En till pojke!

oz_joj

Trådstartare
18/3 fick vi vår andra son, Edvin som är lillebror till Alfred drygt 2 år.

Var beräknad 16/3 och var dunderförkyld typ sista veckan och har haft en ökande ryggvärk - foglossning trodde jag.

På måndag 17/3 vaknade jag och hade nog värkar med 10-15 minuters mellanrum redan på morgonen. Ibland tog de längre uppehåll men de återkom rätt regelbundet alltid. Inte särskilt jobbigt alls, ville mest bara föda så jag var nöjd. På kvällen kom det lite blod när jag kissade så jag ringde BB som lugnade oss. Tyckte värkarna ökade i intensitet så vi ringde mina föräldrar som skulle vakta Alfred.

Vid 5 på morgonen insåg jag att det nog var dags att åka in till BB och då visade det sig att jag var öppen 5cm. Sen tyckte jag att tiden gick sakta men 8.13 (kändes som 10 timmar för mig!) var han född! Vattnet gick cirka 30 minuter innan och jag fick lite värkstimulerande dropp eftersom jag även den här gången hade dåliga (korta) krystvärkar.

Sprack inget, har inte haft ont i underlivet alls efteråt - inte ens vid toabesök... Klarade mig på lustgas men tidvis kändes värkarna MYCKET.

Edvin vägde 3405g på 52 cm (storebror var 100 g tyngre och 1 cm kortare) och var pigg och sökte bröstet direkt. Han gick ned rätt mycket i vikt dagarna efter så vi stannade på BB till fredagen och åkte för kontrollvägning på lördagen. Gav ersättning efter amning cirka ett dygn runt fredagen, sen klarade han sig på mjölken som äntligen runnit till. Precis som med storebror...

Jag har däremot haft jobbigt med ryggen (skinkan) och fått reda på att det är ischias jag har. Tycker det går åt det bättre hållet så håll tummarna!

Storebror är så duktig och klarar det t o m bättre än vi trott att ha en bebis hemma.

Har inte skrivit förrän nu för jag tänkte lägga med bilder men de är på fel dator som vanligt så det får bli senare...
 
Sv: En till pojke!

Grattis! Låter som en bra förlossning du fick uppleva, skönt att de långa värkarna hemma var såpass milda. Hoppas få en likadan förlossning själv. :angel: Hur var den i jämförelse med din första?
 
Sv: En till pojke!

Grattis!!!!
Låter som en rel lätt förlossning. Var beställer jag en sådan?
Längtar efter bilder...
 
Sv: En till pojke!

Grattis !!
Insträmmer i att det låter som en bra förlossning. Jag vill också ha det, bf om 14 dagar.
 
Sv: En till pojke!

Grattis grattis !! Väntar ivrigt på bilder :bump:
Jag hoppas på att få posta en liknande tråd om någon dryg vecka (igångsättning på onsdag!) !!
 
Sv: En till pojke!

Grattis till en lillebrorsan Edvin!:love:

Så mycket bus ni kommer ha i huset om ett tag!:p
 
Sv: En till pojke!

Tack, alla!
Jo, även första förlossningen var bra men då var vi på BB från vattnet gick vid 5 på morgonen, fick åka hem på morgonsidan men återkom rätt snabbt vid 11 och sonen föddes 21.25. Även då lustgas men även akupunktur. Tyckte redan den förlossningen var bra, på sitt sätt gick jag mer in i mig själv, mer transliknande tillstånd enligt min man. Den här gången var det ju snabbare så jag kom inte lika in i mig själv. Men är givetvis jättenöjd över en sådan här idealisk förlossning och gillade verkligen barnmorskorna, särskilt den sista. (Visade sig att henne sman är kollega med min man, vid första förlossningen hade bm sin son på min skola... liten värld...)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 045
Senast: Alexandra_W
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 840
Senast: sweet_extraa
·
M
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12 (11+3) och är så totalt inkapabel att ta tag i något. Ska försöka beskriva vad som hänt. I höstas visade det...
Svar
13
· Visningar
6 099
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp