En kvart om dagen

Jag tänkte jag skulle försöka med det här att städa en kvart om dagen. Så idag satte jag timern på mobilen och satte igång. Jag plockade undan i badrummet och så dammsög jag. Väldigt välbehövligt :o. När det var gjort hade jag 5 minuter kvar så jag skurade toan och handfatet också. Hann inte riktigt. Men det blev gjort i alla fall.

Förutom att det blir fint när man städar så tänker jag också att hemmet då också blir mer presentabelt för eventuella airbnb-gäster. Jag kan ju inte ta emot folk om det ser ut som skit hemma. En vana att städa en kvart om dagen kan råda bot på det tänker jag.

Så var dag 1 av en kvart om dagen avklarad.

Och så har jag tagit in ved som jag skulle göra.

Bra kämpat.
 

Jag tänkte jag skulle försöka med det här att städa en kvart om dagen. Så idag satte jag timern på mobilen och satte igång. Jag plockade undan i badrummet och så dammsög jag. Väldigt välbehövligt :o. När det var gjort hade jag 5 minuter kvar så jag skurade toan och handfatet också. Hann inte riktigt. Men det blev gjort i alla fall.

Förutom att det blir fint när man städar så tänker jag också att hemmet då också blir mer presentabelt för eventuella airbnb-gäster. Jag kan ju inte ta emot folk om det ser ut som skit hemma. En vana att städa en kvart om dagen kan råda bot på det tänker jag.

Så var dag 1 av en kvart om dagen avklarad.

Och så har jag tagit in ved som jag skulle göra.

Bra kämpat.
Fan va gött!
 
Snyggt jobbat💪! Kanske också ska testa den metoden. 15 minuter är ju överkomligt även de dagar när allt känns lite jobbigt☺️
Tack! Ja, en kvart känns överkomlig. Jag hyser ett hopp om att bit för bit ta mig an alla stökiga områden och att jag sen bara behöver underhålla. Hoppas det kan funka så. En kvart om dagen blir ju ändå en timme och tre kvart på en vecka.
 
MEN vad bra gjort! Heja dig!

Jag har gjort något liknande nu efter sorgkaoset. Gett mig på ett rum i taget, när det hunnits/orkats med.
Det har resulterat i att hela huset numera är betydligt mer lättstädat, eftersom utgångsläget är så mycket bättre än tidigare.
När det inte känns så övermäktigt är det större chans att städningen faktiskt blir av...
 
Bra idé! Jag brukar ofta ta till det knepet, att sätta en timer på ett visst antal minuter och bestämma att jag bara behöver göra vaddetnuär så länge, sen kan jag ta en paus eller bryta helt. Ibland gäller det när jag behöver motivera mig att städa, ibland för att få en tråkig arbetsuppgift gjord och ibland är det för att komma igång med yoga eller annan träning. Det brukar funka jättebra!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så...
Svar
0
· Visningar
957
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 311
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp