En pappa som lämnade när jag blev gravid

Hur många "fäder" finns det inte som helt bryter kontakten med sina barn trots att de varit familj om han träffar en ny? Jag tror att det är bäst att TS tar kontakten och inte sonen, pappan kan behöva smälta nyheten för att kunna ta upp någon kontakt och ingen vet hur han kommer reagera även om han vet om att TS födde ett barn.
 
Jag tänker ändå att det faktum att han/pappan fått två barn senare kan göra att han är mer öppen nu inför sin förste son än vad han var när det begav sig för 18 år sen. Han är ju pappa ändå nu och älskar förhoppningsvis sina barn och kanske är mer ödmjuk inför att sättet han hanterade det första gången var omoget och fel.
Hoppas det iaf! Följer tråden och tycker du tänker helt rätt och är jättestark i detta @Anonym1212. Önskar att det blir så bra det bara kan det här ❤
Jag skulle inte utgå ifrån att han är mer öppen nu för relation med sonen än han var tidigare bara för att han nu har fler barn. Att han har fler barn nu säger inget om hans vilja eller förmåga att vara pappa åt dem och än mindre om hans förmåga och vilja att veta av Ts son. Många fäder struntar fullkomligt i de barn de har fått tidigare i livet även om det kommer fler barn inom den familj han lever i nu och så är det tyvärr ofta även om han verkligen är pappa, dvs. han tar hand om de barnen och är förälder mer än bara på pappret. De barn han har fått förut räknas inte ens för alldeles för många fäder utan ofta räknas bara nuvarande familjs barn. Eller så räknas inte de heller. Jag hoppas dock att du har rätt och jag har fel i det här fallet för Ts sons skull men tänker också att han isåfall om han nu verkligen ville ha kontakt länge har haft möjligheten att ta kontakt själv.
 
Jag skulle inte utgå ifrån att han är mer öppen nu för relation med sonen än han var tidigare bara för att han nu har fler barn. Att han har fler barn nu säger inget om hans vilja eller förmåga att vara pappa åt dem och än mindre om hans förmåga och vilja att veta av Ts son. Många fäder struntar fullkomligt i de barn de har fått tidigare i livet även om det kommer fler barn inom den familj han lever i nu och så är det tyvärr ofta även om han verkligen är pappa, dvs. han tar hand om de barnen och är förälder mer än bara på pappret. De barn han har fått förut räknas inte ens för alldeles för många fäder utan ofta räknas bara nuvarande familjs barn. Eller så räknas inte de heller. Jag hoppas dock att du har rätt och jag har fel i det här fallet för Ts sons skull men tänker också att han isåfall om han nu verkligen ville ha kontakt länge har haft möjligheten att ta kontakt själv.
Precis så tror jag också. Att han har fler barn numera kanske till och med gör honom ännu mer ointresserad av sin första son, han har ju redan familj.
 
Lika bra att inte förutsätta något åt endera hållet. Till syvende och sist finns svaret bara i att ringa och fråga.

Men jag tror man inte ska låta det stanna med bara ett första reflexmässigt avfärdande när han blir överrumplad av att oväntat ställas inför frågan. Minst ett ordentligt samtal efter att han fått smälta det och fundera hur han förhåller sig.
Och även om det inte blir framtida umgänge så tänker jag för sonens skull att man iaf ska klargöra faderskapet, så han har identitet på en person som man vet är den rätta.
 
Jag tror nog att han vill strunta i allt, det kommer ju onekligen röra upp mkt. Jag gissar att hans familj är ovetande om min son.

Dock kan han inte avfärda mig på det viset som funkade för 18 år sedan. Men jag vill verkligen gå försiktigt fram och låta saker ta tid, för troligt är väl att även om 18 år gått så kanske pappan aldrig trodde att den här dagen skulle komma. Så chocken lär väl infinna sig oavsett.

Jag är sååå sugen på att skriva sms som första kontakt men jag har bestämt mig. Det blir telefonsamtal.
Min syster tyckte jag skulle börja med sms för hon tänkte att om jag ringer så kanske han sitter med telefonen uppkopplad i bilen och hela familjen där :angel:
Men tänkte att jag kan undvika det genom att ringa på kontorstid :idea:
 
Jag tror nog att han vill strunta i allt, det kommer ju onekligen röra upp mkt. Jag gissar att hans familj är ovetande om min son.

Dock kan han inte avfärda mig på det viset som funkade för 18 år sedan. Men jag vill verkligen gå försiktigt fram och låta saker ta tid, för troligt är väl att även om 18 år gått så kanske pappan aldrig trodde att den här dagen skulle komma. Så chocken lär väl infinna sig oavsett.

Jag är sååå sugen på att skriva sms som första kontakt men jag har bestämt mig. Det blir telefonsamtal.
Min syster tyckte jag skulle börja med sms för hon tänkte att om jag ringer så kanske han sitter med telefonen uppkopplad i bilen och hela familjen där :angel:
Men tänkte att jag kan undvika det genom att ringa på kontorstid :idea:

Sådant vet man ju aldrig, men du kan ju börja lite försiktigt med att presentera dig och fråga om han minns dig, evt säga att du skulle vilja prata med honom och fråga när kan det passa?
 
Jag tror nog att han vill strunta i allt, det kommer ju onekligen röra upp mkt. Jag gissar att hans familj är ovetande om min son.

Dock kan han inte avfärda mig på det viset som funkade för 18 år sedan. Men jag vill verkligen gå försiktigt fram och låta saker ta tid, för troligt är väl att även om 18 år gått så kanske pappan aldrig trodde att den här dagen skulle komma. Så chocken lär väl infinna sig oavsett.

Jag är sååå sugen på att skriva sms som första kontakt men jag har bestämt mig. Det blir telefonsamtal.
Min syster tyckte jag skulle börja med sms för hon tänkte att om jag ringer så kanske han sitter med telefonen uppkopplad i bilen och hela familjen där :angel:
Men tänkte att jag kan undvika det genom att ringa på kontorstid :idea:
Hur har det gått för er? ❤️
 
Det går sådär. Jag ringde i fredags, men det var upptaget och jag testade igen efter 10 min men fortfarande upptaget, sen var jag tvungen att fortsätta jobba och fick inte mer tid innan jag tappade modet igen :down:
Men jag ska såklart försöka igen, men inte idag. Känns tufft.
Du är grymt modig! Jobbigt att han inte svarade när du väl tog dig mod att ringa, men nu när du har kommit så långt så är ju det värsta gjort och du behöver bara göra samma sak igen :) Heja dig!
 
Det kan sitta så himla långt inne att våga, men jag tycker du är jättemodig! Oavsett om du fixar det igen, du har börjat, det är på gång. Önskar all lycka till!
 
Kan du skicka ett sms om han inte svarar att du behöver prata med honom om något viktigt. Tänkte om han är en sådan som inte svarar på okända nummer och kanske inte kopplar ditt namn(tyvärr glömmer man bort folk)
 

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 421
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Hej, sitter fast i en mycket jobbig situation! Jag är nu gravid i v 20 , allt var planerat och jag är super glad över detta:D.. Nu...
2
Svar
35
· Visningar
4 311
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 022
Senast: escodobe
·
C
  • Låst
Övr. Barn Detta är ingen fråga eller något sådant. Kanske mer en tankeställare om att allt inte blir som man tror.:cry: Jag har en kompis som...
Svar
5
· Visningar
1 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp