En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du det undrar jag också.

Jag har svårt att tro att både du och cirkus är onda. Tror inte ulvarna vinner på att två onda ställs mot varandra och att man offrar en ond nu när de är så pass få onda kvar......
Inte omöjligt men tveksamt.

Den enda som ställer dem mot varandra är väl du(och dem själva)? Av övriga som skrivit under dagen har jag inte fått intryck av att de velar mellan de två.

För övrigt kom vi väl fram till att det troligtvis är 4-5 onda kvar. Det är inte få utan mer vad det ofta varit från start i många lekar.

Den enda som ställer dem mot varandra är väl du(och dem själva)? Av övriga som skrivit under dagen har jag inte fått intryck av att de velar mellan de två.

För övrigt kom vi väl fram till att det troligtvis är 4-5 onda kvar. Det är inte få utan mer vad det ofta varit från start i många lekar.
Måste jag ha samma tänkande som alla andra? För att ingen annan gör det så skall inte jag heller göra det?

Fast då har det väl varit färre goda också antar jag?

Eftersom cirkus verkar ha som högsta mål att få mig lynchad har jag väldigt svårt att avskriva henne från misstankelistan och jag börjar tro att jag var rätt ute redan från början, precis som Pilot.

Varför någon som är ond ha som högsta mål att få dig lynchad? Duv har ju själv påpekat att du inte är säker på någon och misstänker alla så därför är du ju knappast det största hotet mot de onda om du är god?

Jag tolkade i övrigt dig som att någon av dem var huvudmisstänkt rent allmänt och inte bara av dig.

Vad är det du syftar på som Lena skrivit? Jag fick inte intryck av att hon skulle ha extra info? Har du hittat sådanna inlägg.

Har inte kikat så mycket på lena efter att hon åkte jag röstade på just henne så jag hade jag hade ju lite koll innan(annars hade jag ju inte röstat). Det är möjligt att jag missat något så kan du dela med dig av något är det jättebra.

Det här är ett inlägg jag hade i åtanke.

Jag tycker det är ruskigt svårt.
Alldeles för många spelare glider förbi (mig) utan att göra något anmärkningsvärt. :arghh:

@cirkus sticker ut lite, dels motsträvigheten att anse att Q hade fått specialinfo, dels i största allmänhet. :p
För om cirkus var i lyan så borde hon just ha följt det spåret och propsat på att Q inte skulle ha fått info men istället röstade hon på Snurris. Men hon kan lika gärna varit en god som var osäker och därför la rösten där hon tyckte den hörde hemma (och det gjorde den ju) men det säger inget om hennes roll. Cirkus = vet ej. :banghead:

@Mammas tycker jag gjort det lite lätt för sig, antagligen pga tidsbrist, men det gör att jag har svårt att placera henne. Hon visade sig ha rätt om Snurrfian men det känns mer som tur än något annat. Hon fastnade för en groda (som inte var speciellt grov i mina ögon) och blev kvar där. Övertygelsen om Snurris säger , precis som i cirkus' fall inget om hennes egen roll.
Rösten och teorin på mig idag tycker jag är väldigt svag, hon grundar den på ett citat av mig igår och diskussioner om hur ulvarna väljer käk tycker jag vi är flera som luftat.

Dock vet jag inte om det gör henne ond eller insnöad god.

Så, nu är jag tillbaka! Ser att röstningen kommit igång, två på dentaku...

Jag kan hålla med om att Dentaku försvarar sig lite väl mycket, men det antar jag att en god som anser sig viktig för sin sida också kan göra? Och jag kan inte skaka av mig känslan av vi återigen hugger på den som syns mest bara för att det är lättast att hitta teorier medans ulvarna ligger lågt :banghead:
Dentaku ligger nog fortfarande på min misstänkta lista. Eller ja, det gör de flesta O_o

Angående Sednas inlägg och att jag började utgå därifrån så var det för att det stämde överens med min egen känsla att ulvarna varit ganska avvaktande... Och ju senare en bybo åkte ut desto mer troligt ser jag det som att de fått åtminstone någon info. Sedan kan det ju vara "gammal" info om någon som redan är bort också. Jag tror inte heller att hon hade info om alla hon nämnde, speciellt inte som hon hade mig som misstänkt. Däremot tycker jag sättet hon utelämnade glömmerallt tyder på att hon hade info om att hon är god. Sedan kan hon kanske haft info om någon av de andra på listan, och utifrån det tagit med andra som stämde in på ett visst mönster men som hon inte hade någon info alls om?

Jag förstår att du tycker att en godförklaring av dig är bevis för att Sedna har extrainfo, själv föredrar jag att hålla alla dörrar öppna.

Jag är inte säker på att LenaH eller Pilot hade någon info men jag tänker inte släppa de möjligheterna heller eftersom det är farligt att låsa sig vid ett scenario. Att jag var så säker på att Sedna var ond bevisar väl det.
Hur kan dina felaktiga antagande bevisa att någon annans kan vara felaktiga? Givetvis kan kan det vara så men då har det inget som helst med dina antaganden att göra. LenaH känner jag som en spelare som är ganska pricksäker, Pilot har jag ingen koll på hon är ny för mig.

Varför någon som är ond ha som högsta mål att få dig lynchad? Duv har ju själv påpekat att du inte är säker på någon och misstänker alla så därför är du ju knappast det största hotet mot de onda om du är god?

Jag tolkade i övrigt dig som att någon av dem var huvudmisstänkt rent allmänt och inte bara av dig.

Onda tycker väl att det är bra att bli av med alla goda? Även om jag inte är säker på något så kan ulvarna ha info som gör att de vill ha bort mig, eller hur?

Måste jag ha samma tänkande som alla andra? För att ingen annan gör det så skall inte jag heller göra det?

Fast då har det väl varit färre goda också antar jag?

Nä, det är väl tvärtom bra om du bidrar med något andra inte tänkt på? Men jag tolkade dig som att du trodde att ulvarna inte ville att det skulle stå mellan två onda, suftande på C och D. Och då är det ju relevant att påpeka att den enda som verkade tycka det stod mellan just dem två var du.

Ja men just nu känns det ju fördel onda rent antalsmässigt jämfört hur det brukar vara vid lekstarter. Så om vi utgår från förhållandet mellan goda och onda enbart sett till antalet så är det snarare många onda tycker jag. Så jag anser det fullt rimligt att onda skulle alibirösta på varandra(dock tror jag inte D och C är onda ihop utan jag talar rent allmänt)

Lena kommer i det inlägget fram till att hon inte har koll på två spelare. Det hjälper väl inte oss mer än att vi kan konstatera att det är osannolikt att hon hade någo info alls om dem?

Lena och jag pratde vidare om det inlägget(skämtsamt) och inget i det hon skrev då tydde på att hon skulle ha koll på någon av dem heller.

Jag vet inte hur Lena brukar spela, men hon är ju ganska tydlig med i inlägget att hon är osäker på både cirkus och Mammas? I och för sig kan det vara så att hon fått info som sätter någon av dem litegrann åt ulvhållet, men det känns väl rätt osannolikt att hon skulle veta säkert med tanke på tveksamheten hon utstrålar åtminstone i det inlägget?

Det här är mitt första spel och jag har aldrig varit på den onda sidan så jag vet ju inte riktigt hur resonemanget går på den sidan.

Jag kan ha helt fel i detta men det är något som jag har funderat på under dagen. När det är så här stora lekar behöver egentligen ulvarna göra så mycket? De kan bara kasta lite bränsle på elden då och då och sedan låta de goda rösta ut sig själva. Men kanske ligger det i ulvarnas natur att luras på stort hela tiden?

Att föra en lite halvanonym tillvaro och att inte hamna i hetluften för mycket verkar vara det enklaste sättet att undgå från att bli lynchad. Dock inte alltid givetvis men som någon skrev förut "Undantagen bekräftar regeln".

En som själv är huvudmisstänkt och en som jag har högt på misstankelistan röstar på mig - inte helt oväntat. Jag har ju hela tiden misstänkt att ulvarna försöker styra röstningarna.
Vem är det som är huvudmisstänkt och vem är det som är högt på misstnakelistan?

Vilken misstankelista tänker du på? Din egen?

Onda tycker väl att det är bra att bli av med alla goda? Även om jag inte är säker på något så kan ulvarna ha info som gör att de vill ha bort mig, eller hur?

Javisst. Men ur min synvinkel som inte vet om jag kan lita på vare sig dig eller cirkus känns det som det är troligare att en god cirkus är ett hot än att en god dentaku är det.

Å just det du skriver att onda vill ha ut alla goda gör att jag inte förstår varför de skulle vilja ha ut just dig..

För mig känns det som om du misstänker cirkus bara för att hon misstänker dig. Det är supervanligt att nya spelare(du är ju ganska orutinerad) resonerar på det viset så det behöver ju inte alls betyda att du är ond men det gör mig väldigt skeptisk till dina teorier mot cirkus.

Nä, det är väl tvärtom bra om du bidrar med något andra inte tänkt på? Men jag tolkade dig som att du trodde att ulvarna inte ville att det skulle stå mellan två onda, suftande på C och D. Och då är det ju relevant att påpeka att den enda som verkade tycka det stod mellan just dem två var du.

Ja men just nu känns det ju fördel onda rent antalsmässigt jämfört hur det brukar vara vid lekstarter. Så om vi utgår från förhållandet mellan goda och onda enbart sett till antalet så är det snarare många onda tycker jag. Så jag anser det fullt rimligt att onda skulle alibirösta på varandra(dock tror jag inte D och C är onda ihop utan jag talar rent allmänt)
Att jag tog upp att båda var onda är för att det är ett av tre möjliga scenarion.

Dvs:
En god och en ond
Två goda
Två onda

Och sen har jag funderat runt dom tre scenarierna på vad som kan vara troligast och varför i så fall.

Det här är mitt första spel och jag har aldrig varit på den onda sidan så jag vet ju inte riktigt hur resonemanget går på den sidan.

Jag kan ha helt fel i detta men det är något som jag har funderat på under dagen. När det är så här stora lekar behöver egentligen ulvarna göra så mycket? De kan bara kasta lite bränsle på elden då och då och sedan låta de goda rösta ut sig själva. Men kanske ligger det i ulvarnas natur att luras på stort hela tiden?

Att föra en lite halvanonym tillvaro och att inte hamna i hetluften för mycket verkar vara det enklaste sättet att undgå från att bli lynchad. Dock inte alltid givetvis men som någon skrev förut "Undantagen bekräftar regeln".
Du har delvis rätt i det där, oftast klarar man sig bra i början om man är halvanonym. Efter två-tre DL brukar dock dessa halvanonyma spelare kunna bli misstänkta just för att de är halvanonyma - antingen för att de bara hänger på och inte verkar leta onda, eller för att de spelar olikt hur de gör som goda då de faktiskt letar ulvar. Så jag tror att särskilt de mer erfarna spelarna kastar sig ut i hetluften då och då även som onda, just eftersom det är vad de skulle göra som goda. Även om det nog sammantaget är vanligare att smyga som ulv än som god.

Sedan tycker jag att det blir extra svårt att tolka i den här leken också eftersom den är så stor - vem håller sig i bakgrunden för att hen inte vill synas och vem gör det för att hen inte har tid med något mer än att skumma det som händer och haka på den av de redan aktuella teorierna som verkar mest trovärdig?

Resonemangen i lyan kan nog variera en hel del.

Huruvida ulvarna behöver göra mycket eller inte varierar ju det också men det kan absolut vara som du säger att de bara kastar på lite bränsle då och då. Det är svårt att svara på då vi inte vet vilka som är ulvar. Kasta bränsle är väl ioförsig också att göra något även om det är en diskret handling.

Eftersom cirkus verkar ha som högsta mål att få mig lynchad har jag väldigt svårt att avskriva henne från misstankelistan och jag börjar tro att jag var rätt ute redan från början, precis som Pilot.
Så misstankelistan du syftar på är din egen och högst på den hamnar man om man misstänker dig?

Du har inte reflekterat över att folk gör misstag ibland och röstar ut goda kollegor? Är det inte bättre att koncentrera dig på att leta onda än att göra listor på de som mistänker dig ?

Att jag tog upp att båda var onda är för att det är ett av tre möjliga scenarion.

Dvs:
En god och en ond
Två goda
Två onda

Och sen har jag funderat runt dom tre scenarierna på vad som kan vara troligast och varför i så fall.

Ja? Och det verkade som om du tyckte det var osannolikt för att du inte trodde ulvarna ville ställa de mot varandra.

Är det fel tolkat av mig får du gärna förklara vad du menar för då fattar jag inte.

Som jag tolkade dig var det för mig viktigt att påpeka att det inte verkade stå mellan dem. (annat än för dig)

Så misstankelistan du syftar på är din egen och högst på den hamnar man om man misstänker dig?

Du har inte reflekterat över att folk gör misstag ibland och röstar ut goda kollegor? Är det inte bättre att koncentrera dig på att leta onda än att göra listor på de som mistänker dig ?

Nej, man hamnar högst på den om man beter sig misstänkt och blir misstänkt av personer som är konstaterat goda.

Det finns ingen anledning för dig att skriva inlägg där du försöker få mig att framstå som en idiot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 405
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 923
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 055
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka