En lite varmare hov

charmant

Trådstartare
Igår hade min påller en bakhov som var lite ljumen.Ingen hälta eller nåt utan han var som vanligt.Han vilade både i går och i dag.Idag var hoven samma temp på som de andra.Vad kan detta ha varit?Han är som vanligt.Ska kanske tillägga att han har en galla på det bakbenet om det kan ha nåt med saken att göra.I morgon kommer hovslagaren.Ska prata med honom med så får vi se.Är det någon som har nån fundering på vad det kan vara när dom blir lite varma så bara en dag.Tacksam för svar.
 
Oki,tack för svaret.Ska straxt åka ut och möta upp hovslagaren.Ska känna på hoven då med.
 
Har han puls? Svampig i benet? Reagerar för visitertång? Låter som en klockren hovböld för mig. Behöver absolut inte vara halta vid hovböld.
 
Hovslagaen sa inget i dag om det så jag avaktar och ser efter vad som händer.Ingen svampighet alls.
 

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 614
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
760
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 942
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 420
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp