En sådan jobbig natt!

doglover

Trådstartare
Stackars Loke är sjuk.

Så förkyld, näsan bara rinner.

Han sov bara ett par timmar i natt för att näsan var så täppt, trots att han fick en hel del näsdroppar. :eek:

När han väl sov lät det : SKROOOIINK!

Stackars Loke....
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Vad gör man när dem är sjuka? Är extra petnoga när man går ut? Han har ingen feber.

Sedan hade han väldigt svårt att sova, så han fick sova i vår säng med extra tjock kudde så huvudet var lite högre upp.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Sova ute i sittvagn eller ialla fall upphöjd huvudända brukar vara toppen, de har lättare att andas ute, även om de brukar hosta lite precis när de kommer ut och "byter" luft.

Överhuvudtaget försök att låta dem sova med upphöjd huvudända brukar vara bra, även om mina brukar kasa ner ialla fall... Freddan brukar sova lutad mot mig, då sover han bra ialla fall, även om jag sover mindra bra... :angel:

Nässpray, och koksalt lösning är väldigt bra!
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Vi använder oss av Renässans(stavas?). Han fick minst 3 pipetter bara för att kunna sova på natten.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Är det koksalt lösning bara? Det finns ju en hel del olika näsdroppar/nässpray som även är lite vidgande, vilka kan behövas på en liten.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Har ingen aning.... Köpt på apoteket och det står för spädbarn, barn och vuxen.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Renässans är värdelöst, det är ju bara vanlig koksaltlösning.. Köp Nezeril nässpray istället som även är avsvällande, samt en snor-sug! :p
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Snor-sug?
En sådan man stoppar i ungens näsa och andra delen i sin mun?:crazy:
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Hur gammal är han?

Min ena unge hade mycket förkylningar och öroninflammationer när han var mellan 5 månader och drygt 1 år, då fick han ibland tillbringa nätterna i bilbarnstolen eller i sittvagnen. Han sov mycket bättre då. Som nån skrev, lägger man kuddar under dom så kasar dom lätt ner. Alternativt satt jag i min säng och så satt han vänd mot mig och sov. (om du förstår hur jag menar) Fick ju palla upp med kuddar under mina armar då, så jag inte skulle "tappa" honom när/om jag somnade
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Hur gammal är han?

Min ena unge hade mycket förkylningar och öroninflammationer när han var mellan 5 månader och drygt 1 år, då fick han ibland tillbringa nätterna i bilbarnstolen eller i sittvagnen. Han sov mycket bättre då. Som nån skrev, lägger man kuddar under dom så kasar dom lätt ner. Alternativt satt jag i min säng och så satt han vänd mot mig och sov. (om du förstår hur jag menar) Fick ju palla upp med kuddar under mina armar då, så jag inte skulle "tappa" honom när/om jag somnade

Han är 6 mån och 3 veckor gammal.

Vi får se hur vi gör, men att palla upp honom och ge honom något mot näsan borde väl fungera?

Det är för det mesta på natten, inte när han sover på dagen.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Jo det borde hjälpa. Det finns inte mycket som stressar en så, som att höra en liten unge ligga och kämpa för att orka andas! :cry:
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Nu är väl kanske gossen alldeles för liten ännu, men för framtida snuvor kan jag rekommendera Rinomar eller Rinexin. Dessa mediciner är avsvällande och gör att man slipper det mesta av nästäppan. De är dock receptbelagda.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Jo, man vill ju kunna hjälpa honom. Det man vill är ju att trösta och att få det onda att gå bort.

Stackarn trodde ju att vi plågade honom när vi gav honom näsdropparna och Alvedon.

Det är så att man sj vill gråta när man ser hur han värjer sig. Men om han inte får dropparna kan han ju inte andas genom näsan och gråter då ännu mer.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Nu har jag bannemig bestämt mig för att köpa Nezeril spray imorgon. Den är från 7 månader och han blir det om en vecka. Säger dem på apoteket nej, så får det bli dropparna. renässansen är skitkass.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Stackars er! Det är hemskt när de små blir sjuka.

Vår första son kunde knappt sova alls när han var förkyld. Men andra sonen sover snarare mer.

Första sonen var mer eller mindre konstant förkyld när han var mellan 5 och 9 månader. De nätter då det var som värst sov pappan och jag halva natten var. När vi hade bebis-vakt satt vi upp i sängen med bebisen på bröstet, mage mot mage. Så var det lättare för honom att andas.

Precis som du skriver sov bebisen bättre dagtid. Antagligen för att näsan inte hann bli helt täppt vid kortare sovpass. Då passade vi oxå på att sova.

Håll ut!
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Min sambo jobbar hela dan och måste få sova, df är det jag som får vara vaken med honom. Man blir trött som f*n, men man härdar ut.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Vi har använt riktiga näsdroppar, Nezeril, när Emil ska sova och är dunderförkyld. Sen Renässans vid andra tillfällen. Faktiskt har det gått jättebra om nätterna. Har en sån nässug men det funkar bara inte på vår 1.5 år gamla son. Näsdroppar och slemlösande brukar hjälpa han någorlunda.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Ska traska ner till Apoteket när Loke har vaknat igen och köpa Nezeril.
 
Sv: En sådan jobbig natt!

Min sambo jobbar hela dan och måste få sova, df är det jag som får vara vaken med honom. Man blir trött som f*n, men man härdar ut.

Fast det är inte så mycket enklare att vara f-ledig än att jobba. Man behöver sömn för att klara av båda två.

Vi anser oxå att den som jobbar bör få sova mest, och att den som är f-ledig ska ta nattvaken. Men vid förkylning (eller när barnet av andra anledningar knappt sover alls) delar vi ändå.

Pappan gick och la sig lite tidigare än vanligt. Då fick han ändå sova ganska länge, trots att han avlöste mig framåt morgonen. Jag hade ett längre nattpass än honom, men kunde ju å andra sidan sova igen under dagen.
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
566
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 826
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
729
  • Artikel
Dagbok Jag orkar inte mer. Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra. Jag har ont, foglossning som gör att...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
24 580
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp