En inte för dyr telefon med bra kamera

Caoimhe

Trådstartare
Jag är väldigt sugen på att byta ut min iPhone SE mot ny telefon med en bra kamera, men jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar på den. Så nu är jag nyfiken på vilka telefoner ni rekommenderar!

Egentligen skulle jag vilja ha en Huawei P30 Lite, men den kostar ca 500 kronor mer än jag skulle vilja betala (4000 kr). Jag letar alltså efter en telefon som kostar kring 3500, men är de billigare så gör det inget.

Krav
- Jag vill INTE ha en ny iPhone.
- Kameran ska vara bra. Jag vill kunna ta trevliga vardagsbilder på katten. :D
- Gärna en modell som är ganska ny (max ett år) då jag hoppas kunna behålla den i mer än ett par år.
- Hörlursuttag måste finnas

Typ så. Kom gärna med förslag - jag är såååå trött på min iPhone!
 
Jag vet inte hur gammal den är, men min kille köpte en P20 lite för ett par månader sedan och tycker den är helt okej för under 3'. Tycker kameran är bra, men är ingen expert :)
 
Jag köpte mig en Samsung A7 för under 3000. Har inte testat kameran fullt ut än men än så länge är jag riktigt nöjd med den.
 
Samsung s modellerna har jag gått efter mycket pga av kameran i dem. Nu har jag s9 innan dess s6edge och de har hållt länge.

Vet dock inte prisklass på dem sorry.
 
Jag är väldigt sugen på att byta ut min iPhone SE mot ny telefon med en bra kamera, men jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar på den. Så nu är jag nyfiken på vilka telefoner ni rekommenderar!

Egentligen skulle jag vilja ha en Huawei P30 Lite, men den kostar ca 500 kronor mer än jag skulle vilja betala (4000 kr). Jag letar alltså efter en telefon som kostar kring 3500, men är de billigare så gör det inget.

Krav
- Jag vill INTE ha en ny iPhone.
- Kameran ska vara bra. Jag vill kunna ta trevliga vardagsbilder på katten. :D
- Gärna en modell som är ganska ny (max ett år) då jag hoppas kunna behålla den i mer än ett par år.
- Hörlursuttag måste finnas

Typ så. Kom gärna med förslag - jag är såååå trött på min iPhone!

Hade en iphone se. Köpte en huawei p20 pro främst pga kameran. Efter att ha läst tester osv. Kameran är grym! Telefonen bra. Batteritiden sinnessjukt lång.

Jag älskar telefonen trots att jag fortfarande inte gillar Android och saknar ios

Dock kanske man inte vill köpa huawei just nu.
 
Vet inte prisklass men den är ju inte ny längre så den kanske är billig? Jag har en Samsung XCover 4s som jobbtelefon. Den är skitbra. Bra kamera, slagtålig, klarar smutsig miljö och jag kan tappa den i stallgolvet osv. Även ha den i fickan när det regnar. Svinbra vardagstfn helt klart. Tackolov får jag använda den privat med.

Privat har jag en iPhone 6s och ja, den slår inte samsungen i kamerakvalitet, ljudkvalitet, tålighet, batteritid eller ja, inte nånting faktiskt. Jag har den bara för att jag fick den av en kompis som skulle byta upp sig, och jag är tyvärr invand i applekonceptet numera .Jag behöver dessutom ha kvar miyt gamla telefonnummer och kunna använda BankID och Swish. Det duger den till. Men så fort jag ska ut i väder och vind eller för all del rida i skogen vintertid, så är det samsungen som åker med...

Edit: såg på pricerunner att samsungen kostar under 2000 kr :D
 
Samsungs A-modeller är budgetalternativ till S-modellerna.
Jag kan inget om kameror men det verkar vara bra kamera i både A40 (ca 2600 kr) och A50 (ca 4000) om man läser om dem.

Jag är helt nöjd med kameran i min nästan 4 år gamla A3, som jag planerar att uppgradera till en A40 så snart de kommer in i butiken igen... (4 år av regelbundna kraschlandningar i stallgolvet sätter sina spår...)
 
Tack för svar, allihopa! Jag stack iväg och köpte en Huawei P30 Lite idag - när jag väl har fastnat för något så har jag svårt att släppa det... Såååå nu sitter jag här och försöker vänja mig vid allt nytt. Jag hoppas att den lever upp till mina förväntningar! :)
 
Jag är väldigt sugen på att byta ut min iPhone SE mot ny telefon med en bra kamera, men jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar på den. Så nu är jag nyfiken på vilka telefoner ni rekommenderar!

Egentligen skulle jag vilja ha en Huawei P30 Lite, men den kostar ca 500 kronor mer än jag skulle vilja betala (4000 kr). Jag letar alltså efter en telefon som kostar kring 3500, men är de billigare så gör det inget.

Krav
- Jag vill INTE ha en ny iPhone.
- Kameran ska vara bra. Jag vill kunna ta trevliga vardagsbilder på katten. :D
- Gärna en modell som är ganska ny (max ett år) då jag hoppas kunna behålla den i mer än ett par år.
- Hörlursuttag måste finnas

Typ så. Kom gärna med förslag - jag är såååå trött på min iPhone!

Jag har samsung s7 sen ett par år. Den är fantastisk!

Men såg nu att du redan köpt en mobil så då hoppas jag du blir nöjd! 😀
 
Tack för svar, allihopa! Jag stack iväg och köpte en Huawei P30 Lite idag - när jag väl har fastnat för något så har jag svårt att släppa det... Såååå nu sitter jag här och försöker vänja mig vid allt nytt. Jag hoppas att den lever upp till mina förväntningar! :)

En grej med Huawei är ju dock det här med Google och uppdateringarna? Vet inte om P30 drabbas av det eller ej dock...?
 
Väcker upp den här tråden för att ställa lite frågor om Huawei. Verkar vara en del som har koll och jag tycker det är så förbannat tråkigt att läsa om olika telefoners för- och nackdelar.

Så, är P30 Pro värd de extra tusenlapparna eller kan en lika gärna köpa P30?
Är jag dum om jag snöar in mig på P30? Kan jag lika gärna köpa en annan modell?
Kommer jag bli tokig iom att jag är van med IPhone?

Har idag iPhone SE, gillar den för dens modesta storlek främst. Men är väl en helt ok telefon även om jag inser att det hänt hur mycket som helst med tekniken sedan den togs fram.

Behöver köpa ny rätt snart för batteriet är på upphällningen, håller inte mer än ett par timmar och det gör mig smått tokig. :banghead:

Så snälla hjälp! Bespar mig från att gå all in och göra en Excel-fil över olika egenskaper, har grå hår så det räcker ändå :cautious:.

Egentligen vill jag nog helst att ngn bara talar om för mig vad jag ska ha för telefon, orka ta ett beslut. :angel::D
 
Jag bytte från iPhone SE till Huawei P20 pro. Om jag ändå skulle behöva övegge iPhone ville jag ha en så bra kamera som möjligt. P20 pro var bästa kameran som fanns då. Nu finns P30 pro.

Jag ville eg ha en modern SE. älska formatet och har haft iPhone i över 10 år. Men de gjorde ju ingen ny se så dags byta. Och valet föll på p20 pro pga kamera, batteritid och pris.

Jag hatade android i början. Hatade. Nu har jag vant mig även om jag saknar en del småsaker. Och uppskattar en del saker som är mkt bättre än ios.

Batterikapaciteten är extremt bra jämfört med Apple.

Om det är värt extra tusenlappara med pro, eller ens om det är värt köpa P30 istället för p20 måste du ju dock bestämma själv.
 
Jag bytte från iPhone SE till Huawei P20 pro. Om jag ändå skulle behöva övegge iPhone ville jag ha en så bra kamera som möjligt. P20 pro var bästa kameran som fanns då. Nu finns P30 pro.

Jag ville eg ha en modern SE. älska formatet och har haft iPhone i över 10 år. Men de gjorde ju ingen ny se så dags byta. Och valet föll på p20 pro pga kamera, batteritid och pris.

Jag hatade android i början. Hatade. Nu har jag vant mig även om jag saknar en del småsaker. Och uppskattar en del saker som är mkt bättre än ios.

Batterikapaciteten är extremt bra jämfört med Apple.

Om det är värt extra tusenlappara med pro, eller ens om det är värt köpa P30 istället för p20 måste du ju dock bestämma själv.
Men om DU skulle köpa idag, skulle du köpa P30 eller P30 pro? ;)

Jag har seriösa problem att bestämma mig! Velar fram och tillbaka varje gång jag sätter mig ner för att försöka bestämma mig :arghh:.

Dagens i-landsproblem delux! :o
 
Jag är väldigt sugen på att byta ut min iPhone SE mot ny telefon med en bra kamera, men jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar på den. Så nu är jag nyfiken på vilka telefoner ni rekommenderar!

Egentligen skulle jag vilja ha en Huawei P30 Lite, men den kostar ca 500 kronor mer än jag skulle vilja betala (4000 kr). Jag letar alltså efter en telefon som kostar kring 3500, men är de billigare så gör det inget.

Krav
- Jag vill INTE ha en ny iPhone.
- Kameran ska vara bra. Jag vill kunna ta trevliga vardagsbilder på katten. :D
- Gärna en modell som är ganska ny (max ett år) då jag hoppas kunna behålla den i mer än ett par år.
- Hörlursuttag måste finnas

Typ så. Kom gärna med förslag - jag är såååå trött på min iPhone!

Jag hade ungefär samma krav när jag köpte ny telefon för någon månad sedan. Det landade i en Samsung A70, är otroligt nöjd med den. Tror jag gav 3500:- för den.
 
Men om DU skulle köpa idag, skulle du köpa P30 eller P30 pro? ;)

Jag har seriösa problem att bestämma mig! Velar fram och tillbaka varje gång jag sätter mig ner för att försöka bestämma mig :arghh:.

Dagens i-landsproblem delux! :o

Jag gillar inte att betala hur mkt som helst för en telefon så jag skulle köpa en p20 pro idag med ;)

P30 pro har bättre batteri och bättre vattentålighet så hade jag mer pengar än jag kunde göra av med och var tvungen välja mellan P30 eller P30 pro skulle jag köpa pro.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 079
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 615
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Jag har till slut fått inse att min telefon håller på att ge upp så jag snart måste köpa en ny :arghh: Jag är totalt STENKORKAD på...
Svar
10
· Visningar
902
Senast: starcraft
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp