En till uppdatering på lillvalpen..

Bebben

Trådstartare
Han fyller strax 7 veckor, och väger lite över 2 kg.
Han och min äldre valp (Hon är 10 månader fyllda precis) har funnit varandra totalt! Dom leker så fort dom kommer åt, och X är så lugn och fin med honom. Hon väger 50 kg mer, men verkar förstå att man måste vara försiktig med den lilla. Han får klättra över hela henne, och hon säger aldrig åt honom när han biter henne eller så. Dom andra hundarna får sköta uppfostrandet av honom, skulle hon bita till kan det gå ganska illa. Under leken på kvällen idag så stod han i hennes ansikte, hon öppnade munnen och vips så var halva Totte borta :crazy: Tur att hon är snäll och höll munnen öppen tills han kravlade upp igen.

Här är en söt bild från kvällens lekstund.
Lilla valpen och stora valpen..
 
Fniss! Fina!

Så där ser Nova och Tjorven ut dagligen!
De leker flera timmar varje dag.
Favorit leken är "Bita i varandras munnar"!!!
Ofta ligger Nova ner och Tjorven på rygg mellan hennes framben!
Vi behöver ingen tv!!!

Nova väger 56kg, Tjorven ca 10kg.
 
Tack alla!
Jag vidarebefordrar det till min bäbis. Snart kommer hon att spricka av stolthet :crazy: :D
 
Totte är så SÖT :love:
Vill du byta honom mot en trotsig liten stafftjej? :D
 
Skicka på! ;) Jag kan lova dig att när X är klar med henne så ORKAR hon inte vara trotsig :D Hon leker mer än gärna 2-3 timmar i sträck åtminstone 2-3 ggr/dag. Och hon leker väldigt intensivt när hon leker :crazy:
 
Är du säker? :D Selma verkar helt outtröttlig. Alla hundar (och människor) blir helt chockade för hon är så gaalen när hon leker. :p
 
X har trött ut Amstaffen som bor här, Bullterriern och blandningen mellan Staff/Boxer så jag är ganska säker ;)

Vi kanske kan träffas någon gång, en heldag med hundarna? :) Så långt ifrån varandra bor vi ju inte, tar väl ca 50 min med tåget om jag minns rätt.
 
Ojoj :eek: Hon måste ha ett extremt tålamod!

Jaa, det skulle vara jättekul att träffas med hundarna :) Selma har ju inte så värst många hundkompisar, dels för att vi inte hälsar på hundar vi inte känner och dels för att hon är så jobbig. Inte så många som orkar med henne, men X gör nog det :)

Det är billigt att åka med pendeln, tror det bara kostar 30 kr om man köper biljett i såndär tim-automat..
 
Aaaah!
Så hittade jag denna tråd! Du behöver inte svara för nu ser jag ju vad du har för vovvar! Alldeles bedårande!

Alla valpar är söta och när de växer upp blir de mer eller mindre intetsägande men båda dina vovvar kommer alltid att väcka uppsyn....
 
Både bra tålamod, och sen är hon ganska vild själv också ;)

Först springer hon som en galning i en halvtimme. Vilar sen lite och leker lite brottningslekar. Sen springer hon ännu mer, och varvar så hela tiden.
Hon tror att hon är en Greyhound, förstår du. Det går fort som satan, och hon kan springa hur länge som helst :D

X har inte heller massvis av hundkompisar. Först och främst så finns det mest äldre hundar här i området, som tycker att en galen valp inte är det skojigaste på jorden.
Men hon har sin bästis, som är 1 mån yngre. En Cane Corso, och om två älskar varandra över allt annat. Sen har hon 2 BC-kompisar (Som hon springer ifrån plättlätt :cool:) och 2 Schäferkompisar. Det är väl dom hon leker mest med, sen händer det ju att hon leker med någon främmande hund ibland, om dom kommer bra överens. Inte så många som vågar släppa fram sina till min, för hon skäller ganska mycket vid hundmöten. Låter som om hon ska äta upp den mötande hunden, men hon är genomsnäll så länge inte den andra bråkar med henne :)
Och hon bor ju med Frallor, så grymtande hundar (Staffen brukar ju ha ganska många ljud för sig) är vardagsmat för henne :p

Har ni bra lekområden? Vi har många ängar och så här, men dom bästa ligger i anslutning till skogen, och jag vill inte släppa henne där eftersom hon kan jaga harar/andra djur ibland :crazy: Hon är så snabb, så hon får tag i dom också, om det är plan mark.
 
Det är bara den stora som är min :)
Lillvalpen säljs om 2 veckor ungefär, tills in ägare som har väntat i 1 år på honom. Det lyckades inte komma någon hane i sista kullen, och hon kom i kontakt med oss precis när förrförra kullen var slutsåld. Så lilla Totte är mycket efterlängtad i Uppsala! :)

Min lilla best ÄLSKAR honom, och kommer säkert bli en suverän barnvakt åt kullen som är på väg nu :love:
 
Låter ju jättebra. :) Vi träffade några kompisar härom dagen, de har en blandras (rottweiler/schäfer) som Selma gillar jättemycket. Dom lekte så, sprang lite, brottades lite, sprang igen. Och det verkar vara bästa sättet för henne att leka. En hund som vi träffade skulle hon bara brottas med och det blev lite jobbigt. Och hundar som bara vill springa förstår hon sig inte på. :p

Skulle vara kul att se X och Selma springa, Selma är ju ettrig och snabb som en vessla, X är väl mer som en.. antilop? Eller nåt :D

Lekområden är det väl sådär med. Det finns en del stora parker vid oss, där finns inga harar eller andra djur men det går ju en del hundar där. Fast din kanske inte springer till andra hundar när hon leker med en? Annars kan man gå lite längre så finns det områden där det är lite färre hundar tror jag. Och så ska det finnas någon inhägnad i närheten av oss där man får ha hundar lösa, kanske ska ta en promenad och leta efter den. :)
 
Tyvärr brister hennes lydnad fortfarande när det kommer hundar :crazy:
Så inhägnad eller något lite mer öde ställe är att föredra, då känns det lite tryggare för mig. Hon gör inget elakt, men det är ändå mitt ansvar utifall att hon springer fram och något händer. Så du får gärna ta en promis och leta efter den :) Här i närheten har vi en gammal tipp (För typ.. LÄNGE sedan. Nu är den ett grönområde med parkvägar och stigar..) där jag brukar släppa henne ihop med Freja (CC'n) och där går det sällan hundar. Bra översikt också, man ser direkt om det närmar sig en människa eller en hund. Och så är det öppet yta. Min hund är ganska bra på att krocka med saker, oavsett hur stort eller litet det än är. Träd, parkbänkar och lyktstolpar träffar hon gärna på nära håll - i full fart :crazy:

Antiloop. Ganska bra liknelse faktiskt :D Hon hoppar högt som sjutton, och är både vig och snabb!
 
Såg den tidigare bilden också, måste vara en utav de sötaste valpar jag sett...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min chihuahua som i normala fall är för kaxig för sitt eget bästa blev här om dagen påhoppad av syrrans ena hund. De har träffats x...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Lenis
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 275
Senast: Shark
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 185
Senast: Boj
·
L
Övr. Hund Eira har kommit hem!! Nu har lilltösen äntligen kommit hem Bilresan på 10timmar förutspåddes bli jättejobbig, men när vi lämnat...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Zita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp