En till kisse?

Maris_

Trådstartare
Hej!

Vi håller eventuellt på att bli med en katt till! En katt som jag bara har träffat en gång för ca ett år sen och som jag blev jättekär i.

Har lite funderingar först innan vi bestämmer oss.
Katten är strax över ett år, hane och inte kastrerad än. Hur kommer vår lilla kisse på 4 månader reagera på den ev nya katten? Kommer de slåss som bara den, eller vad tror ni? Om vi tar katten så ska vi kastrera honom. Enligt nuvarande ägaren går han inte omkring och skvätter osv. Kan han börja göra det här, innan vi kastrerat honom, när han får en kompis? Vad kostar en kastrering, på ett ungefär?
Är det något som jag har glömt att tänka på? Vi bor i en tvåa på 62 kvadrat, kan det bli för litet med två katter?

/ Maris
 
Vi bor på 90 kvadrat o har 3 katter o det är ingen fara att det skulle vara för litet... :) Då jag kastrerade mina för ca 6 år sedan gick det på 450.- på djursjukhuset, så runt där, har ju säkert höjts sedan dess.
Vore jag ni skulle jag kastrera honom meddetsamma om ni ska ta honom.
 
Nä, bättre att låta dom springa vind för våg. Att dom blir överkörda och får ligga i ett dike med mosat bäcken och krossad bakdel är väl strunt samma, eller hur?
 
Igår kom lilla Amiga hem, så nu har vi två kissar!

Pixel blev bra förvånad när det stod en stor katt i hallen och han har varit naivt nyfiken. "Oj, undrar om jag kan fånga hans svans?" typ. Men allt har gått bra, inget slagsmål, men ganska mycket fräsande. Nu kan de iaf nosa på varandra utan att fräsa. Fast ibland jagar de varandra runt här, men det är väl normalt?

Jag hoppas iaf att allt kommer att gå bra!

/ Maris
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 284
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 322
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 209
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 819
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp