En kosmetisk fråga om bred nosgrimma..

towe

Trådstartare
Jag ska köpa ett svart träns med vitt foder och har alltid tyckt att de extra breda nosrgrimmorna är så snygga. Provade ett sådant träns på min häst som har ett ganska litet och ädelt huvud (lite arablikt). Jag tyckte nästan att hon försvann i det tränset. Vad tycker ni, passar det bättre med smala remmar på ett litet huvud eller kan det vara snyggt med brett också?
 
Jag tycker att på en arab så är det finare med tex ett smalt rund sytt träns. Ofta när hästen har ett ädelt och litet huvud så försvinner dom om dom får en bred nosgrimma. :bump:
 
Jag håller me Rajala , Att smala huven borde ha smala träns,
Men jag tror säkert att det kan bli fint med brett också ,
Men Huvudet kanske ser ennu mindre ut :crazy:
 
Jeg synes også bred nesereim er veldig pent. Men er hestens hodet for lite, så er det som du sier lett at det forsvinner.

Du finner nesereimer som er middels brede. Jeg har en fra Red Line som er en medium type (Red Line Master nesereim). Den er riktignok ikke med hvit for (helt svart, finnes i brunt også. Finnes med både messing og sølvspenner). Synes nesereima passer ganske mye bedre til hester med litt lite hode enn hva de brede nesereimene gjør. Selv om de brede er utrolig pene på hester som gjerne er litt større og kraftigere (også i ansiktet).
 
Min häst har litet huvud och jag köpte ett normaltjockt med vitt foder. Blev fint! De x-tra tjocka som du nämnde såg bara klumpiga ut på henne.

Kolla på lillhastenistav.se, de har jacson träns som är "normalbreda".
 
har också ett träns från dom, är jättenöjd!!! alla säger att det är supersnyggt. :) modellen heter racing, med vita stickningar på nosgrimma och pannband.
annars finns det ju ett på hööks med engelsk nosgrimma och vit fodring!
 
tycker itne det är fint med bred nosgrimma till en häst med ädelt huvud. det får hästen att se klumpig ut och huvudet försvinner. Små huvuden vill man framhäva och då tycker jag ett smalt träns är finare!
 
jag tycker att det är snyggare med lite smalare remmar på ett smäckert huvud! Igor som jag red förut, ett stort hbl, blev snyggast med bred nosgrimma. Min lilla tös däremot ska jag köpa träns med smidiga rätt smala remmar, till. (fast kanske lite bredare nosgrimma än de där allra tunnaste, men jag kommer nog ha remontnosgrimma ändå, så då spelar det ingen roll ju).
 
Jag håller med om att hästar med ädla huvuden klär bättre i träns med smala remmar! Men det verkar tydligen vara poppis med breda remmar nu, för när jag skulle ha ett nytt träns till mitt sto med ädelt huvud fick jag åka till mer än fem ridsportsbutiker i Stockholm för att hitta ett!
 
Jag har bara bredanosgrimmor på pållarnas träns, vill ha bredare ändå. Älskar breda nosgrimmor :love:

Dressyrmupp
 
Förstår faktiskt inte vad det är som är så snyggt med at ha nosgrimma över huvudtaget. Rider aldrig min häst med nosgrimma och tycker att han är finast utan den
 
Min häst är vackrast helt utan träns :), men när vi tävlar dressyr så ska tränset + nosgrimman sitta på!
 
tycker helt klart smala remmar är finast, har precis köpt nytt träns till min häst med smala remmar och hon har ett väldigt nätt huvud!
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 045
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 098
Senast: Nevermind
·
Dressyr Det är så irriterrande när man vet vad man vill ha, men inte hittar något. Jag har letat med ljus och lyckta (hittar inget bra svenskt...
2
Svar
20
· Visningar
4 112
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp