En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säkert! Känns bara tungt och tidskrävande med ännu ett äggplock och att hoppas på att det då ska finnas något bra, finns ju inga garantier.
Jag förstår dig till fullo! Men samtidigt ger det dig dina rätta spelkort. Och en förklaring till varför det inte gått tidigare. Jag lider såå med dig! Men klart ni ska prova ett äggplock till! Vad kostar psa (genutredning av embryo) hos Olgas? Vi betalar 500 euro per embryo i Riga.
 
Vilka fler försöker denna månad? BIM för mig är på fredag någonstans. Har inte helt regelbunden mens (eller hade inte innan spiral iaf) så svårt att veta exakt. Blev inte ägglossningstest regelbundet denna månad pga semester som gjorde det osmidigt. Borde inte vara gravid men helt omöjligt är det inte...
 
Vilka fler försöker denna månad? BIM för mig är på fredag någonstans. Har inte helt regelbunden mens (eller hade inte innan spiral iaf) så svårt att veta exakt. Blev inte ägglossningstest regelbundet denna månad pga semester som gjorde det osmidigt. Borde inte vara gravid men helt omöjligt är det inte...
Här går vi in i fjärde månaden av aktiva försök 🙋🏼‍♀️ BIM 16/8 och om det tar sig den här månaden så skulle BF vara 5 dagar innan min födelsedag och 8 dagar innan sambons :love:
 
Jag får min andra dos vaccin efter 4 veckor istället för 6. Kliniken vill inte göra insättning förrän en vecka efter andra dosen, så ska jag vänta 6 veckor hade det inte blivit nåt i augusti, men nu finns chansen iaf. Trodde aldrig att vaccinationscentralen skulle gå med på det, men det gjorde dom :bow:
Nu gäller det bara att mensen inte kommer innan den 30:e, för då blir det inget pga det. Den är beräknad till 30:e, men händer att den är en dag tidig (och så kan ju missfallet påverka, men ägglossningen kom som vanligt).
Jag har även fått en återbudstid till endometrioscentrum imorgon, så förhoppningsvis kan jag få vettig smärtlindring genom resten av det här.
 
Vilka fler försöker denna månad?
Vi "försöker", men är inte optimistiska. Är på cd 11, oklart om det blir nån äl eller när i så fall.
Förra cykeln var antingen 28 eller 51 dagar lång, lite oklart p g a konstiga blödningar. Mellan 28 och 51 mådde jag verkligen piss, men som tur var hade jag semester en större del av den tiden. Hoppas på lite återhämtning nu och att jag kan börja gå mer igen utan att fogarna krampar i panik.
 
Läser i bebis-trådarna och här, blir så bebissugen! Det är ju inte för sent men nu är jag ju ensam… och samtidigt som jag vill gå igenom en graviditet/förlossning till så vill jag det inte.

I praktiken står vi kvar i kön om en syskonbehandling, men dels blir det IVF dels är det (för) dyrt. Och jag tror inte jag kan göra det själv heller nu när vi ansökt som par.

Min mamma (!) föreslog att vi gör det trots att vi separerat, tyckte det lät så dumt då men ju mer jag tänker på det. Jag vet inte.

Jag kan ju i praktiken träffa någon i framtiden som vill ha barn också…
 
Läser i bebis-trådarna och här, blir så bebissugen! Det är ju inte för sent men nu är jag ju ensam… och samtidigt som jag vill gå igenom en graviditet/förlossning till så vill jag det inte.

I praktiken står vi kvar i kön om en syskonbehandling, men dels blir det IVF dels är det (för) dyrt. Och jag tror inte jag kan göra det själv heller nu när vi ansökt som par.

Min mamma (!) föreslog att vi gör det trots att vi separerat, tyckte det lät så dumt då men ju mer jag tänker på det. Jag vet inte.

Jag kan ju i praktiken träffa någon i framtiden som vill ha
Svår situation! Förstår att du längtar. Kräver inte vissa sådana fertilitetsbehandlingar att man bor ihop? Eller är det bara adoption?
 
Svår situation! Förstår att du längtar. Kräver inte vissa sådana fertilitetsbehandlingar att man bor ihop? Eller är det bara adoption?
Man får ju skaffa barn som självstående/ensamstående men eftersom vi började som par tror jag inte man kan ändra? Inte heller byta vem som ska vara gravid heller tror jag (vi är ju två kvinnor) men har dålig koll…
 
Man får ju skaffa barn som självstående/ensamstående men eftersom vi började som par tror jag inte man kan ändra? Inte heller byta vem som ska vara gravid heller tror jag (vi är ju två kvinnor) men har dålig koll…
Tänker att det väl blir uppenbart att ni inte är tillsammans längre, och då lär ni väl nekas att få behandlingen som par?
 
Tänker att det väl blir uppenbart att ni inte är tillsammans längre, och då lär ni väl nekas att få behandlingen som par?
Jo, precis. Så är det garanterat. Frågan är om jag kan få behandlingen själv för att det ska bli ett ”riktigt” syskon till vår son. Men det kan ju bara kliniken svara på, och det lär nog inte bli aktuellt heller egentligen. Men tankarna börjar snurra ibland… ❤️
 
Jo, precis. Så är det garanterat. Frågan är om jag kan få behandlingen själv för att det ska bli ett ”riktigt” syskon till vår son. Men det kan ju bara kliniken svara på, och det lär nog inte bli aktuellt heller egentligen. Men tankarna börjar snurra ibland… ❤️
Ja, det lär ju kliniken vara bäst på att svara på :) Förstår att det är ett tufft beslut ❤️
 
Ja, det lär ju kliniken vara bäst på att svara på :) Förstår att det är ett tufft beslut ❤️
Eftersom vi har (eller snarare hade kanske) ett försök kvar så känns det ju nästan som vi har ett syskon där som inte kommer… användas. Vad dumt det låter men ja, lite så känns det.
 
Eftersom vi har (eller snarare hade kanske) ett försök kvar så känns det ju nästan som vi har ett syskon där som inte kommer… användas. Vad dumt det låter men ja, lite så känns det.
Förstår vad du menar..
Jag och min man har två embryo i frysen efter vår IVF. Är gravid spontant med syskon vecka 34, och även om vi kommer vara nöjda nu känns det som om vi vaskar två bebisar om vi inte gör något med våra embryon som är kvar hos kliniken 😕
 
Förstår vad du menar..
Jag och min man har två embryo i frysen efter vår IVF. Är gravid spontant med syskon vecka 34, och även om vi kommer vara nöjda nu känns det som om vi vaskar två bebisar om vi inte gör något med våra embryon som är kvar hos kliniken 😕
Tänk att precis så känner jag också.
Vi blev ju också gravida spontant med lillasyster och har 3 fina blastocyster i frysen. Rent krasst bara embryon men mitt hjärta säger ibland att det är potentiella syskon som aldrig får chansen 😥

Nej, det är en rationellt att tänka så, men jag kan ju inte rå för att det är så det känns 😥
 
Förstår vad du menar..
Jag och min man har två embryo i frysen efter vår IVF. Är gravid spontant med syskon vecka 34, och även om vi kommer vara nöjda nu känns det som om vi vaskar två bebisar om vi inte gör något med våra embryon som är kvar hos kliniken 😕
Vi har tre embryon i frysen och hade precis betalat in för ytterligare förvaring (man fick betala alla kvarvarande år på en gång bara, så 7000 kr 💸💸) när vi blev gravida spontant med lillasyster.
Jag har lättare än sambon att tänka att det "bara" är embryon, men samtidigt känns det ju att det ev är potentiella syskon som aldrig kommer bli.
 
Läser i bebis-trådarna och här, blir så bebissugen! Det är ju inte för sent men nu är jag ju ensam… och samtidigt som jag vill gå igenom en graviditet/förlossning till så vill jag det inte.

I praktiken står vi kvar i kön om en syskonbehandling, men dels blir det IVF dels är det (för) dyrt. Och jag tror inte jag kan göra det själv heller nu när vi ansökt som par.

Min mamma (!) föreslog att vi gör det trots att vi separerat, tyckte det lät så dumt då men ju mer jag tänker på det. Jag vet inte.

Jag kan ju i praktiken träffa någon i framtiden som vill ha barn också…
Sånt här är jättesvårt. Jag höll ihop för länge med mitt ex ihop om ett syskon, fick tillslut nog (8 år för sent typ) och började träffa min nuvarande inom två månader, bestämde oss för att börja försöka skaffa barn efter ungefär ett halvår. Så det kan gå väldigt fort, det hela beror väl lite på om man vill ha någon ny och vad man är beredd att satsa om man träffar en ny.
Det brukar dessutom vara lättare att få remiss när det finns dokumenterat problem sen innan.

Kl
Jag känner mig nog ändå över 70% säker på att det tog sig den här gången efter att ha varit väldigt sugen på att spy upp frukosten i helgen. Har tid till missfallsutredningen först i september så vet inte riktigt om jag kan kontakta dem innan om det tagit sig?
BIM på måndag nästa vecka, lär ta test på fredag tror jag om jag kan hålla mig så länge. Är lite osäker på om det skulle kunna vara bim på söndag istället, det har varit några röriga månader för fortplantningsorganen.
 
Tänk att precis så känner jag också.
Vi blev ju också gravida spontant med lillasyster och har 3 fina blastocyster i frysen. Rent krasst bara embryon men mitt hjärta säger ibland att det är potentiella syskon som aldrig får chansen 😥

Nej, det är en rationellt att tänka så, men jag kan ju inte rå för att det är så det känns 😥
Mitt hjärta säger samma sak, förstår precis vad du menar ♥️
Vi har diskuterat mycket vad vi vill göra med dem, att bara kasta dem känns så fel. Mannen pitchade idén om att se om vi kan donera det till forskning och jag tilltalas en del av den tanken.

Vi har tre embryon i frysen och hade precis betalat in för ytterligare förvaring (man fick betala alla kvarvarande år på en gång bara, så 7000 kr 💸💸) när vi blev gravida spontant med lillasyster.
Jag har lättare än sambon att tänka att det "bara" är embryon, men samtidigt känns det ju att det ev är potentiella syskon som aldrig kommer bli.
Åh, wow…!
Efter att verkligen ha kämpat för att få dem, så känns det ju så fel att bara göra sig av med dem?
 
Mitt hjärta säger samma sak, förstår precis vad du menar ♥️
Vi har diskuterat mycket vad vi vill göra med dem, att bara kasta dem känns så fel. Mannen pitchade idén om att se om vi kan donera det till forskning och jag tilltalas en del av den tanken.


Åh, wow…!
Efter att verkligen ha kämpat för att få dem, så känns det ju så fel att bara göra sig av med dem?
Var hittar du information om att donera till forskning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 281
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 752
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp