En liten varning när ni köper telefon

Masse

Trådstartare
Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam)
Vi behöver nya för vi har så dålig mottagning här hemma och de jag köpte har möjlighet till wifi-samtal.

Jag beställde två olika färger och valde då de som som fanns i lager för leverans inom tre dagar och var jätteglad. Tyvärr tog glädjen snabbt slut. Jag fick en som lovat men den var trasig på sätt att SIM-kortsvaggan inte gick att öppna. Jag tog kontakt med dom och blev genast idiotförklarad. "Man ska använda den speciella nyckeln" precis som att jag inte skulle fatta det. Bara för att övertyga om att jag faktiskt visste det upplyste jag om att jag redan hade en telefon med motsvarande funktion som jag kunde få ut och inte SIM-kortet med nyckeln och att det på den nya inte gick med nyckeln. Svaret blev att jag skulle be någon annan hjälpa mig...... nu började jag bli något irriterad kan man väl säga. Då blev jag kopplad till någon annan och drog hela historien igen och fick reda på att jag var på fel ställe och att jag skulle ringa ett annat nummer.
Ringde de numret, fick dra hela historien igen och blev då ombedd att ringa till tillverkaren av telefonen.
Ringde tillverkaren som undrade vad jag ville att dom skulle göra, vilket jag också undrade. Alltså bara att ringa tillbaka till telefonbolaget. Kommer fram får dra hela historian igen och får äntligen till att jag fått en telefon som inte fungerar utan att den ska skickas in igen. Får sedan vänta ett par dagar på att sakerna som jag behöver för att skicka tillbaka den. Men jag får en faktura på den.......
Att det sedan var kö var gång jag ringde gjorde ju inte precis att man blev mer vänligt inställd. Gick en hel eftermiddag till att få reklamera en vara som var trasig vid leveransen.

Så något som fungerar redan dagen efter får jag sms om att telefonen är mottagen och ett nummer att spåra den på. Det flyter i hela ett dygn där jag kan se att något händer sedan händer inget alls. Jag har nu väntat i snart en vecka på att något ska hända. Så då gör jag som det står, kontaktar telefonbolagets kundtjänst för att fråga vad som händer. av dom får jag precis samma uppgifter som jag själv kan få om tittar på springningen. Eftersom dom bevisligen skickat en faktura på telefonen som aldrig fungerat och inte kan säga när den jag skickat in är lagad eller om den går att laga tycker ju jag att det är så enkelt att dom får skicka en som fungerar. Det hade ju vilken som helst annan försäljare gjort eller gjort ett återköp om det inte fanns någon annan.

Men se det går inte för så är inte deras rutiner. Nu är det dessutom att anse som en garantireparation så det är bara för mig att vänta. Dom kan inte säga något eftersom den är på verkstad hos tillverkaren.
Jag kommer då på att eftersom den är köpt på distans kan jag häva köpet. Jovisst det går jättebra säger den jag pratar med då och kopplar mig vidare till en annan. Där det givetvis inte inte går att häva köpet för jag kan ju inte skicka tillbaka telefonen eftersom jag har inte den utan den är på verkstad för reparation.

Den andra telefonen kom med tiden men de var ju rejält försenad. Så man höll ju inte leveranstiden man själv satt upp vid beställning. Ingen ursäkt för det bara ett konstaterande om att man sålt fler än man hade på lager.

Så även om ni får en bra deal köp inte på nätet av den här leverantören. I alla fall inte om ni vill ha saker inom deras utlovade leveranstider.
 
Trist! Det så långa leveranstider på allt nuförtiden. Handlarna har inga lager.

Kan du ge någon mer hint om operatören, det går inte att googla på får 😛
 
Oj jag har haft Tele2 hur länge som helst utan problem. Alltid snabbt svar av kundtjänst. Och nya mobilen kom inom två dagar, för fyra eller fem veckor sedan.

Däremot ingen faktura ännu :p
 
Oj jag har haft Tele2 hur länge som helst utan problem. Alltid snabbt svar av kundtjänst. Och nya mobilen kom inom två dagar, för fyra eller fem veckor sedan.

Däremot ingen faktura ännu :p
Har också haft dem i många år och är sjukt nöjd. Har hänt flera gånger att jag ringt och fått billigare abonnemang när jag tyckt det varit dyrare än kompisars tex, fått gratis extrasurf när det varit slut, fått högre surfpott gratis när jag förklarade att jag pluggade hemifrån utan wi-fi osv. Låter jättetrist att inte alla haft den erfarenheten!
 
Har också haft dem i många år och är sjukt nöjd. Har hänt flera gånger att jag ringt och fått billigare abonnemang när jag tyckt det varit dyrare än kompisars tex, fått gratis extrasurf när det varit slut, fått högre surfpott gratis när jag förklarade att jag pluggade hemifrån utan wi-fi osv. Låter jättetrist att inte alla haft den erfarenheten!

Din erfarenhet av dem liknar min (och särbons). Vi har aldrig haft några problem med bemötandet och har något krånglat har supporten gjort allt de kunnat för att fixa det. Vi har haft Tele2 i minst 6 år nu.

Telia däremot... :wtf: enda gången jag fick bra service där var när pappa dött och jag sa upp fasta abonnemanget :grin:
 
Har också haft Tele 2 länge (18 år) och aldrig haft problem. Min beställda mobil kom på 3 dagar har jag för mig, dessutom en lördag.

Men kan nån hitta ett företag som aldrig gjort fel och som har 100% nöjda kunder, så visst. Jag tror inte det finns nått sånt.
 
Två saker.
1. Jag har tidigare nästan bara haft bra erfarenhet av dom och är gammal kund. Vilket väl är en av orsakerna till att jag blev så förvånad över bemötandet denna gången. Dom har gjort fel en gång innan, men den gången lyckades man lösa problemet snabbt fast det inte skulle gå.
2. Jag skrev på deras FB och fick kontakt med andra på företaget den vägen. Hör och häpna en och en halv timme efter det kom besked om att telefonen var klar för att skickas tillbaka till mig. Tyvärr har den inte kommit ännu men det känns ju lite hoppfullt.

Konstigt (eller inte) så fort saker kan lösa sig om skriver på nätet......;)
 
Tycker det är dåligt av företaget att låta kunden ringa tillverkaren.

Hade samma problem dock inte telefoni. Här var det en butik jag kunde gå in i. Där fick jag numret och jag gjorde som så att jag ringde tillverkaren från deras butik sen frågade jag butikschefen vad jag får för att jag utför deras jobb.

Det är ju företaget som har ansvaret ut till kund och får sedan gå på tillverkaren.

Gällande mobiler så strulade Telia ngt förbannat med mig. Fick åka 2 turer extra till butik för att hämta. Dock var det också många ggr som de var bra :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 614
Senast: Saigon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 873
Senast: Mkb
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 982
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp