En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna månad har jag inte fått något utslag på ÄL-stickorna och temperaturhöjningen har uteblivit. Jag har också tidigare fått ömma bröst direkt efter ÄL, men inte denna gång. Antar att ÄL uteblivit. Får se om det nu kommer fortsätta såhär - lite mer oregelbundet och uteblivna ÄL...
 
Var på undersökning av misstänkt polyp igår, och de hittade...ingenting. Tja, det är ju bra, antar jag, fast en del av mig hade nog velat att de hittade något som antingen kunde behandlas eller som kunde förklara varför jag inte blir gravid.

Men enligt läkaren var det bara att fortsätta med nästa behandling när vi känner oss redo. Dock måste jag vänta en cykel (igen), eftersom de nu varit inne och rotat i livmodern. Man vill ha en ren och ostörd cykel för behandling. Så med en snabb huvudräkning så bör jag kunna börja med nässprayen till påsk.

Hur går det för er, @Hedblomster och @kmt? Har ni bestämt hur/när ni vill gå vidare
 
Var på undersökning av misstänkt polyp igår, och de hittade...ingenting. Tja, det är ju bra, antar jag, fast en del av mig hade nog velat att de hittade något som antingen kunde behandlas eller som kunde förklara varför jag inte blir gravid.

Men enligt läkaren var det bara att fortsätta med nästa behandling när vi känner oss redo. Dock måste jag vänta en cykel (igen), eftersom de nu varit inne och rotat i livmodern. Man vill ha en ren och ostörd cykel för behandling. Så med en snabb huvudräkning så bör jag kunna börja med nässprayen till påsk.

Hur går det för er, @Hedblomster och @kmt? Har ni bestämt hur/när ni vill gå vidare

Vad bra att det inte var något som avvek, men förstår att det hade varit skönt med en förklaring också.

Jag börjar må bättre efter kaoset som varit under vintern, solljuset gör sitt för mig.
Vi siktar på att börja i april, hoppas på att inte nekas start men det vet man ju aldrig...
 
Var på undersökning av misstänkt polyp igår, och de hittade...ingenting. Tja, det är ju bra, antar jag, fast en del av mig hade nog velat att de hittade något som antingen kunde behandlas eller som kunde förklara varför jag inte blir gravid.

Men enligt läkaren var det bara att fortsätta med nästa behandling när vi känner oss redo. Dock måste jag vänta en cykel (igen), eftersom de nu varit inne och rotat i livmodern. Man vill ha en ren och ostörd cykel för behandling. Så med en snabb huvudräkning så bör jag kunna börja med nässprayen till påsk.

Hur går det för er, @Hedblomster och @kmt? Har ni bestämt hur/när ni vill gå vidare
Ja det är ju verkligen lite dubbelt, vill man hitta något eller inte... :/ skönt att du fick tid ganska snabbt åtminstone. Håller verkligen tummarna för erat nästa försök.

Här väntar vi på att det ska gå en hel cykel så vi kan göra frysförsök, men funderar på att vänta en månad till ändå...
 
Hur långt innan en tänkt graviditet bör man börja med folsyra? Står bara i god tid innan på livsmedelsverket.

Blev rekommenderad att börja så fort jag började försöka bli gravid, vet man om att man vill bli gravid så finns det ju egentligen ingen anledning att inte ta det. Sen är det ju många som inte hinner ta det speciellt många månader innan, eller börjar med det bär de konstaterar en graviditet, men det gjorde ju inget att jag knaprade det ett par år innan heller. Det ju inga stora summor det handlar om för en burk och är inte skadligt i övrigt.
 
Denna månad har jag inte fått något utslag på ÄL-stickorna och temperaturhöjningen har uteblivit. Jag har också tidigare fått ömma bröst direkt efter ÄL, men inte denna gång. Antar att ÄL uteblivit. Får se om det nu kommer fortsätta såhär - lite mer oregelbundet och uteblivna ÄL...

ÄL dök upp så småningom, men många dagar försenat. Nu ska jag ha mens imorgon. Som i vanlig ordning har jag börjat inbilla mig massa olika symtom som skulle kunna vittna om att jag är gravid. Denna gång avsaknad av ömma bröst efter ÄL (som däremot börjat ömma precis nu innan mens), precis fått svampinfektion (bara haft det någon gång tidigare), haft mensvärksliknande känsla i magen senaste 2 dagarna (brukar bara ha mensvärk första dagen på mensen) samt bra mycket rejälare PMS än vanligt. Jag har också sovit riktigt, riktigt taskigt. Sömnsvårigjeter har jag dock läst snarare är symtom på att progestron och östrogen-hormonerna börjar gå ner inför mensen, så det talar väl emot.

Jag tror eg min kropp är väldigt svårtydd och att jag inte bör lägga så mkt fokus på diverse symtom. Det känns som att min kropp fortfarande ställer om efter p-piller och därför finns nog inget ”normalt” för mig ännu. Ömmande bröst, molvärk, PMS-grad etc kan nog variera en del tills jag varit utan p-piller länge nog för att förstå vad som är normalt för mig.
 
Hur långt innan en tänkt graviditet bör man börja med folsyra? Står bara i god tid innan på livsmedelsverket.

RMC rekommenderar en månad innan behandlingsstart, en vän som jobbar inom mödravård rekommenderar till sina patienter att börja med folsyra när de slutar med preventivmedel.
Det blir ju lite olika rekommendationer beroende på hur förutsättningarna ser ut.
 
Tanken är att vi ska göra en frozen transfer nu i mars men känner mig inte peppad... Tog bort min hund i fredags och sorgen tar över alla känslor. Fick ju ta bort katten akut i november också så har varit så ledsen så länge nu... Efter att första ivf inte blev något kände jag mig trött på att längta efter barn också. Just nu längtar jag inte, vill inte ens ha. Innerst inne vet jag att jag vill leva ett liv med barn men känner det inte nu. Kommer ändå fortsätta för att inte ångra mig i efterhand att man låtit tiden gå och skulle bli väldigt glad om det tog sig men. Känner mig inte så taggad som jag var när vi började med ivf i januari.
 
Tanken är att vi ska göra en frozen transfer nu i mars men känner mig inte peppad... Tog bort min hund i fredags och sorgen tar över alla känslor. Fick ju ta bort katten akut i november också så har varit så ledsen så länge nu... Efter att första ivf inte blev något kände jag mig trött på att längta efter barn också. Just nu längtar jag inte, vill inte ens ha. Innerst inne vet jag att jag vill leva ett liv med barn men känner det inte nu. Kommer ändå fortsätta för att inte ångra mig i efterhand att man låtit tiden gå och skulle bli väldigt glad om det tog sig men. Känner mig inte så taggad som jag var när vi började med ivf i januari.
Beklagar sorgen över de fyrbenta.
Det är ok att känna sig otaggad. Tror det är en del i processen för många. Om det fanns några garantier så vore det en annan sak, men så är det ju tyvärr inte.

Håller tummarna för er FET. Oavsett om den blir nu eller sen.
 
Idag fick jag glad gubbe på ägglossningstestet och vi har bokat in FET på söndag! Hoppas verkligen att det funkar den här gången. Det är så dyrt...
Håller tummarna!

Lite dålig fart i tråden annars tycker jag!

Vi planerar ev inför ett tredje barn, om det är möjligt. Nummer två tog relativt lång tid att få till (1 år lite drygt). Så jag kanske hoppar in i denna tråden snart.
 
Så med en snabb huvudräkning så bör jag kunna börja med nässprayen till påsk.

Å, nu var jag så inställd på att börja nästa behandling efter denna mensen, så jag hade glömt att de kunde neka en behandlingsstart. Men det kunde de ju. Anmälde mensstart igår och fick besked att jag måste vänta (minst) en cykel till för labbet är fullbokat. Jag blir så jäkla lack på det här...
 
Nu har jag total jävla panik. Har försökt i 4år. Ett vidrigt MA för 2 år sedan resten av tiden har inget hänt. Har gett upp allt hopp och tänkt att vi får väl söka hjälp igen(hade precis påbörjat utredning när graviditeten med MA blev så vi gick aldrig vidare). Har använt progesteronkräm men just denna månad slutade jag med den också pågrund av att det ändå inte hjälpt på 2år. Nu helt plötsligt är det ett jävla plus på den där stickan och jag kan inte känna något positivt över huvud taget. Ser bara hur jag ännu en gång får gå igenom ett vidrigt missfall med alla komplikationer som var sist. Är inte en gnutta glad fast jag kämpat för det här i 4år :cry:
Hur ska jag göra nu? Börja ta progesteronkrämen även fast jag inte använt den alls denna cykeln? Eller bara låta det vara?
 
Nu har jag total jävla panik. Har försökt i 4år. Ett vidrigt MA för 2 år sedan resten av tiden har inget hänt. Har gett upp allt hopp och tänkt att vi får väl söka hjälp igen(hade precis påbörjat utredning när graviditeten med MA blev så vi gick aldrig vidare). Har använt progesteronkräm men just denna månad slutade jag med den också pågrund av att det ändå inte hjälpt på 2år. Nu helt plötsligt är det ett jävla plus på den där stickan och jag kan inte känna något positivt över huvud taget. Ser bara hur jag ännu en gång får gå igenom ett vidrigt missfall med alla komplikationer som var sist. Är inte en gnutta glad fast jag kämpat för det här i 4år :cry:
Hur ska jag göra nu? Börja ta progesteronkrämen även fast jag inte använt den alls denna cykeln? Eller bara låta det vara?
Jag tror inte på de krämerna. Så du behöver nog inte börja med den. Andas.
 
Håller tummarna!
Visst fick ni rätt många till frysen?
Tack! Fyra stycken fick vi!

Å, nu var jag så inställd på att börja nästa behandling efter denna mensen, så jag hade glömt att de kunde neka en behandlingsstart. Men det kunde de ju. Anmälde mensstart igår och fick besked att jag måste vänta (minst) en cykel till för labbet är fullbokat. Jag blir så jäkla lack på det här...
Håller tummarna för att det går vägen den här gången! :-)
Tack för tumhållandet! Vad tråkigt att det inte blir denna månad för dig! Tycker det låter outhärdligt att vara inställd på att starta och sen inte få :( Visst, en månad går snabbt. Men jag skulle vara så orolig att det skulle bli samma sak igen, men de kanske har ett kösystem? Håller verkligen tummarna för dig i april.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 456
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
180 435
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 298
Senast: Milosari
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
8 355
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp