Bukefalos 28 år!

En till fråga...

veteranix

Trådstartare
Har någon här en partner som är bisexuell? Min man har helt oväntat sagt att han tänder på en kille och han vill gå vidare och testa?! Jag sa spotant ja, kör på och testa. När det gäller sex med ett annat kön så hade jag konstigt nog inga som helst betänkligheter. Men han har även varit otrogen med en kvinna och där gör det ONT att ha har gjort det. Ja, de har gjort saker som jag inte tänder på och det ska vara förklaringen till att han har tänt på denna kvinnan. Hum. Och min man tog på sig hela skulden! Han tyckte att felet var helt på hans sida och inte alls på den andra kvinnan? Jag vill nog inte riktigt se det så. Gifta män är förbjuden frukt i min värld.
 
Sv: En till fråga...

Så du menar att den andra kvinnan ska ta ansvar för din mans handlingar ?
jag tycker att han är reko som inser att det är han som brutit eran deal och inte hon.
 
Sv: En till fråga...

Klart det är din man som har skulden i det här. Det var han som var otrogen.

Var glad över att du har en man som står för det han gjort.
 
Sv: En till fråga...

Du tog åt dig när han var otrogen med kvinnan eftersom du tog åt dig och började tävla med henne. Och nu gör du samma sak fast helt tvärtom. Istället för att se otrohet för vad det är, så skiljer du på vem han är otrogen med. Det handlar väl inte om ifall han är otrogen med en man eller en kvinna, har man lovat varandra evig trohet och kärlek så är det fortfarande fel. Sen ifall personen har en slida eller en penis spelar liksom ingen roll.

Det är mycket konstigt att du tar åt dig när det är en kvinna, men inte en man. Med en man har du ju liksom ingen chans och därför tycker du att det är okej. Men när du kan tävla så tar du åt dig och mår dåligt över det. Jag förstår poängen, men jag tycker att det känns väldigt avlägset att tänka just så.

Otrohet i sig har jag inga större problem med, så den biten känns inte sådär jätteviktig för mig. Det är skillnaden du gör på människor. Och att du anklagar kvinnan för att "förföra" din man, men du uppmuntrar din man att förföra den andra mannen.
 
Sv: En till fråga...

Och det underliga är ju att sex med en man och sex med en kvinna bedöms så olika. Man stöter på det där ibland, och det verkar nästan alltid handla om att samkönat sex inte anses vara "på riktigt". Det i sin tur antyder ju värderingar som inte känns så där helt uppdaterade.
 
Sv: En till fråga...

jag har inga som helst tankar på att tjejjer försöker ragga på min kille trots att de vet att han är upptagen. Det är hans ansvar att vara trogen mot mig eftersom vi har ett förhållande där vi är monogama med varandra. De får liksom skylla sig själva för att de slösar med sin tid och om min sambo inte tycker att jag och vårat förhållande är tillräckligt, och om han hade tillräckligt dålig respekt för mig/var tillräckligt egoistisk så skulle han nog vara otrogen oavsett om de raggade på honom eller om han raggade upp någon annan. När det gäller trohet och otrohet så struntar jag i om tillfället gör tjuven s.a.s. Om min sambo skulle vara otrogen bara för att ett tillfälle ges så skulle jag inte vilja vara med honom. Om det däremot är en vän till mig som skulle flirta med min sambo så skulle jag känna mig sviken.
Så det är klart att det är din man som har skulden. Däremot så undrar jag också lite varför det är ok att han är med en annan man och inte med en annan kvinna. Om det är för att han frågar om lov innan och ni är öppna med det den här gången så förstår jag. Men om det bara är p.g.a. könet så är det nog för att du själv undermedvetet inte värderar samkönat sex på samma sätt som hetero-sex.
 
Sv: En till fråga...

Jag tänker nog att det är olika inser jag. Inte för att samkönat sex inte är riktigt, utan jag tänker nog att om min sambo vill ha en manlig partner också är det något han vill ha som jag inte kan erbjuda.
Jag är ju inte man. I alla fall jag tycker att sex med en man och sex med en kvinna är olika upplevelser- lika värda men olika. Sen gillar jag inte smussel, men fet är ju en annan sak. Jag tycker ju dock man ska kommunicera innan man gör dylikt. personligen tycker jag dessutom att en relation är mer än nog, hur orka ja flera samtidigt?
 
Sv: En till fråga...

Och det underliga är ju att sex med en man och sex med en kvinna bedöms så olika. Man stöter på det där ibland, och det verkar nästan alltid handla om att samkönat sex inte anses vara "på riktigt". Det i sin tur antyder ju värderingar som inte känns så där helt uppdaterade.

:bow::bow::bow:

Jag har haft partners som är bisexuella, men ser inte hur det påverkar vår överenskommelse om eventuell tvåsamhet.
 
Sv: En till fråga...

Jag tänker nog att det är olika inser jag. Inte för att samkönat sex inte är riktigt, utan jag tänker nog att om min sambo vill ha en manlig partner också är det något han vill ha som jag inte kan erbjuda.
Jag är ju inte man. I alla fall jag tycker att sex med en man och sex med en kvinna är olika upplevelser- lika värda men olika. Sen gillar jag inte smussel, men fet är ju en annan sak. Jag tycker ju dock man ska kommunicera innan man gör dylikt. personligen tycker jag dessutom att en relation är mer än nog, hur orka ja flera samtidigt?

Men då måste det ju gälla även om det är en annan kvinna som vill göra saker som din partner vill testa men inte du?
 
Sv: En till fråga...

Och det underliga är ju att sex med en man och sex med en kvinna bedöms så olika. Man stöter på det där ibland, och det verkar nästan alltid handla om att samkönat sex inte anses vara "på riktigt". Det i sin tur antyder ju värderingar som inte känns så där helt uppdaterade.

Varför skulle det inte vara "på riktigt"? Det där hänger jag inte med på alls...

Det jag skulle ha problem med angende otrohet vore om min partner hade känslor för den andra personen. Könet är oväsentligt.

Och handlar det om en förälskelse i en annan människa då är det liksom kört. :(

Inget att ens bli arg över, snarare bara beklaga och sörja.
 
Sv: En till fråga...

Jag tänker tvärtom:D

Ska man vara otrogen ska det vara med någon man verkligen har känslor för, inte nåt som "bara händer".
 
Sv: En till fråga...

Jag tänker tvärtom:D

Ska man vara otrogen ska det vara med någon man verkligen har känslor för, inte nåt som "bara händer".

Jag håller med - men för den bedragna så är det lättare att komma över ONS än djup kärlek, misstänker jag. Handlar det om kärlek så är separationen förr eller senare ett faktum.
 
Sv: En till fråga...

Kanske? Jg har nog lättare att hantera att min partner blir förälskad och det går lite överstyr, än att vår relation riskeras för ett ons på fyllan.
 
Sv: En till fråga...

Varför skulle det inte vara "på riktigt"? Det där hänger jag inte med på alls...

Det är inte helt ovanligt att pojkvänner/män ser genom fingrarna om deras flickvänner/fruar har sex med andra kvinnor. Mer eller mindre uttalat beror den "toleransen" i de aktuella fallen rätt ofta på att ingen kuk är inblandad i sexet. Då kan det ju inte vara på riktigt, det förstår vilken mansgris som helst.

I fallet med TS man och hans ev manliga sexpartners, saknas förvisso inte kukar, men det är ju ändå något som gör att TS bryr sig mindre om han har sex med en annan man än om han har sex med en annan kvinna.

Min spontana gissning är att det har med samma sak att göra som i fallet med de överseende männen. Men jag kan naturligtvis ha helt fel när det gäller TS. Hon kanske har andra skäl.
 
Sv: En till fråga...

Har någon här en partner som är bisexuell? Min man har helt oväntat sagt att han tänder på en kille och han vill gå vidare och testa?! Jag sa spotant ja, kör på och testa. När det gäller sex med ett annat kön så hade jag konstigt nog inga som helst betänkligheter. Men han har även varit otrogen med en kvinna och där gör det ONT att ha har gjort det. Ja, de har gjort saker som jag inte tänder på och det ska vara förklaringen till att han har tänt på denna kvinnan. Hum. Och min man tog på sig hela skulden! Han tyckte att felet var helt på hans sida och inte alls på den andra kvinnan? Jag vill nog inte riktigt se det så. Gifta män är förbjuden frukt i min värld.

Men din man är väl gift med dig? så han borde vara förbjuden frukt för den andre mannen?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 357
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 479
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Ett sånt fantastiskt initiativ! www.omgyes.com Jag hade fått upp reklam från OMG Yes i mitt FB flöde men inte funderat mer på det...
Svar
8
· Visningar
1 915
Senast: LenaH
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 637
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp