En pappa som lämnade när jag blev gravid

Då kan barnet väl skriva det i brevet,
Typ Hej, jag vet inte om du är rätt person men jag letar efter min pappa, hittade ditt namn som kanske stämmer....
Då får väl pappan dementera eller bekräfta?
Hellre det, än att soc ringer, och faktiskt vet lika lite om det är rätt person....

* Jenny *
Soc ringde ju honom en gång och då var det ju han som svarade men han nekade o la på luren. Besparar gärna barnet det.
 
Soc ringde ju honom en gång och då var det ju han som svarade men han nekade o la på luren. Besparar gärna barnet det.
[/QUOTE]
Vet du, de skulle nog jag gjort också. Nu är jag kvinna och borde veta om jag hade barn eller inte. Men ändå, vilken chock!
Om han får ett brev kan han smälta det i lugn och ro, och om han är rätt pappa, förhoppningsvis bli glad, och vilja ha kontakt.
Är det fel pappa, kan barnet väl be honom ändå skicka ett svar att han tyvärr inte är pappan.

* Jenny *
 
Soc ringde ju honom en gång och då var det ju han som svarade men han nekade o la på luren. Besparar gärna barnet det.
Vet du, de skulle nog jag gjort också. Nu är jag kvinna och borde veta om jag hade barn eller inte. Men ändå, vilken chock!
Om han får ett brev kan han smälta det i lugn och ro, och om han är rätt pappa, förhoppningsvis bli glad, och vilja ha kontakt.
Är det fel pappa, kan barnet väl be honom ändå skicka ett svar att han tyvärr inte är pappan.

* Jenny *
[/QUOTE]
Det var ingen chock då. Jag hade talat med honom och han visste att jag var gravid. Och soc startade sin utedning omgående och ringde upp om det, så det visste han mkt väl.
Då hade han o jag sporadisk kontakt tills barnet var fött.
 
Och om han är pappa men ändå nekar till barnet och dessutom till barnet självt, vad gör jag då hade du tänkt? Är det inte bättre att soc som är en myndighet och har erfarenhet tar det här tills vi vet?
Han har fått alla chanser att göra rätt för sig men han struntade i oss som faktiskt en äkta rövhatt.
 
Och om han är pappa men ändå nekar till barnet och dessutom till barnet självt, vad gör jag då hade du tänkt? Är det inte bättre att soc som är en myndighet och har erfarenhet tar det här tills vi vet?
Han har fått alla chanser att göra rätt för sig men han struntade i oss som faktiskt en äkta rövhatt.
Jo, det är väldigt mycket bättre. Barnet ska inte behöva ta första smällen - OM han nu är rätt person.

Jag skulle följa @Görel s råd
 
Ja du kan ha en poäng i det, men att blanda in myndigheter känns lite konstigt då alla inblandade är vuxna.
Åh! skit i vad jag tycker, Jag skulle gjort annorlunda, men låt soc sköta det. Känns de bra, så önskar jag er bara stort LYCKA TILL!!!!!
Håll oss gärna informerad om hur det går.
Helst vill jag läsa om ett lyckligt slut :)
* Jenny *
 
Ja du kan ha en poäng i det, men att blanda in myndigheter känns lite konstigt då alla inblandade är vuxna.
Åh! skit i vad jag tycker, Jag skulle gjort annorlunda, men låt soc sköta det. Känns de bra, så önskar jag er bara stort LYCKA TILL!!!!!
Håll oss gärna informerad om hur det går.
Helst vill jag läsa om ett lyckligt slut :)
* Jenny *
Tycker inte det är så konstigt. Det är ju bara de som officiellt kan fastställa ett faderskap.
Eller som kan se till att man med säkerhet får veta om denna mannen är den rätta eller inte.

Hade det varit en känd men frånvarande far så hade jag tänkt att det handlar om barnets kontakt med honom och då är det inte en myndighetssak.
 
Åh jag önskar verkligen det blir bra.:)
Det här är en sån tråd som jag kommer fundera på hur det går...
Jag ska försöka samla mod och ringa soc i morgon och jag lovar att uppdatera.
Jag hoppas så mkt att det blir bra för mitt barn, hen är så driftig och har vuxit upp till en fantastisk människa så jag önskar verkligen att fadern, om det är han, kommer att möta hen med respekt.
 
Jag ska försöka samla mod och ringa soc i morgon och jag lovar att uppdatera.
Jag hoppas så mkt att det blir bra för mitt barn, hen är så driftig och har vuxit upp till en fantastisk människa så jag önskar verkligen att fadern, om det är han, kommer att möta hen med respekt.
Kan man inte maila soc om telefonsamtal är för jobbigt?

Vad säger du @Görel ?
 
Jag kan ju tycka att soc var lite flata då för 18 år sedan, när de bara gav upp efter ett telefonsamtal och han inte ville tala med dem. Jag var så ung och skämdes över situationen jag försatt mitt barn i så jag var inte i stånd till att pusha på där och då.
Men men, det var då och nu kanske de får en ny chans att ta itu med det :)
 
  • Gilla
Reactions: ako
Jag kan ju tycka att soc var lite flata då för 18 år sedan, när de bara gav upp efter ett telefonsamtal och han inte ville tala med dem. Jag var så ung och skämdes över situationen jag försatt mitt barn i så jag var inte i stånd till att pusha på där och då.
Men men, det var då och nu kanske de får en ny chans att ta itu med det :)

Jag vet inte hur det såg ut för 18 år sedan, men nu för tiden finns det möjlighet för domstol att besluta om provtagning i samband med faderskapsutredning (med hot om vite och hämtning av polis om inte de inblandade personerna samarbetar).
 

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 415
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Hej, sitter fast i en mycket jobbig situation! Jag är nu gravid i v 20 , allt var planerat och jag är super glad över detta:D.. Nu...
2
Svar
35
· Visningar
4 292
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 978
Senast: escodobe
·
C
  • Låst
Övr. Barn Detta är ingen fråga eller något sådant. Kanske mer en tankeställare om att allt inte blir som man tror.:cry: Jag har en kompis som...
Svar
5
· Visningar
1 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp