En solskenstråd!

elbereth

Trådstartare
Jag hjälper till på ett katthem lite då och då. En kväll när jag hade visning kommer en tjej med familj och tittar runt efter en ny katt. Hon verkar vara den perfekta katthemskunden för hon bor på landet med gård och kan tänka sig nästan vilken katt som helst, inte bara en gosig ungkatt.

Så jag visar alla vi har, de går runt och tittar lite, till slut har hon bestämt sig. Hon vill ha den allra vildaste kissen vi har, den som fräser bara man kommer i närheten och tittar på den. Han ligger för det mesta uppe vid taket när det är folk i närheten och ingen har lyckats komma honom nära.

Honom vill hon ha! Hon fastnade för just honom.

Jisses säger vi och tror det är för bra för att vara sant.
Men hon kommer tillbax nästa visningsdag och hälsar på honom, och nästa visning oxå. Till slut passar det att de får hem honom, för någon månad sedan.
Han får vara inne och vänja sig vid familjen och deras övriga katter och häromdagen fick vi höra att hon för första gången fått klappa honom lite grann!

Tydligen klappar hon varje morgon sina kissar och den här morgonen kom han oxå och ville vara med!

Tänk vad underbart för honom! I typ ett år har han bott hos oss och varit rädd och nu har han fått ett hem, människor som älskar just honom och är inte så rädd längre :)

En stor eloge till tjejen som vågade satsa och lägga ner tid och energi på en räddis :bow: :bump:
 
Vad glad man blir när man läser sånt här! Skönt att det finns människor som orkar bry sig och orkar ge även "hopplösa" fall en chans! :love: :) :love:
 
Härligt att höra :D! Jag skulle själv dra mig för en skygg katt - men det är underbart att höra att alla inte resonerar som jag :bow:.

Kommer att tänka på Grana här på Buke nu, och hennes rafflande thriller när hon försökte fånga in katten på hennes jobb, lyckades - och gav honom ett jättebra hem :bow: :bow:

Sen tog hon ju en katthemskatt till, som nån annan på Buke tagit hand om men som blev mobbad av familjens andra katter.

Heja Grana :D :bow:!

mandalaki
 
Åhh vad kul att höra. Är själv involverad i katthemsvärlden men jobbar inte på själva katthemmet eftersom det är för långt. Många utav vildisarna har faktiskt blivit bokade och det gör en ju sååå glad. De har precis som "din" kisse suttit på katthemmet i typ ett år utan någon större förändring. Och så kommer det någon som vill ha en av dem. Lyckan är gjord!

Har själv haft vildisar hemma (har faktiskt fortfarande) För tillfället en hona som gått ute hela sitt liv (1 år) och inte velat fångas in. Vi fick in henne på första försöket, hon kom och bodde hos mig, födde sina ungar 5 dgr efter att vi fångat in henne och två veckor senare är hon en kelgris. På hennes villkor förståss, men hon spinner som ett tröskverk när man kommer i närheten. De flesta katter är faktiskt lättare än man tror att få tama.
 
Härligt att höra att även ni får vildkatterna placerade! Jag blir så glad varje gång någon vill ha en svårplacerad katt och önskar dem all lycka i världen.

En till solskenshistoria, men sorglig:
En upphittad gammal hane kom in till oss. Han var sjuk och trött. Vi lyckades hitta ägaren och de var jätteglada att få hem honom. Han dog samma kväll han kommit hem av åldeskrämpor.
Ägarna var så lyckliga att de fått träffa honom igen och veta vad som hänt innan han gick bort. De bjussade oss på tårta för att vi tagit hand om honom.

Tänk en sån skillnad att få hem den gamla katten och han fick dö hemma. Jag tror han väntade på att få komma hem innan han ville släppa taget för han var riktigt dålig när han kom till oss. Tänk om vi inte fått in honom och han fått dö själv ute och familjen inte fått veta något om hur det gått för honom,
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 952
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 755
Senast: Kaching
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 610
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 830
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp