En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat med läkaren som räknade om mitt resultat till 0,55... Något. Jag började nästan gråta men hon sa att det är helt okej och normalt och att det stämde väl med att hon sett 5-6 folliklar på ultraljudet. Hon hade också skrivit i journalen såg jag, att "patienten spänner 1/8 av livmodern".. Nån som vet vad det innebär?
 
Har pratat med läkaren som räknade om mitt resultat till 0,55... Något. Jag började nästan gråta men hon sa att det är helt okej och normalt och att det stämde väl med att hon sett 5-6 folliklar på ultraljudet. Hon hade också skrivit i journalen såg jag, att "patienten spänner 1/8 av livmodern".. Nån som vet vad det innebär?
Vad tråkigt! Stämmer nog att det är normalt för åldern men ändå. Nya studier visar väl dock att amh inte har så mycket att göra med om ivf lyckas eller ej så försök att inte oroa dig, men förstår det känns jobbigt. Jag blev till och med besviken av att jag hade 2,2 i resultat när jag var 27. Vet inte alls vad hon menar med spänner livmodern...
 
Sprutdag 9 och jag känner mig nästan som vanligt... Hade fått för mig att man skulle verkligen känna av hormonerna och känna sig svullen osv men nej. Har inte sååå många äggblåsor iofs men lite svullen kan jag väl få känna mig.
 
Sprutdag 9 och jag känner mig nästan som vanligt... Hade fått för mig att man skulle verkligen känna av hormonerna och känna sig svullen osv men nej. Har inte sååå många äggblåsor iofs men lite svullen kan jag väl få känna mig.
Nyfiken på om du vet hur många äggblåsor du har? Jag hade ju 5-6 på ena sidan "naturligt". Jag har ganska stora bekymmer med smärta under ÄL, oftast ca 12 timmar.

Funderar på om det är så att man får fler av hormonerna eller om de blir "bättre"
 
Nyfiken på om du vet hur många äggblåsor du har? Jag hade ju 5-6 på ena sidan "naturligt". Jag har ganska stora bekymmer med smärta under ÄL, oftast ca 12 timmar.

Funderar på om det är så att man får fler av hormonerna eller om de blir "bättre"

Tanken är att fler ska stimuleras till att växa och mogna än vid en naturlig ägglossning.
 
Nyfiken på om du vet hur många äggblåsor du har? Jag hade ju 5-6 på ena sidan "naturligt". Jag har ganska stora bekymmer med smärta under ÄL, oftast ca 12 timmar.

Funderar på om det är så att man får fler av hormonerna eller om de blir "bättre"
Jag vet inte hur det ser ut annars men på förra vul i söndags då jag var på sprutdag 6 i ivfen kunde hon se 5 till 7 totalt... Jag har också smärta under äl i ett halvt till ett dygn men nu känner jag ingenting nästan!
 
Jag vet inte hur det ser ut annars men på förra vul i söndags då jag var på sprutdag 6 i ivfen kunde hon se 5 till 7 totalt... Jag har också smärta under äl i ett halvt till ett dygn men nu känner jag ingenting nästan!

Jag kände inget under min behandling. Enda gången det högg till lite var när jag gjorde lite större fysisk ansträngning.

Jag har inte haft någon större skillnad på antal äggblåsor med eller utan hormonsprutor, men skillnaden är som redan sagts, att fler mognar än vid en naturlig cykel. Tog sprutor 12 dagar, förra gången 13.

Hur ser planeringen ut vidare nu då?
 
Nyfiken på om du vet hur många äggblåsor du har? Jag hade ju 5-6 på ena sidan "naturligt". Jag har ganska stora bekymmer med smärta under ÄL, oftast ca 12 timmar.

Funderar på om det är så att man får fler av hormonerna eller om de blir "bättre"
Fast de är inte mogna. Ett av de hon såg mognar. Man brukar ha ett gäng som är på g men en vinner. De andra brukar vara ca 5mm. De som mognar vi IVF är uppemot 20. Det känns att ha 15 st 20mm blåsor per äggstock
 
Jag kände inget under min behandling. Enda gången det högg till lite var när jag gjorde lite större fysisk ansträngning.

Jag har inte haft någon större skillnad på antal äggblåsor med eller utan hormonsprutor, men skillnaden är som redan sagts, att fler mognar än vid en naturlig cykel. Tog sprutor 12 dagar, förra gången 13.

Hur ser planeringen ut vidare nu då?
Var nyss på andra ultraljudet och nu hade det hänt lite mer! 5-6 st på ena äggstocken och 5 på andra i lite olika storlekar, så alla kanske inte hinner växa till sig men äggplock är bokat på måndag så det är några dagar kvar. Har också åkt runt till två apotek för att få tak på mer gonal f och fyremadel, hade tur att några inte hämtat tidigare beställningar! 👍 Tar ovitrelle på lördag kväll, spännande!
 
Jag vet inte hur det ser ut annars men på förra vul i söndags då jag var på sprutdag 6 i ivfen kunde hon se 5 till 7 totalt... Jag har också smärta under äl i ett halvt till ett dygn men nu känner jag ingenting nästan!
Kände mig lite svullen först nån dag innan plock bara - och fick ändå ut 21 ägg. Så det där är tydligen väldigt olika, hur mycket man känner innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 422
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp