En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag minns rätt såg de mellan 5 och 7 blåsor på första vul så jag höjde dosen och gjorde nytt vul några dagar senare. Då kunde hon se ca 10 tror jag. Fick ut 13 till slut :) Lycka till!

Tack =)
Jag har googlat med lite öppnare ögon och insett att de där som får ut 30 st utan att bli överstimulerade och med ägg i varje blåsa som dessutom tar sig vid befruktning och får ett helt gäng till frysen inte är särskilt många... :angel:
 
Känns inte riktigt som jag platsar i den här tråden.... Kanske överväga att göra en speciell IVF-tråd och en som är mer som det brukade vara här innan? Vill verkligen inte trampa någon på tårna men saknar lite hur tråden brukade se ut med datum för ÄL osv 😊

Vi planerar iallafall att börja försöka tillverka syskon i sommar. Några fler som siktar på bebis 2020?

Lägg in listan igen med datum så fyller säkert fler på. Jag gillar att tråden har samma bredd som trådstarten hintar om att den ska ha. Kul att läsa om de som det går bra för direkt även om jag och min man har svårigheter.
Är det jobbigt/tråkigt att läsa om oss som inte blir gravida av att mannen skakar lite lätt på lakanet är det kanske bättre med en tråd som heter "Vi som blir gravida på romantiskt vis"?
 
Dagens VUL avklarat. 4 äggblåsor på hö och 1 på vä. Samtliga runt 10 mm, ett par stycken till som var mindre som inte mättes.
Tyckte de tittade lite slarvigt på vänster sida, man måste trycka ner äggstocken ordentligt utifrån för att se men det gjordes inte. Lite besviken över att det inte var fler blåsor...
Höjd dos och nytt VUL på torsdag.

Ni andra som gjort IVF, hur många blåsor hade ni på era första VUL?

Jag hade 5+2 blåsor första gången. Efter höjd dos fick de plockat ut 8. Andra gången minns jag inte antalet från VUL, men de plockade ut 10 ägg. Har fått högre dos direkt denna gången, ska bli intressant att se om det blir nån skillnad.

Jag gjorde 3 VUL innan äggplock första gången, jag tror inte det är ovanligt. Heja dig!
 
Känns inte riktigt som jag platsar i den här tråden.... Kanske överväga att göra en speciell IVF-tråd och en som är mer som det brukade vara här innan? Vill verkligen inte trampa någon på tårna men saknar lite hur tråden brukade se ut med datum för ÄL osv 😊

Vi planerar iallafall att börja försöka tillverka syskon i sommar. Några fler som siktar på bebis 2020?
Jag tycker det är jättekul och spännande att följa alla som försöker tillverka barn på "vanligt" vis där man får följa ägglossning och nedräkning till BIM :)
 
Känns inte riktigt som jag platsar i den här tråden.... Kanske överväga att göra en speciell IVF-tråd och en som är mer som det brukade vara här innan? Vill verkligen inte trampa någon på tårna men saknar lite hur tråden brukade se ut med datum för ÄL osv 😊

Vi planerar iallafall att börja försöka tillverka syskon i sommar. Några fler som siktar på bebis 2020?

Vi pratar lite löst om barn 2020 (jag har beställt ett marsbarn men inte lyckats räknat ut när vi borde få till det :angel:)

Samtidigt är kroppen rätt sliten efter två täta graviditeter (18 månader mellan barnen) och ett missfall före det Hinner ju ännu träna

Och andra sidan är jag 35 nu. Kan inte vänta hur länge som helst heller. Är dessutom rädd för att inte ”lyckas” eller att de blir missfall igen. Har gått så lätt hittills. De som blev missfall gick på första försöket. Barn 1 på 3 försöket (men då var det mitt i vintern och vi hade 17-18 grader inne. Inte sugen på att kasta kläderna då) och lillebror är första försöket.

Hoppas på en tjej om de blir fler barn
 
Vi pratar lite löst om barn 2020 (jag har beställt ett marsbarn men inte lyckats räknat ut när vi borde få till det :angel:)

Samtidigt är kroppen rätt sliten efter två täta graviditeter (18 månader mellan barnen) och ett missfall före det Hinner ju ännu träna

Och andra sidan är jag 35 nu. Kan inte vänta hur länge som helst heller. Är dessutom rädd för att inte ”lyckas” eller att de blir missfall igen. Har gått så lätt hittills. De som blev missfall gick på första försöket. Barn 1 på 3 försöket (men då var det mitt i vintern och vi hade 17-18 grader inne. Inte sugen på att kasta kläderna då) och lillebror är första försöket.

Hoppas på en tjej om de blir fler barn
Vill du ha marsbarn så borde det vara tillverkning mitten av juni och framåt. Min tvåa är tillverkad 8 juni och blev beräknad 28/2 men föddes 16/2.
 
Vi pratar lite löst om barn 2020 (jag har beställt ett marsbarn men inte lyckats räknat ut när vi borde få till det :angel:)

Samtidigt är kroppen rätt sliten efter två täta graviditeter (18 månader mellan barnen) och ett missfall före det Hinner ju ännu träna

Och andra sidan är jag 35 nu. Kan inte vänta hur länge som helst heller. Är dessutom rädd för att inte ”lyckas” eller att de blir missfall igen. Har gått så lätt hittills. De som blev missfall gick på första försöket. Barn 1 på 3 försöket (men då var det mitt i vintern och vi hade 17-18 grader inne. Inte sugen på att kasta kläderna då) och lillebror är första försöket.

Hoppas på en tjej om de blir fler barn
Marsbarn bör tillverkas kring midsommar! Vår föddes 18e mars :D
 
Känns inte riktigt som jag platsar i den här tråden.... Kanske överväga att göra en speciell IVF-tråd och en som är mer som det brukade vara här innan? Vill verkligen inte trampa någon på tårna men saknar lite hur tråden brukade se ut med datum för ÄL osv 😊

Vi planerar iallafall att börja försöka tillverka syskon i sommar. Några fler som siktar på bebis 2020?
Jag tycker det kanske är en bra idé, själv tycker jag att det är lite tjatigt med listor på datum nu, och innan det blev aktuellt för mig tyckte jag det var lite tjatigt med IVF snack. Men jag hänger på majoriteten 😊🌼
Tänker också att vi IVFare kanske skrämmer bort några som inte vill klampa oss på tårna. Jag är glad om andra blir gravida lätt, men ibland kan jag känna mig ledsen också.
 
Vi pratar lite löst om barn 2020 (jag har beställt ett marsbarn men inte lyckats räknat ut när vi borde få till det :angel:)

Samtidigt är kroppen rätt sliten efter två täta graviditeter (18 månader mellan barnen) och ett missfall före det Hinner ju ännu träna

Och andra sidan är jag 35 nu. Kan inte vänta hur länge som helst heller. Är dessutom rädd för att inte ”lyckas” eller att de blir missfall igen. Har gått så lätt hittills. De som blev missfall gick på första försöket. Barn 1 på 3 försöket (men då var det mitt i vintern och vi hade 17-18 grader inne. Inte sugen på att kasta kläderna då) och lillebror är första försöket.

Hoppas på en tjej om de blir fler barn

Om du vet din cykellängd och när nästa mens är kan du googla ”beräkna födsel” så får du upp länkar där du kan skriva in när beräknad mens är och på så vis få fram när bf kommer vara också. Om vårt ivf försök tar sig och vi räknar från min sista mens första dag 24/4 så kommer vi ha bf 30 januari.
Juni som någon skrev ovan är rätt för mars.
 
Känns inte riktigt som jag platsar i den här tråden.... Kanske överväga att göra en speciell IVF-tråd och en som är mer som det brukade vara här innan? Vill verkligen inte trampa någon på tårna men saknar lite hur tråden brukade se ut med datum för ÄL osv 😊

Vi planerar iallafall att börja försöka tillverka syskon i sommar. Några fler som siktar på bebis 2020?
Jag tyckte det där var lite fult faktiskt. Lite som att vi som har problem (och jag lovar dig att vi får lida tillräckligt redan pga barnlöshet) borde hålla oss borta så inte det ska bli jobbigt för DIG!? Du som kan bli gravid på vanlig väg och kommer hänga här i typ två månader... Jämfört med mig som var här i tråd nummer ett.
 
Känns inte riktigt som jag platsar i den här tråden.... Kanske överväga att göra en speciell IVF-tråd och en som är mer som det brukade vara här innan? Vill verkligen inte trampa någon på tårna men saknar lite hur tråden brukade se ut med datum för ÄL osv 😊

Vi planerar iallafall att börja försöka tillverka syskon i sommar. Några fler som siktar på bebis 2020?

Vi försöker med bebis 2020. Jag har hittills verkat ganska ensam i tråden om att inte genomgå IVF, men skriver ibland ändå. Vore kul om det kom in fler i samma sits som mig såklart, men gör mig inget att de som försöker med IVF finns i samma tråd. Jag har lite svårt att hänga med i snacket om IVF (många facktermer), men en nära kollega på jobbet genomgår IVF så jag uppskattar också att jag lär mig lite här.

Jag hade för övrigt ÄL 25-26 april och har BIM 8 maj. Det vill säga en vecka kvar tills jag vet om det tog sig denna gång. Jag räknar alltid på skoj ut när bebisen beräknas komma om jag blev gravid just denna cykel och nu skulle det isf vara i mitten på januari.

Mitt och sambons första barn, är 30 år med PCOS så vi får se hur det går.
 
Senast ändrad:
Vi kör också för bebis 2020.
Tycker att alla som planerar för barn platsar i tråden men känner lite, som någon beskrev tidigare, att vi som inte kör IVF ”inte vill klampa på tårna”.

Vi har två barn sen innan (2011 och 2016) och hoppas nu på ett tredje 2020.
Barn nr 2 tog tid att få till så vi får se hur det går nu.
Dags för mens om några dagar och sen tror jag att vi kör. Jag/Vi har varit utan preventivmedel i snart 1 1/2 år.
 
Mina 2 cent: För mig klampas det inte på några tår om man kommer in i tråden och försöker på naturligt sätt och är hoppfull, självklart inte! Samtidigt kan jag förstå att det kan vara svårt att "ta sig in" om det för tillfället bara är vi som gör ivf här. Jag tror att om någon startar en äl och bim-lista hänger fler på.

Något som däremot kanske var en liten öm tå var att vi som gör ivf skulle göra en egen tråd...? Jag har varit med i tråden i två år och kan ju inte riktigt hjälpa att jag fortfarande kvar. Känns lite taskigt att man inte skulle få vara med längre efter två år. Eller som @em-pirre som varit med sedan tråd 1!
 
Mina 2 cent: För mig klampas det inte på några tår om man kommer in i tråden och försöker på naturligt sätt och är hoppfull, självklart inte! Samtidigt kan jag förstå att det kan vara svårt att "ta sig in" om det för tillfället bara är vi som gör ivf här. Jag tror att om någon startar en äl och bim-lista hänger fler på.

Något som däremot kanske var en liten öm tå var att vi som gör ivf skulle göra en egen tråd...? Jag har varit med i tråden i två år och kan ju inte riktigt hjälpa att jag fortfarande kvar. Känns lite taskigt att man inte skulle få vara med längre efter två år. Eller som @em-pirre som varit med sedan tråd 1!

Det var väl inte menat att just ivf skulle göra en egen tråd, tanken var mer att man kunde delat upp det i ivf och frågor kring det, och en tråd mer inriktad på datum och hopp (och uppgivenhet) och längtan efter barn där givetvis alla som gör ivf också är med. Det är ofta långa inlägg om olika behandlingar vid ivf med många olika termer, många frågor kring hur det går till osv vilket är jätteintressant men som kanske hade passat i en egen tråd. Jag tror det hade varit bra för de som gör ivf också att ha det samlat.

Men men som sagt, det var bara ett förslag. Återigen, lycka till allihop
 
Känns inte riktigt som jag platsar i den här tråden.... Kanske överväga att göra en speciell IVF-tråd och en som är mer som det brukade vara här innan? Vill verkligen inte trampa någon på tårna men saknar lite hur tråden brukade se ut med datum för ÄL osv 😊

Vi planerar iallafall att börja försöka tillverka syskon i sommar. Några fler som siktar på bebis 2020?
Vi har också lite tankar på bebis 2020. Runt slutet på sommaren hade varit ”rätt i tiden” att börja försöka, men jag har ingen mens eller ägglossning nu pga amningen. Sonen är 7,5 månad och jag ammar fortfarande ganska mycket så vi får väl se om mensen vill dyka upp i sommar :D
 
Vi har också lite tankar på bebis 2020. Runt slutet på sommaren hade varit ”rätt i tiden” att börja försöka, men jag har ingen mens eller ägglossning nu pga amningen. Sonen är 7,5 månad och jag ammar fortfarande ganska mycket så vi får väl se om mensen vill dyka upp i sommar :D

Sonen 10 månader och har just haft min andra mens. Redan tokig på de (har problem med kraftiga blödningar)
 
Jag har hoppat in och ut flera gånger pga missfall senaste året, har haft lätt för att bli gravid men inte lyckats bibehålla hjärtslagen hos liten.

Aldrig någonsin har någon visat minsta lilla agg eller missunnsamma ord i tråden trots mina flertalet graviditeter..

Skriver som många andra, bara att hoppa in och börja skriva!
Jag tycker att det är riktigt lärande att fortfarande läsa tråden iochmed alla olika tillvägagångssätt och jag hade nog inte kunnat ens en tredjedel av det jag kan om det inte vore för den här tråden. Sen önskar jag hårt att alla här inne ska få lyckas!!!
 
När jag gjorde IVF var det bara jag på listan som gjorde det, då kände jag mig lite ensam åt det hållet men inte klagade jag på det. Att det nu råkar vara fler som gör IVF än fyller i att de försöker naturligt är ju sånt som blir ibland och enligt mig ingen anledning att dela upp tråden i två olika.
Det är väl snarare bra att folk ser hur olika det kan vara och inte tar varken det ena eller andra för självklart.

Om nån saknar lista med ÄL och BIM så är det väl bara att starta en. Jag fyllde i med äggplock och återföring när det var aktuellt för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 340
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp