Bukefalos 28 år!

En stor och en liten

Cheeserica

Trådstartare
Nu har jag inte längre bara en katt utan två. :love: I fredags hämtade jag hem lille Chaim, en liten plutt på lite drygt 12 veckor som behöver äta upp sig en massa. Världens gosigaste som sover i min säng hela nätterna och vill helst bli klappad och gosad med JÄMT. Och världens finaste teckning har han!

chaim1.jpg


chaim3.jpg


chaim5.jpg


chaim6.jpg


chaim8.jpg


Min "lilla" Dimma har blivit jättestor efter sommarkollot ute i sommarstugan, snart 6 månader gammal och väldigt massiv! Hon gillar inte Chaim något vidare, men nu börjar morrandet ge med sig sakta men säkert. Men en inkräktare det är han fortfarande. :D Observera även våran nyinnätade balkong! (även om utsikten inte är något vidare)

dimma1.jpg


dimma2.jpg


chaimdimmatrad.jpg


chaimdimmabalkong.jpg


/Erica
 
Sv: En stor och en liten

MissFideli skrev:
Ingen Ragdoll till mandalaki med andra ord.
Duktig MissFideli! :D

Här är bilden med tassarna. Det där vaknar jag gärna av på morgonen! :love:

chaim2.jpg


Och nu en alldeles färsk bildserie, det tar sig!!! :eek: Allt detta utan något morrande öht. Dimma kommenterar.

"Ja ok, det här kan jag väl stå ut med. Men det är bäst att titta åt ett annat håll!"
chaimdimma1.jpg


"Nä. Nu har jag varit snäll för länge, han behöver lite stryk! Tassen ligger nära nog, här får du några smällar!"
chaimdimma2.jpg


"Nähä. Nä nä, reagera inte då. TRÅKMÅNS!"
chaimdimma3.jpg


"Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om du skiter i mig, för mig betyder du ingenting!"
chaimdimma4.jpg


"Matte, är tjejer alltid såhär konstiga?"
chaim10.jpg


/Erica
 
Sv: En stor och en liten

Han är så himla fin :love: Tur att raggisar är långhåriga, annars hade jag haft minst ett par bicolorer. Hmm, en blå, en brun och en lila...
 
Sv: En stor och en liten

Han är jättefin ! Båda är jättefina såklart !! (F'låt Dimma !!)

På tassbilden ser det ut som han kollar senaste manikyren.
 
Senast ändrad:
Sv: En stor och en liten

Jasså? Dom lär sig fort. Här far britter åt alla håll när matte skriker att hon vill pussa katter :confused:
 
Sv: En stor och en liten

MMmmmmmm vilken sötnos, räknar han för att se om alla klorna sitter kvar? :love:
Dimma har vuxit jättemycket, vad vacker hon är!!!
 
Sv: En stor och en liten

Jättefina katter :love:

Dimma är också fin fast jag blev något mer förälskad i Chaim!
Akta dig så att ingen kidnappar dem :D Fast du har ju nät runt hela balkongen så det blir lite svårt.. hmm
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 909
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 527
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 585
Senast: cassiopeja
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 397
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp