En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som kan det här med cykler och hormoner...


...vad tänker ni om bruna flytningar en vecka efter ägglossning. 5-8 dagar kvar till beräknad mens. Uppblåst, gasig och lite spänningar/värk runt nedre magen.
Mycket tydliga ägglossningstecken för en vecka sedan. Inga samlag.
 
Ni som kan det här med cykler och hormoner...


...vad tänker ni om bruna flytningar en vecka efter ägglossning. 5-8 dagar kvar till beräknad mens. Uppblåst, gasig och lite spänningar/värk runt nedre magen.
Mycket tydliga ägglossningstecken för en vecka sedan. Inga samlag.
Liten blödning pga äl? Jag har också så nu, mens på dag 24, vanligtvis på dag 30. Bruna flytningar ett par dagar innan de satte igång. Ibland blir det så.
 
Spännande att läsa om hur det går för er andra! Håller tummarna hårt :)

Min mens som alltid brukar vara som en klocka är sen tre dagar, har haft mensvärk en vecka. Vågar inte ens köpa ett test, rädd för besvikelsen igen...
Jag har varit väldigt ur gängorna sen min anhörig gick bort för en månad sen, kan säkert vara det som skapar obalans också..
 
Liten blödning pga äl? Jag har också så nu, mens på dag 24, vanligtvis på dag 30. Bruna flytningar ett par dagar innan de satte igång. Ibland blir det så.
Blev bara så förvånad. På de 23 år jag haft mens har jag bara haft bruna flytningar i början på mensen (1-2 dagar före) när jag var ung, men aldrig en vecka före.

Har jag tur (ha!) betyder det här kanske att mina hormoner kommit igång lite.
 
Håller tummarna!
10 befruktade är en bra grund.
Vi fick 5 till frysen av 16 befruktade (av 21 ägg).
Tack! Kul att höra, då Hoppas jag få mellan 1 och 3 i alla fall :) misstänks ju äggledarproblem hos oss så tror vi är "normalfertila" i övrigt eller hur man ska säga. Inga garantier för nånting såklart men hittills känns det som vi har goda möjligheter att lyckas på 1 till 3 ivf försök. Blir det inget nu så kommer vi iofs vänta på vår landstingstur men.
 
Spännande att läsa om hur det går för er andra! Håller tummarna hårt :)

Min mens som alltid brukar vara som en klocka är sen tre dagar, har haft mensvärk en vecka. Vågar inte ens köpa ett test, rädd för besvikelsen igen...
Jag har varit väldigt ur gängorna sen min anhörig gick bort för en månad sen, kan säkert vara det som skapar obalans också..

Det är lurigt när det är så mycket som kan påverka. Ta hand om er. ❤

Själv har jag också lite mensliknande obehag idag. Fick mens på denna dagen vid förra försöket så jag är dödligt nervös inför varje toabesök idag.... Testdag på söndag, tänk om tiden kunde gå lite fortare.
 
Var tvungen att ta Alvedon mot värken idag, den har även fått sällskap av blod så förhoppningarna på söndagens test är inte så höga.
 
Det är lurigt när det är så mycket som kan påverka. Ta hand om er. ❤

Själv har jag också lite mensliknande obehag idag. Fick mens på denna dagen vid förra försöket så jag är dödligt nervös inför varje toabesök idag.... Testdag på söndag, tänk om tiden kunde gå lite fortare.

Tack :heart
Vad ledsamt med blödningen, håller fortsatt tummarna för dig det behöver ju inte betyda att det inte gått vägen än. Kram!
 
Min man köpte ett test igår och "tvingade" mig testa, han vet hur det sätter sig i huvudet på mig och hur hoppet växer ju längre man får vänta på mensen. Ett tydligt icke gravid, men inga tecken på mens än heller :meh:
Efter testet "tvingade" jag mannen att ha sex, precis innan mens kan sex trigga igång min blödning, men nope.. inte den här gången. Mensvärken jag haft tidigare i veckan är dessutom helt borta.


Hur vanligt är det med negativa test trots graviditet? Testade igår BIM +3..
 
Min man köpte ett test igår och "tvingade" mig testa, han vet hur det sätter sig i huvudet på mig och hur hoppet växer ju längre man får vänta på mensen. Ett tydligt icke gravid, men inga tecken på mens än heller :meh:
Efter testet "tvingade" jag mannen att ha sex, precis innan mens kan sex trigga igång min blödning, men nope.. inte den här gången. Mensvärken jag haft tidigare i veckan är dessutom helt borta.


Hur vanligt är det med negativa test trots graviditet? Testade igår BIM +3..

Jag tror inte att det är jättevanligt. Vet du när du hade äl?
 
Jag tror inte att det är jättevanligt. Vet du när du hade äl?

6 januari såg äl-test ut såhär sen blev det svagare.
3BB29616-4ADC-478C-822D-AA1D42E4F7C9.jpeg
 
Tack :heart
Vad ledsamt med blödningen, håller fortsatt tummarna för dig det behöver ju inte betyda att det inte gått vägen än. Kram!

Tack ❤ Med tanke på mängden blod så tror jag att det är helkört. Jag har försökt ställa in mig på att det inte finns några garantier för att en ivf lyckas, men på nåt sätt så tror man ändå att nu när man väl fått hjälp så kommer allt att ordna sig. Sen känner man sig ännu sämre när man måste berätta för mannen att det inte blev nåt den här gången heller.

Men det är väl bara att bita ihop och komma igen, vi har ju ett försök kvar. Och visst, testet ska tas på söndag, så innan dess får ett litet hopp finnas kvar.
 
Tack ❤ Med tanke på mängden blod så tror jag att det är helkört. Jag har försökt ställa in mig på att det inte finns några garantier för att en ivf lyckas, men på nåt sätt så tror man ändå att nu när man väl fått hjälp så kommer allt att ordna sig. Sen känner man sig ännu sämre när man måste berätta för mannen att det inte blev nåt den här gången heller.

Men det är väl bara att bita ihop och komma igen, vi har ju ett försök kvar. Och visst, testet ska tas på söndag, så innan dess får ett litet hopp finnas kvar.
Åh jag håller verkligen tummarna!
 
Jag beklagar verkligen @Ingela_S om det är så att mensen kommit nu :(:heart
Måste vara tufft att ställa in sig på ett tredje försök. Tror ni att det finns något annat ni kan testa inför nästa försök, annan dosering eller annan medicin? Men du kanske redan gjort långa protokollet förstås? Minns inte riktigt. Har ni någon plan b för om det tredje inte skulle gå? Vet att det är en privat fråga så du behöver absolut inte svara!
 
Tack ❤ Med tanke på mängden blod så tror jag att det är helkört. Jag har försökt ställa in mig på att det inte finns några garantier för att en ivf lyckas, men på nåt sätt så tror man ändå att nu när man väl fått hjälp så kommer allt att ordna sig. Sen känner man sig ännu sämre när man måste berätta för mannen att det inte blev nåt den här gången heller.

Men det är väl bara att bita ihop och komma igen, vi har ju ett försök kvar. Och visst, testet ska tas på söndag, så innan dess får ett litet hopp finnas kvar.

Du ska inte känna dig sämre för det ❤️
Men jag förstår, man känner knäppa saker i den här karusellen.. Jag vågar knappt berätta för min man när jag får mens, vi har ju svårigheter pga manlig faktor och jag vill inte såra honom med ännu en besvikelse.

Hur mycket man än försöka ställa in sig på att det inte finns garantier så hoppas man ju alltid ändå.
 
Jag beklagar verkligen @Ingela_S om det är så att mensen kommit nu :(:heart
Måste vara tufft att ställa in sig på ett tredje försök. Tror ni att det finns något annat ni kan testa inför nästa försök, annan dosering eller annan medicin? Men du kanske redan gjort långa protokollet förstås? Minns inte riktigt. Har ni någon plan b för om det tredje inte skulle gå? Vet att det är en privat fråga så du behöver absolut inte svara!

Tack ❤
Det känns ju onekligen lite extra när man vet att det är sista försöket, åtminstone hos landstinget. Vi har inte funderat så mycket på vad vi gör ifall det inte funkar. Jag har ju åldern emot mig så det känns som stor risk med bortkastade pengar på privata försök. Men vi får se, ett steg i taget.

Jag går redan på det långa protokollet. De får ju ut ägg och de blir befruktade, men sen utvecklas de inte vidare ordentligt. 10 ägg, 5 befruktade, 1 som klarade sig till insättning dag 3. Tar progesterontabletter efter insättning och gör inget ansträngande. Jag vet inte vad man mer kan göra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 531
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 589
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 615
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp