från typ internetannonser?
 
Sv: En hoppsadel som är rak med normal bom...

Okej! :)

Fler tips, nån?

Var inne på sadelmagasinets hemsida och hittade några Globus och Albion till bra priser. Ska kanske ta kontakt med dem, deras lager ligger ju bara 15 minuters bilväg härifrån...
 
Sv: En hoppsadel som är rak med normal bom...

Kom på det sen...
 
Sv: En hoppsadel som är rak med normal bom...

Jag har för mig att de sadlarna passar hästar med rak rygg. Prova läsa på deras hemsida?
 
Sv: En hoppsadel som är rak med normal bom...

Jag har en Lemetex Cresta till min som har rak rygg.
Köpte den ny för ca 4 år sedan för 6000:-
Letade länge bland "märkessadlarna" först men fick sedan tipset om lemetex, jag o hästen tycker att den är kanon. dessutom brun...
 
Sv: En hoppsadel som är rak med normal bom...

Crown har raka sadlar!

Jag äger 2 stycken och de är jättebra. Går att hitta för under 6000 begagnade.

HdR är olika om de är svängda eller raka, beroende på modell. Jag har en rak allround, men har sett andra som är svängda.
 
Sv: En hoppsadel som är rak med normal bom...

Tack för tipsen! :bow:

Ska nog ta och ringa Sadelmagasinet, de har ju som sagt en lokal inte långt härifrån. Ska bara locka med mig sadelmakaren först... :angel: ;) Vill så gärna hitta rätt sadel så vi kan börja hoppa nångång! *längta*
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla ni med Equipe-sadlar! Jag har en häst med rak och bred rygg som jag så gärna skulle vilja hitta en Equipe hoppsadel till. Han...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Scs
·
Utrustning Om jag ska hitta en hoppsadel på begagnatmarknaden, som är xw-xxw, med helt rak bom, gärna stora klossar och väldigt smal midja - vilka...
Svar
15
· Visningar
2 009
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 345
Senast: ylvalill
·
Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 427
Senast: Design05
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp