En legend är död

A

Alsterfeldt

Brita Andersen,legendarisk grade 1 ryttare och mångårig tävlande i paralympics med många vinster är död.
På SVT har det visats en film om henne "Mot alla odds" och man fick möta en fantastisk människa med ett livsmod som fler skulel våga ha.Hennes ridskicklighet imponerade på många,men tyvärr hjälpte inet all skicklighet i världen,inför träningen till nästa Paralympics så blev hästen skrämd,bockade av Brita som söndagen den 24 Augusti avled av inre skador.
Vi minns henne som en människa som ständigt inspirerade andra att försöka lite till,en människa med sprudlande livsglädje,och som tog tillvara på var dag.

I hennes minne:lev era liv till fullo,tala om för era nära att ni älskar dem. låt inte era rädslor stoppa er från att nå era drömmar,men se också till att ni är beredda att betala priset.
Ni vet aldrig när det kan vara försent,så ta hand om människor omkring er..
Brita levde till fullo,och betalade priset.Jag tror hon tyckte det var värt det.

thina
www.alsterfeldt.nu
 
Vilket underbart vackert skrivet inlägg... Otroligt sorglig nyhet dock... Jag är inte speciellt insatt i HK-ridning/tävling, men programmet du nämnde såg jag... Och det berörde verkligen... Hon var så otroligt duktig men framförallt så lyste ju en härlig, varm personlighet igenom...

Tack Thina för att du berättade, och för att du gjorde det på ett så vackert sätt... Efter vad jag minns från programmet så gissar jag att det är just så hon vill bli ihågkommen... Men det är ju en ren gissning, jag hade ju tyvärr aldrig chansen att träffa henne...

Mvh Cissi
 
En fruktansvärt sorglig tragedi. Men det är som du säger sånt som händer. Och jag tror som du att det var det bästa som kunde hända om det nu ändå var tvunget att hända, att Brita fick gå bort, snabbt och till häst. Vem vet, om ett par år, hade hon kanske inte kunnat ägna sig åt sitt intresse. Det är det ingen som vet.

en stor liten människa har gått ur tiden. En fantastisk människa som visat att ingenting är omöjligt.

Jag försöker följa i hennes fotspår och kämpa. Det kommer jag fortsätta med så länge jag orkar.

*tyst* :bow:
 
Sv: Re: En legend är död

tråkigt när sådant händer, men tyvärr gör det ju det.
 
Sv: En legend är död

Tack föra att du berättade.
Jag kände bara till henne till namnet, men alla som kämpar emot svåra odds är värda att minnas.

Jag kämpar med mitt motto för året.

No more Fear.

Nu påminde du mig att fortsätta.

"tänker"
 
Sv: En legend är död

Det ska jag ta med mej nästa gång jag är rädd för att göra något på hästryggen!
 
Sv: En legend är död

Det va finnt skrivet, ska tänka på hennes ord. Det stämmer! (A)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp