En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi bestämt oss för att göra en återföring till privat och om det misslyckas vända oss till landstinget och försöka få våra försök där. Nu har det ju snart gått de två åren efter X som de krävde... Vi har tre i frysen just nu så de som eventuellt blir kvar får vänta i så fall. Det blir för dyrt just nu annars.

Väntar på att Livio ska ringa upp så jag får meddela senaste resultatet och prata om nästa försök... Det jobbigaste tycker jag är att vi inte känner oss speciellt delaktiga i behandlingarna. Vi bara betalar massor av pengar och de säger att allt ser fint ut men inga detaljer men inget mer. De har aldrig tid med frågor på telefon känns det som.

Jag vet att två återföringar som misslyckats inte är något konstigt eller ovanligt men det var inte vad vi hade trott kanske. Vi är ju båda under 30 och fick så många fina embryon och det misstänks bara äggledarproblem och vi pratade om 45% chans att lyckas på en gång osv. Finns det något man kan testa inför tredje återföringen? Inget hokus pokus men finns det någon medicin som kanske kanske förbättrar chanserna eller något?
 
@Hedblomster Jag hade också velat att det fanns något man kunde göra själv för att förbättra chanserna. Som du säger så känner man sig inte så delaktig, det är alltid bara att vänta och se.

Själv fick jag klartecken att påbörja behandling den här gången så den 27/4 ska jag börja med nässpray. Planerad sprutstart 15/5. Fick olika sprutor denna gången så det blir två sprutor om dagen istället för en.😳
 
Jag blir inte riktigt klok på min kropp den här månaden... fick positivt på äl-test i lördags, i söndags var strecket svagare igen.
Idag gav kroppen alla signaler om ägglossning igen och tog ett nytt test.
Är det bara jag som inbillar mig eller är det positivt idag också?
Vad kan det bero på i så fall? Har jag släppt två ägg denna månaden?

0B9402D0-956D-45C3-86D3-F801BD287675.jpeg
 
Är du helt säker på att det var positivt i lördags? Jag har varit med om liknande. Var helt övertygad om att jag fick ett positivt ägglossningstest, en vecka senare fick jag ägglossning "igen". Det blev dock ännu starkare och jag antog att det första helt enkelt inte var positivt trots allt...
 
Är du helt säker på att det var positivt i lördags? Jag har varit med om liknande. Var helt övertygad om att jag fick ett positivt ägglossningstest, en vecka senare fick jag ägglossning "igen". Det blev dock ännu starkare och jag antog att det första helt enkelt inte var positivt trots allt...

Japp, hade bara stickor då, men den är också tydligt positiv.
E671D1DC-50B0-4F22-9B29-10CA6F6F51A1.jpeg
 
Har du pcos? Då är det vanligt att det blir så.

Nej, åtminstone inte vad jag vet, ingen har sagt något om det under utredningen vi gjort heller.
Det enda avvikande man hittade under utredningen var på dfi-analysen av mannens spermieprov.
Har en väldigt regelbunden cykel på 28-30 dagar med ägglossning enligt stickor varje månad, känner även av ägglossningen väldigt tydligt. Har en lutealfas om 14 dagar. De enda symtom som stämmer in är att jag har lätt att gå upp i vikt och få finnar men det känns som en helt annan grej =)
 
Glad gubbe på ägglossningstestet idag så ska ringa och boka in tredje återföringen... Om denna också misslyckas, är det ens värt att fortsätta använda samma embryon från samma "batch"?
 
Glad gubbe på ägglossningstestet idag så ska ringa och boka in tredje återföringen... Om denna också misslyckas, är det ens värt att fortsätta använda samma embryon från samma "batch"?

Huruvida misslyckade återföringar skulle peka på dåliga embryon vet jag inget om.
Däremot så lyckades en släkting till mig med embryo sex och sju från samma plock.
Håller tummarna för er :heart
 
Har inte släppt den här tråden riktigt då jag räknar med att snart vara tillbaka.. idag gick det över i v.9 och i morgon ska vi göra VUL. Men räknar med att det ska bli som sist vi gjorde det, då trodde vi att det var v.13 men fostret var dött redan i v.4-5. Räknar med exakt samma sak i morgon :banghead: har mått jättedåligt psykiskt sen plusset på stickan, går ständigt och känner efter och väntar på blodbadet :crazy:
 
Huruvida misslyckade återföringar skulle peka på dåliga embryon vet jag inget om.
Däremot så lyckades en släkting till mig med embryo sex och sju från samma plock.
Håller tummarna för er :heart
Wow, häftigt! Vill helst slippa så många återföringar om man får önska men ändå härligt att det gick till slut 😍
 
Har inte släppt den här tråden riktigt då jag räknar med att snart vara tillbaka.. idag gick det över i v.9 och i morgon ska vi göra VUL. Men räknar med att det ska bli som sist vi gjorde det, då trodde vi att det var v.13 men fostret var dött redan i v.4-5. Räknar med exakt samma sak i morgon :banghead: har mått jättedåligt psykiskt sen plusset på stickan, går ständigt och känner efter och väntar på blodbadet :crazy:
Håller tummarna du inte behöver återvända, men förstår din oro. Var samma sak för oss första graviditeten. En riktig jävla fet jobbig käftsmäll, liksom.
 
Wow, häftigt! Vill helst slippa så många återföringar om man får önska men ändå härligt att det gick till slut 😍

Otroligt härligt!
Det var sista embryona på deras landstingsförsök och de hade bestämt sig för att bryta ihop och lägga ner barnförsöken helt om det misslyckades.
Läkaren föreslog insättning av båda och det resulterade i ett friskt tvillingpar, en pojke och en flicka :heart

Försöker tänka på deras solskenshistoria när det känns extra tufft själv.
Vi har bestämt att vi är redo att starta igång och ska rapportera in nästa mens. Får vi starta på första cykeln påbörjar vi behandling nästa vecka redan. Läskigt men spännande!
 
Har inte släppt den här tråden riktigt då jag räknar med att snart vara tillbaka.. idag gick det över i v.9 och i morgon ska vi göra VUL. Men räknar med att det ska bli som sist vi gjorde det, då trodde vi att det var v.13 men fostret var dött redan i v.4-5. Räknar med exakt samma sak i morgon :banghead: har mått jättedåligt psykiskt sen plusset på stickan, går ständigt och känner efter och väntar på blodbadet :crazy:

Håller tummarna för er!
 
Vi har första besöket på RMC på torsdag. Olämpligt nog har vi haft ett större gräl häromdagen och det känns ganska jobbigt känslomässigt just nu. ☹️
Vi har ju gjort utredning på hemmakliniken så förhoppningsvis får vi sätta igång behandling ganska omgående.
 
Hur många av er som behandlats på RMC har fått starta behandling första gången när ni anmält mens?
Går och räknar ner nu, mensen borde komma vilken dag som helst nu och sen är det till att anmäla till RMC.

Min man kommer from måndag vara på annan ort sju veckor framöver, med kortare hemresor när han måste vara närvarande för behandling. Det innebär att han kommer missa delar av behandling och kontroller om det blir start nu, eller start i maj. Egentligen vill jag ha honom på hemmaplan och delaktig i varenda steg, framförallt sprutorna. Samtidigt så vill jag verkligen få till ett försök innan sommaren och enda chansen att göra det är att påbörja behandling nu..
Min mens i juni borde komma försent för att få starta innan de ska ha sommarstängt så hoppas inte på att de skjuter upp vår start de där två gångerna som de kan göra...,

Har så mycket tankar i huvudet just nu, kommer vi får starta eller blir det framskjutet? Kommer vi inte få vårt första försök förrän till hösten? Vad kan jag förvänta mig av behandlingen, kommer jag fixa det själv utan honom på hemmaplan? osv... det snurrar runt som en centrifug i skallen på mig :angel:
 
Vi har första besöket på RMC på torsdag. Olämpligt nog har vi haft ett större gräl häromdagen och det känns ganska jobbigt känslomässigt just nu. ☹
Vi har ju gjort utredning på hemmakliniken så förhoppningsvis får vi sätta igång behandling ganska omgående.

Förstår att det inte är en peppig förberedelse inför första besöket att ha ett gräl.
Hoppas det lugnar ner sig och går bra för er imorgon!
Efter vårt första besök efter att utredningen var klar hade vi fått starta direkt om vi velat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 340
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp