En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beställt ut min journal nu, för att kunna gå vidare med privat klinik. Enligt dem så behövde jag en "sammanfattning av WIN-IVF". Någon som vet vad det är och hur en sådan ser ut..? Vet inte riktigt vad jag har fått hem för nåt... 😳
 
Efter mycket velande fram o tillbaka hoppar jag in här (fick bli mitt anonyma nick, minns knappt lösen till det gamla..).

Vi har precis börjat bebisverkstaden här, fick utslag på äl-sticka igår men har dålig koll på när bim blir eftersom min senaste cykel var rejält avvikande från hur det brukar vara.. Det har fortsatt lite halvskumt med mensvärk till o från, vilket har hänt förut genom hela cykler men samtidigt hör till ovanligheter. Så vi får se hur det går.

Som vanligt är väntan olidlig fast jag knappt passerat äl än :o Så jag hoppas på att kunna släppa lite fokus från det genom att följa er andra samtidigt :)
 
Efter mycket velande fram o tillbaka hoppar jag in här (fick bli mitt anonyma nick, minns knappt lösen till det gamla..).

Vi har precis börjat bebisverkstaden här, fick utslag på äl-sticka igår men har dålig koll på när bim blir eftersom min senaste cykel var rejält avvikande från hur det brukar vara.. Det har fortsatt lite halvskumt med mensvärk till o från, vilket har hänt förut genom hela cykler men samtidigt hör till ovanligheter. Så vi får se hur det går.

Som vanligt är väntan olidlig fast jag knappt passerat äl än :o Så jag hoppas på att kunna släppa lite fokus från det genom att följa er andra samtidigt :)
Olidlig väntan här också haha

Välkommen hit :)
 
Lite uppdatering från mig 😊 Igår ringde dom från kvinnokliniken och dom hade fått en avbokning till veckan så jag ska göra mitt ”second opinion” ultraljud då, väääldigt skönt att lyckas få in det mitt i semestertiderna :up:

Fick också hem papper på att jag står i kö till operation nu. Så jag antar att hela syftet med undersökningen till veckan mest är för att kolla vad som behöver göras vid operationen? Eftersom dom hittar mer och mer ”fynd” där inne :grin:
 
Lite uppdatering från mig 😊 Igår ringde dom från kvinnokliniken och dom hade fått en avbokning till veckan så jag ska göra mitt ”second opinion” ultraljud då, väääldigt skönt att lyckas få in det mitt i semestertiderna :up:

Fick också hem papper på att jag står i kö till operation nu. Så jag antar att hela syftet med undersökningen till veckan mest är för att kolla vad som behöver göras vid operationen? Eftersom dom hittar mer och mer ”fynd” där inne :grin:
Spännande! Skönt att det rör på sig.

Hur går det för er andra?
Nån som närmar sig bim?
 
Vi hade önskat börja försöka när sonen blir 12 mån (10 mån snart) men ingen mens i sikte och vi ammar fortfarande flera gånger under dygnet och hade tänkt vänta lite till innan vi slutar. Så vi får väl se :meh:
 
Har bim 17.7. Med lillebror visste jag en vecka innan att jag var gravid (mådde allmänt konstigt) nu är kroppen helt banans. Har de senaste dagarna haft ”smärtor” i ligamenten runt livmodern tex.

Spännande! Jag var också ganska säker på att jag var gravid ett tag innan jag plussade sist.. så denna gång har jag inte särskilt stora förhoppningar för jag känner ingenting alls.

Håller tummarna för att det är graviditetsrelaterade krämpor du har! :)
 
Spännande! Jag var också ganska säker på att jag var gravid ett tag innan jag plussade sist.. så denna gång har jag inte särskilt stora förhoppningar för jag känner ingenting alls.

Håller tummarna för att det är graviditetsrelaterade krämpor du har! :)

Hoppas också så klart. Lyckas de inte denna gång så kommer jag faktist bli besviken för första gången (låter dumt att skriva så när vi egentligen bara kört en månad) men har beställt en marsbaby och då ryker ju den chansen ;)

Enda gången jag haft liknande med ligamenten är när jag varit gravid så är ju lovande. Skulle dessutom bli fjärde graviditeten sedan augusti 2015 så kroppen kanske vet vad som gäller nu. (första är ett missfall dock)
 
Hur går det för er andra?
Nån som närmar sig bim?

Fick mens idag, så det blev inget denna månaden heller, knappast förvånande längre. Men har fått hem journalkopior och har möte inplanerat med privat klinik om 4 veckor, så tar det lite lugnt tills dess.
 
Fick mens idag, så det blev inget denna månaden heller, knappast förvånande längre. Men har fått hem journalkopior och har möte inplanerat med privat klinik om 4 veckor, så tar det lite lugnt tills dess.
Håller tummarna för ett bra möte om 4 veckor ❤️
 
Jag fick mens förrförra veckan och blev så himla knäckt :cry: känns så hopplöst!

Testade positivt på äl-test igår så nu börjar ny 14-dagarsväntan. Jag och mannen har iaf lång och välbehövlig semester nu, vilket gjort susen för mående och stresspåslag - det är jag tacksam för!
 
Gjorde ett test idag, har bim på lördag men åker på semester idag och ville se om jag kunde få nåt svar innan dess. Men så klart inte, nåt otroligt svagt streck/skugga fanns där. Så väntan och ovissheten kvarstår 😏
Får väl ta ett nytt test i helgen om inte mensen kommer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 291
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 753
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp