Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen skiner och jag är vaken sedan länge, men ändå ligger jag kvar i sängen. Jag vet ändå inte vad jag ska göra. Min initiativförmåga är lika med noll.

Psykologen tycker att jag borde gå ut i trädgården och rensa lite ogräs åtminstone en kvart åt gången, två gånger i veckan. Jag tycker det känns omöjligt. Allting känns omöjligt. Livet känns helt hopplöst.
 

Det blev någon slags dag i alla fall. Jag har beskurit ett äppelträd, men nådde inte riktigt ända upp. Jag behöver en högre stege. Sen beskar jag min svarta vinbärsbuske. Jag provade också om jag kunde rensa ogräs i trädgårdslandet, men vi har haft frost så det var fruset, så det blev inget med det. I växthuset sådde jag rädisor och sallat. Sen har jag gått en liten promenad. Jag har också suttit i solen och solat mitt vinterbleka ansikte. Sen har jag tagit in min mattpiskställning som jag ska hänga upp den stora växtbelysningen i. Det börjar bli trångt under de små lysrören så den stora armaturen bör komma upp snart.
 
Senast ändrad:
Du har ju gjort en massa bra saker, startat vårbruket!
Får jag fråga en sak om svarta vinbär, jag antar att du har erfarenhet. Hur fort växer de upp om man har beskurit dem rätt mycket? Vi röjde ordentligt i fjol.
 
Du har ju gjort en massa bra saker, startat vårbruket!
Får jag fråga en sak om svarta vinbär, jag antar att du har erfarenhet. Hur fort växer de upp om man har beskurit dem rätt mycket? Vi röjde ordentligt i fjol.
Svår fråga som jag inte har något bra svar på.

Vårbruket startade jag redan i december då jag sådde tomat inomhus. En planta har redan fått små gröna tomater. Utomhus sådde jag sallat, dill och spenat rätt tidigt också. Spenaten och sallaten har grott.
 
Små tomater redan, otroligt! Min mamma har satt frön och fått upp små gröna tomatstrån men det är långt kvar till någon skörd. Själv har jag köpt fröpåsar med olika ärter men det kan ta tid innan dom kommer i jorden.
Maken sådde pelargoner idag så han har i alla fall börjat.
 
Små tomater redan, otroligt! Min mamma har satt frön och fått upp små gröna tomatstrån men det är långt kvar till någon skörd. Själv har jag köpt fröpåsar med olika ärter men det kan ta tid innan dom kommer i jorden.
Maken sådde pelargoner idag så han har i alla fall börjat.
Det är små kruktomater jag sådde tidigt. Dessa blir inte mer än 30 cm höga. De andra tomaterna kom i jorden för ett par dagar sedan och har inte grott än.
 
Äppelträdet är för övrigt något jag tagit i omgångar, trots att det är litet. Jag pallar inte riktigt att klättra upp och ner på en stege, så jag kommer inte så långt i taget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag lyckas inte gå promenad varje dag. Det blir i bästa fall någon enstaka gång i veckan. Jag lyckas inte borsta tänderna varje dag...
Svar
15
· Visningar
738
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp