En ny plats

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kära dagbok,

Idag behövde jag välja en ny plats, för den gamla hade blivit full. Det är konstigt det där, hur det kan bli. Jag som hade kämpat så länge mot de där tankarna, jag som stått emot så bra. De viskade så länge till mig, övertalade mig tillslut. Om jag bara hade ett ärr, ett ärr att se tillbaka på, att känna, skulle allt bli bra. Om jag bara hade en fast punkt att fokusera på när allt blev tufft, då skulle det gå bra. Tillslut gav jag upp, tillslut skaffade jag mig själv ett ärr. Slutet gott, allting gott.

Det var i somras. Jag har inte ett ärr längre. Jag har ett åttiotal. Inte djupa, inte stora, men de finns där. Jag borde ha förstått det, att inget skulle bli bra av att jag skaffade mig ett. Jag borde ha förstått att det bara startade en kedja. En kedja som sedan blir så svår att bryta. Jag vet inte ens varför jag gör det, jag vet inte ens varför jag gillar det. Vad jag vet är att jag måste sluta, och det jobbar jag på. Det händer nog snart också, tror jag. Några till lär det bli, kanske blir den här nya platsen full den med. Sedan slutar jag, förhoppningsvis för alltid den här gången. Det börjar bli dags att gå vidare.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag borde sluta vara här för gott. För jag sjunker bara djupt ner i depression när jag är här. Varje gång. Börjar fundera på att hänga...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 593
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 729
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
430
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp