En lampa tändes över huvudet

Okej. Jag mår fortfarande skit. Är rejält nedstämd, trött, arg, och orkeslös.

Inte förens nu började jag fundera på om jag börjat med något nytt den senaste tiden. Det har jag faktiskt. P-piller!!
Läste igenom biverkningarna lite snabbt och då började jag förstå. Det är inte mig det är fel på egentligen utan de där sablans tabletterna har gjort mig deprimerad.

Så nu är det färdigt. Aldrig mer tänker jag förgifta min kropp med en massa hormoner.
 

Jag fungerar inte heller med hormoner, varken hormonökningar pga ägglossning eller graviditet, eller p-piller. Ett jäkla skit är det med hormoner helt enkelt.

Hoppas du mår bättre snart :)
 
Jag fungerar inte heller med hormoner, varken hormonökningar pga ägglossning eller graviditet, eller p-piller. Ett jäkla skit är det med hormoner helt enkelt.

Hoppas du mår bättre snart :)

Hormoner har aldrig ställt till såhär mycket trubbel förut för mig. Förutom typ minskad sexlust och bara det är tråkigt.

Jag hoppas att jag snart är mitt gamla jag. Då får jag kvitto på att det är p-piller som ställer till det och inget annat.
 
Bra att du upptäckte varför så du kan sluta asap!

P-piller är knepigt, jag mår ju som bäst på piller.
Utan får jag mycket lättare migrän(kring ägglossning), blir grinigare innan mens, allmänt trött kring mens då blir även allt lite tråkigt.

På p-piller slipper jag allt ovanstående och har ingen mens. Så skönt att slippa de hormonella svängningarna.
 
Hormoner har aldrig ställt till såhär mycket trubbel förut för mig. Förutom typ minskad sexlust och bara det är tråkigt.

Jag hoppas att jag snart är mitt gamla jag. Då får jag kvitto på att det är p-piller som ställer till det och inget annat.

Jag är också en sådan som mår kasst på p-piller... jag misstänker att mycket av min psykiska ohälsa under universitetstiden var pga p-pillren :( Sedan jag slutade har mitt mående varit mycket jämnare.
 
Det är hemskt vad mycket de där hormonerna kan ställa till det, vilken tur att du lyckats hitta problemet! :heart

Har inte ätit p-piller på flera år och funderar lite som @athena_arabians på hur mycket utav ungdomens dåliga mående som egentligen kom därifrån, men det insåg jag ju inte då.

När jag sedan tog hormoner för att kunna bli gravid stod det väldigt klart att de påverkade mig rejält, gick upp 10 kg på bara några månader, ville mest tillbringa sommaren under täcket, skilja mig och funderade mer än en gång på om det inte vore lättare att bara köra in i en bergvägg. Och då visste jag ju ändå varför jag var så påverkad. Är livrädd för att eventuellt behöva göra om det :crazy: Några p-piller blir det i alla fall då aldrig mer!
 
Bra att du upptäckte varför så du kan sluta asap!

P-piller är knepigt, jag mår ju som bäst på piller.
Utan får jag mycket lättare migrän(kring ägglossning), blir grinigare innan mens, allmänt trött kring mens då blir även allt lite tråkigt.

På p-piller slipper jag allt ovanstående och har ingen mens. Så skönt att slippa de hormonella svängningarna.

Jag har en vän som inte kan leva utan hormoner. Hon har förskräckliga smärtor vid mens och mår dåligt. Jag själv har aldrig haft problem med mina egna hormoner, mådde bra under min graviditet, har ingen direkt jobbig mensvärk heller, däremot känner jag av ägglossning rätt rejält men inget som stör mig heller.

Hade det inte varit för att jag inte känner mig helt klar med barn hade jag nog sterilisera mig.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 629
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 523
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp