En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tre inte heller man ska lägga för mycket vikt vid kopplingen Dentaku - Bollen__ om D är god. Är hon ond hamnar det i en helt annan dager.

Jag är skitskraj att jag är totalurad av typ glömmerallt, mammas och andra rävar :crazy:

Jag tre inte heller man ska lägga för mycket vikt vid kopplingen Dentaku - Bollen__ om D är god. Är hon ond hamnar det i en helt annan dager.

Jag är skitskraj att jag är totalurad av typ glömmerallt, mammas och andra rävar :crazy:
Gamla rävar? Jag är mer rädd för att bli lurad av nykomlingarna. :p Haha

Jag lägger också min röst nu så kan jag eventuellt ändra om det skulle komma upp något mer.

Min teori är att ulvarna ligger väldigt lågt. De senaste tre röstningarna har jag främst gått efter de som diskuterats mest och jag har en känsla av att jag sorterat bort ulvarna redan i första steget. Jag hittade inget utstickande när jag gick igenom bollens__s inlägg, men nu börjar jag tror att det kanske är just det som är misstänkt. Så istället för att gå på samma taktik som innan, vilket uppenbarligen inte fungerade så bra igår, så går jag nu på motsatt taktik och röstar på den som har minst misstankar mot sig.

bollen__ var en av dem som försökte bortförklara min teori om att Tora inte borde sitta i lyan. Just nu resonerar jag utifrån att Tora är god, och då skulle det kunna vara ett sätt att hålla misstankarna mot Tora uppe. Inget jag skulle ha lagt vikt vid om jag inte redan haft misstankar, men ändå.

Jag tycker inte heller bollen__ direkt letar ulvar heller, i alla fall inte de senaste dagarna. Detta kan såklart vara tidsbrist också, men även om hon är god så bidrar hon inte så mycket.

Gabby_Ossi röstar på bollen__

Och nu blev det ganska sent i alla fall :p
Lustig taktik att. Rösta på den minst misstänkta, däremot så köper jag fullt teorin om att hon inte är så aktiv på att leta ulvar. Hennes inlägg känns rätt slätstrukna. Hon är ny som många andra så det kansek beror på det. Har dålig koll på hennes spelstil då hon knappt hunnit utveckla någon.

Måste ut en sväng. Hinner förhoppningsvis kika in lite innan DL, men jag har på tok för lite att gå på just nu för att kunna vända och chansa på någon annan, så baserat på att Dentaku verkar hålla fast vid att cirkus är ond och anser att ulvarna försöker rikta all uppmärksamhet mot henne (funderar lite på om det är vad hon försöker göra mot cirkus?):

Hedinn röstar på Dentaku

Lustig taktik att. Rösta på den minst misstänkta, däremot så köper jag fullt teorin om att hon inte är så aktiv på att leta ulvar. Hennes inlägg känns rätt slätstrukna. Hon är ny som många andra så det kansek beror på det. Har dålig koll på hennes spelstil då hon knappt hunnit utveckla någon.

Framförallt som bollen knappast är den i leken som har minst misstankar mot sig! Du och jag har tex mindre misstankar mot oss tycker jag.

Tora röstar på bollen_

Helt enkelt för att jag följer min senaste tes och håller extra koll på dom som inte gör så mycket väsen utav sig. Det har inte att göra med antalet inlägg utan hur mycket man "jagar" (eller vad man skall kalla det för) i sina inlägg.

(Är det bara jag som känner mig elak när jag lägger en röst på någon? Det här med att rösta ut någon, även om det bara är en lek, känns så fruktansvärt elakt. Jag pekar ut någon som ond. Känns inte bra alls :(. Jag vet att det bara är en lek men ändå. Fast samtidigt är det är ju jättespännande när deadline börjar närma sig)

Usch, denna tidspanik ... Och alla jag har funderat på och granskat närmare har hamnat som neutrala eller neutrala mot goda. Den enda jag möjligen skulle kunna rösta på där är Gabby, men det känns som rätt bortkastat när ingen annan verkar misstänka henne alls. Tror att det får bli en röst på Dentaku trots allt, för jag har verkligen ingen annan att gå på just nu och det finns en poäng som cirkus nämnde att goda inte sprider sina röster för mycket.

Vira röstar på Dentaku

För att det eventuellt finns en koppling Dentaku - bollen_, dvs om Dentaku visar sig vara ulv kan vi få med en ulv till på köpet. Och för att Dentaku verkligen haft taggarna utåt i diskussionen - cirkus gjorde i och för sig samma sak, men det var också en sak jag misstänkte hos cirkus innan jag omvärderade henne. Så åtminstone delvis misstänkt är det.

Det är väldigt många som är på Dentaku nu och det gäller bla några som jag gärna vill ha som goda och jag tycker deras teorier låter vettiga och alla tänker lika så det känns som att det skulle kunna finnas någon info för det känns inte som att hela lyan skulle gå emot Dentaku i första hand utan jag tror det snarare det är så att dom väljer att offra henne idag om det visar sig att hon är ulv för jag tror att en god har fått upp ett spår.
Hon kan vara en god som lätt blir lynchad nu men det är vad jag har att gå på idag med tidsbrist och ändrade tankar angående Cirkus sen igår så jag har fått börja om lite på nytt och väljer att följa dom andras teorier idag.
Dentaku verkar även lite halvt desperat för tillfället och teoriar inte för att någon annan skulle vara ond istället för att gå emot teorierna om sig själv hela tiden. Är man god så försöker man leta ulvar trots att man är misstänkt.

Matmissbrukaren röstar på Dentaku

Jag är lite tveksam till om cirkus verkligen är ond. Jag misstänker att hon åtminstone har varit god ursprungligen och även om det finns en chans att hon blivit ond nu är det inte tillräckligt att gå på. Däremot har Gabby_Ossi utmärkt sig både genom vid röstningen på LenaH och rösten idag.

Dentaku röstar på Gabby_Ossi

glömmerallt röstar på gabby_ossi

För att den här såväl som endel av hennes tidigare röstmotiveringar, tex förstadagens varit väldigt tveksamma

bollen__ röstar på Mammas

Har inte haft tid för leken ikväll och jag ber om ursäkt för det men jag måste ju rösta. Jag tycker att Dentaku försöker försvara sig och bemöta de kommentarer hon får på ett sätt som jag känner igen. Dentaku är lika ny som jag men duktigare. Dock inte så konstigt att hon blir lite uppgiven när ni går på henne så mycket bara för att hon fanns på Sednas lista över dem som röstat sent. Nej, jag kan inte veta vad hon är men jag tror att hon är på goda sidan eftersom hon försöker försvara sig och inte är rädd för att göra det heller.
Därför väljer jag att rösta på en person som röstat på Dentaku. Och då tror jag att Mammas är rätt person att lägga min röst på eftersom jag inte har någon aning om vars jag har henne och hon röstar på någon som jag tror är god. Vad kopplingen mellan mig och Dentaku skulle vara har jag ingen som helst aning om. Jag kan inte se den själv. Dålig teori jag vet men jag hoppas ha mer tid till leken imorgon.

Nä, jag han inte tänka klart och inte kolla upp alla jag ville kolla upp. Ville kolla allafall D, B och G(tre av de läskiga nybörjarna) men han liksom inte reda ut och gå tillbaka och läsa ordentligt:arghh: Helst hade jag velat kolla hedinn mer också.
Skulle velat kolla alla mer, du till exempel. Q godförklarade dig, ondförkarade Asko och så ondförklarade pilot Cirkus inför andra lynchningen. tror det var något mer där. När jag räknade på möjlig information fick jag inte ihop det. Du verkar för all del genomgod, men bara det är skumt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 403
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 923
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 054
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka