En svullnad runt kotleden(?)

N

Natalya

Min häst är svullen runt kotleden, han ömmar inte och är heller inte halt. Är det någon som möjligen orkar spåna kring vad det skulle kunna vara...
 
Jag tycker du borde låta en veterinär undersöka det, inte bra om det skulle vara kotledsinflamation eller nåt o hästen går med det..
 
Bara runt ena kotleden?

då innebär det ju att den leden är påverkad på något sätt. Den kan ha vrickat sig lite lätt eller så kan det vara kotledsinflamation kanske?! Hur som helst ska man vara väldigt uppmärksam på sådana svullnader.

Om jag var du skulle jag låta hästen ta det lugnt några dagar har inte svullnaden gått ner skulle jag ta kontakt med veterinär.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
769
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 337
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: jemeni
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp