En riktig jävla skitvecka

Jag sommarjobbar på en ort en bit hemifrån (tar mellan 1-2 h med bil beroende på trafik och cyklar hemifrån ca 3 h innan passet börjar om jag åker kollektivt). Måndag morgon åskar och regnar det och jag funderar på att ta bilen istället för att cykla in till stationen. Snål som jag är vill jag dock gärna ta tåget för att det är billigare, och det är ju också bättre för miljön. Så jag cyklar vackert hemifrån kl 04.15. Cirka fem minuter senare voltar jag över ett farthinder i nedförsbacke (missade det pga regnet fast jag vet att det är där, hann inse mitt miastag och tänka att nu dör jag). Har sedan dess SKITont exakt överallt i hela kroppen.

När jag väl kommer fram till stationen blödandes och helt lerig är tåget sent. Det blir en hel timme sent under min resa. Kul.

Idag började jag kl 12 så jag tänker perfekt, då hinner jag försöka fixa till cykeln lite efter måndagens vurpa. Går upp tidigt och fixar med den, rätar upp korgen och pumpar däcken. Funderar återigen på att ta bilen för att komma hem tidigare efter kvällspasset, men väljer ändå tåget. Cyklar till stationen kl 10.15 och jobbar till 21. Kommer tillbaka ca 22.30. Cykeln är borta. Trots dubbla lås varav ett genom ramen. BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT :banghead:

Just nu är jag svintrött pga sömnbrist och krävande jobb/pendling och bara så jävla ledsen och arg ock besviken. Måste ha en cykel på måndag för på sommaren går det inga bussar så tidigt som jag behöver. Sitter seriöst och gråter över det här, är bara så himla uppgiven. Vad fan ska man göra för att få ha sin skruttiga halvtrasiga cykel ifred? Stod dessutom en massa olåsta cyklar på centralen som uppenbarligen fått vara ifred...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp