En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja ett lodrätt streck är det ingen tvekan om, syns tydligare i verkligheten. Det som gör mig förbryllad är att det även är ett horisontellt streck.. men det kanske inte betyder något. Ska boka tid för VUL och hoppas att tredje gången gillt gäller, vill inte ha ett till missfall.
Har du inte köpt det som ska ge ett plus då? I så fall syns alltid den horisontella linjen i testfönstret.
 
Hej allihopa! Det var ett tag sen jag var här nu sen senaste missfallet/MA.

Är idag på cd 29 och har mensvärk. Tog precis ett cb som visar positivt trots att jag gjorde fel och höll stickan i urinen i 5 sekunder i stället för 20. Men jag blev lite förvirrad över att det blev ett plus istället för ett streck, som det ska vara. Kan ni slänga en kik och säga vad ni tror?

Det är väl deras ”check early” och sja det bli ett plus om man är gravid.
 
Nu när jag kollade har det horisontella försvunnit. Jag kan vara rätt säker nu va?
Mvh nojigaste människan i världen
 

Bifogade filer

  • 20181001_140837.jpg
    20181001_140837.jpg
    61,5 KB · Visningar: 118
Jaså? Hon sa att jag behövde komma in flera gånger under cykeln och ta blodprov och att det var krångligt.

Jag skulle säga att efter alla steg i vår utredning så var att lämna blodprov det som var minst krångligt. Jag hör till dem som tycker det är lite olustigt att testa läkemedel på egen hand, även om de är receptfria, så jag tycker absolut det kan vara värt att lämna två blodprov för att få veta. Hoppas det ordnar sig.
 
Har ju gått 3,5år sen vi började försöka nu, med en period i mitten då vi la ner det helt efter fruktansvärda missfall.
Senaste året har vi försökt lägga ner all press och inte försökt tänka på det men ändå inte ha något skydd. Har funkat ganska bra ändå kan jag tycka. Har inte tagit några ägglossningstest, inte räknat dagar osv. Har styrt mina tankar åt andra håll som hästarna och stallbygget. Sexlivet har pågrund av det blivit bättre, nu när vi inte längre ”måste”.
Men nu fick min mans syster sitt andra barn(under den perioden som vi inte ens lyckats få till en) och då kommer känslorna tillbaka lite. Varför blir det inget, varför kan det inte vara lika enkelt för oss? Funderingar har funnits på att ta hjälp igen men pågrund av grymt dåliga erfarenheter av vården från förra gången som gjort oss båda livrädda så drar vi oss för det. Vet inte hur jag ska våga lägga mig i en gynstol någonsin igen. Jag har ju ändå kunnat bli gravid förut(även fast det resulterade i MA), varför tar det sån ruskig tid :down:
 
Har ju gått 3,5år sen vi började försöka nu, med en period i mitten då vi la ner det helt efter fruktansvärda missfall.
Senaste året har vi försökt lägga ner all press och inte försökt tänka på det men ändå inte ha något skydd. Har funkat ganska bra ändå kan jag tycka. Har inte tagit några ägglossningstest, inte räknat dagar osv. Har styrt mina tankar åt andra håll som hästarna och stallbygget. Sexlivet har pågrund av det blivit bättre, nu när vi inte längre ”måste”.
Men nu fick min mans syster sitt andra barn(under den perioden som vi inte ens lyckats få till en) och då kommer känslorna tillbaka lite. Varför blir det inget, varför kan det inte vara lika enkelt för oss? Funderingar har funnits på att ta hjälp igen men pågrund av grymt dåliga erfarenheter av vården från förra gången som gjort oss båda livrädda så drar vi oss för det. Vet inte hur jag ska våga lägga mig i en gynstol någonsin igen. Jag har ju ändå kunnat bli gravid förut(även fast det resulterade i MA), varför tar det sån ruskig tid :down:

Hej.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva som får dig att må lite bättre då jag själv är i en lite liknande situation.
Fick min älskade dotter 2015, men tyvärr därefter så vill min kropp inte behålla en graviditet. Jag gick igenom ett fruktansvärt MA nyligen vilket slet mitt hjärta itu. Och har även gått igenom samma innan dottern föddes😢.
Och nu verkar allt låsa sig för mig. Jag vet inte vad man kan söka för hjälp. Hoppas för allas skull i denna tråd att vi snart får bli gravida och uppleva glädjen att få ett barn...
 
Började blöda igår, inte så mycket som jag brukar men lite mer idag, så jag har inga större förhoppningar om att testet på söndag ska visa något annat än negativt. Bara att bryta ihop och komma igen...
 
@KarinStarfighter @hemlig

Tack för er omtanke!

Jag tror tyvärr det är helt kört, med tanke på mängden blod idag. Men vi har ju två försök kvar och nu vet vi hur det går till, även om det säkert inte går att säga att det blir samma förhållandevis lätta behandling igen. Synd att det inte blev nåt till frysen bara, nu blir det ju en massa väntetid igen.

Men bör ni inte kunna börja så snart denna mensen är klar?
 
Vi ringde rmc igår och satte oss i kö till planeringssamtalet. I somras sa de att väntetiden var 3-4 veckor. Nu var det tydligen 8-9 veckor. Suck.
Vårt första besök efter att ha lämnat prover var inte inom vårdgarantin, det fick vi 4,5 månad efter att våra prover var lämnade.
De två jag pratade med igår började båda två med att beklaga vårt första besök när de kollat på journalen och såg vilken läkare jag fått träffa.

Känns inte som om vi har särskilt högt förtroende för dem på rmc just nu, och med tanke på vad det handlar om så borde vi kanske ha mer förtroende för dem...
 
@KarinStarfighter @hemlig

Tack för er omtanke!

Jag tror tyvärr det är helt kört, med tanke på mängden blod idag. Men vi har ju två försök kvar och nu vet vi hur det går till, även om det säkert inte går att säga att det blir samma förhållandevis lätta behandling igen. Synd att det inte blev nåt till frysen bara, nu blir det ju en massa väntetid igen.

Så tråkigt! Hoppas på bättre resultat nästa gång!
 
Vi ringde rmc igår och satte oss i kö till planeringssamtalet. I somras sa de att väntetiden var 3-4 veckor. Nu var det tydligen 8-9 veckor. Suck.
Vårt första besök efter att ha lämnat prover var inte inom vårdgarantin, det fick vi 4,5 månad efter att våra prover var lämnade.
De två jag pratade med igår började båda två med att beklaga vårt första besök när de kollat på journalen och såg vilken läkare jag fått träffa.

Känns inte som om vi har särskilt högt förtroende för dem på rmc just nu, och med tanke på vad det handlar om så borde vi kanske ha mer förtroende för dem...

Men, vilket tråkigt mottagande ni fått.

Vi har fått vänta 2-3 månader mellan varje nytt steg i utredning/behandling, men tycker ändå de skött allt snyggt och proffsigt. Läkaren har typ bara gjort UL samt planeringen, och sköterskorna varierar från gång till gång, men alla vi träffat har varit bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 451
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 382
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp