Bukefalos 28 år!

En ny familjemedlem

Ferrari

Trådstartare
Det blir inte alltid som man tänkt sig, fick snabbt åka iväg idag och hämta hem en kanin som ägaren inte klarade av.

En 3 månader gammal hona, superliten, med lite man och helt bedårande. Anledningen till att ägaren inte klarade av henne var pga hennes rädsla. Har inte stört lilltösen så mycket men av det jag märkt så är hon mycket skygg, men inget jag inte kan få ordning på. Hon verkar inte vara så rädd att hon blir arg så som en annan kanin jag haft.

Lilltösa är dessutom namnlös så sitter och klurar på namn för fullt. De andra två kaninerna heter Ziri och Fame, så kanske något liknande, eller något helt annat. Jag vill egentligen bara döpa henne till något riktigt gulligt men som vuxen kvinna kan man inte ha en kanin som heter Nala :D även fast det kanske skulle passa denna mycket feminia tös.

Skulle väl gissa på att hon kommer väga runt 1.2 kg som vuxen - hon är alltså pytteliten. En slags korsning med lejonhuvad/hermelin kanske? Men med ett mycket mer näpet ansikte.

Så kom gärna med namnförslag. Jag tänkte först lite halvt på skoj halvt på allvar på namnet Svea, då tösen är född den 6/6-2009 - och är blå/gul japantecknad :angel:

Namnen som jag hittills fått upp i huvudet är: Meja, Lucy, Svea, Vienna, Nala, Soda, Dimma, Glimra och liknande. Kom gärna med förslag, bild ska tas så fort som möjligt :love:
 
Sv: En ny familjemedlem

Svea tycker jag var fint :) Färg?

Kul med ny kanin, hoppas hon snart känner sig tryggare.
 
Sv: En ny familjemedlem

Svea tycker jag passar jättebra! :)
Men om du vill döpa den till Nala så tycker jag du ska göra det :D Det är också jättefint!
 
Sv: En ny familjemedlem

Svea tycker jag var fint :) Färg?

Kul med ny kanin, hoppas hon snart känner sig tryggare.

Hon är blå/gul japantecknad med mycket ränder. Tycker iallafall att de ser blåa ut, de är inte svarta ränderna iallafall :D

Var ute förut och då var hon framme vid burgallret med en gång och lät mig ta upp henne, :crazy:, dubbelkollade könet och det stämde. Vill gärna inte tro att det är en hona i flera månader för att sen inse att det är något helt annat.

Kameran verkar dock ha lagt av så bilder får vänta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp