En lätt match?

Det här med att plugga till BE-kort har inte gått så fort. Faktiskt riktigt långsamt. Men nu tänkte jag komma vidare med det. Vore bra om jag kunde få kortet i vår. Men nu har jag kommit till kapitlet om Last och säkerhetskontroll. Och det är hur svårt som helst. Fattar inte alls hur jag ska lyckas lära mig det där.
 

Det här med att plugga till BE-kort har inte gått så fort. Faktiskt riktigt långsamt. Men nu tänkte jag komma vidare med det. Vore bra om jag kunde få kortet i vår. Men nu har jag kommit till kapitlet om Last och säkerhetskontroll. Och det är hur svårt som helst. Fattar inte alls hur jag ska lyckas lära mig det där.
Jag tog körlektion då gick vi igenom det. Riktigt bra särskilt säkerhetskontrollen som är rätt mkt men klart lättare när man fick en rutin för att göra den.

Lastning själva teoriprovet löste jag med att köra testfrågorna och läsa på i appen på de jag hade fel på och sen läsa kapitlet i boken igen.

På uppkörningen fick jag frågor om spännband (typ kolla att de är hela och hur mkt de tål) och lastning om vad tänka på om lasten är hög och hur man kan göra om det är för lite friktion.
 
Kollade lite, och det verkar som att det finns vissa körskolor har Youtube-kanaler, kanske finns det videor som förklarar just det? :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det har gått segt med pluggandet till BE-kortet. Planen från början var att jag skulle bli klar med den till våren, d.v.s. 1 april. Men...
Svar
2
· Visningar
465
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
772
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
37 327
Senast: Tranan
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp