Bukefalos 28 år!

En till katt eller inte

Piek

Trådstartare
Nu har jag drömt om att skaffa mig en liten birmaflicka allt för länge. Men jag vet inte om det är rätt tid just nu egentligen! Vill ni hjälpa mig att bolla lite?

På plus sidan har vi:
+ jag har redan en katt som jag tror skulle bli överlycklig över en kompis att leka med
+ just nu bor jag rymligt och har möjlighet att ha katterna på både balkong och ute i koppel i naturen
+ ekonomiskt är det inga som helst problem, har haft häst när jag tjänade hälften av vad jag tjänar nu
+ jag har redan en katt så vid en flytt gör det inte så stor skillnad om man har en eller två
+ och jag vill vill VILL ha en till söt liten kissemiss! Nuvarande blir lite trött på att få för mycket kärlek ibland när jag vill mysa lite för länge :angel:

Minus sidan då:
- jag kommer troligtvis börja plugga om ett år och vet inte om jag kommer bo kvar här då eller flytta, om jag flyttar har jag ingen aning om vart eller hur jag kommer bo.
- ekonomin blir sämre vid pluggande men som sagt har jag klarat av att ha häst på väldigt lite pengar så jag kan leva snålt (huvudsaken att katterna får bra mat right? ;) )
- tänk om jag har fel och nuvarande kisse inte alls vill ha en kompis :nailbiting:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 934
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 955
Senast: Fazeem
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 812
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp