En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde ett test idag, har bim på lördag men åker på semester idag och ville se om jag kunde få nåt svar innan dess. Men så klart inte, nåt otroligt svagt streck/skugga fanns där. Så väntan och ovissheten kvarstår 😏
Får väl ta ett nytt test i helgen om inte mensen kommer.

Ah, men är det svagt streck så borde oddsen vara goda :up: Håller tummarna! Ha en fin semester (det bästa med semester i det här läget är att dagarna går betydligt fortare än när man är hemma! :D)!
 
Gjorde ett test idag, har bim på lördag men åker på semester idag och ville se om jag kunde få nåt svar innan dess. Men så klart inte, nåt otroligt svagt streck/skugga fanns där. Så väntan och ovissheten kvarstår 😏
Får väl ta ett nytt test i helgen om inte mensen kommer.

Hoppas att den där skuggan blir mörkare o tydligare på lördag:)
 
Tack hörni!
Har insett att jag ogillar de här testen med svaga streck. Jag blir knäpp av dem. Önskar ju ett tydligt ja eller nej liksom. Men priset var helt avgörande för val av test 😉
 
Blir tokigt. Rosa på pappret idag. För sent för nidblödning eller kan ha ännu hoppas?
Positivt äl 1.7
80B6B804-3052-4259-AF3B-18877AC7B2CF.png
 
Nu händer det lite grejer för min/våran del! Operationstid flyttades från 3-6 månaders kötid till 1 månad, pga min smärtproblematik. Så kvinnoklinikens överläkare såg till att jag fick tid för operation redan i augusti :up:

Efter det får vi se om dom tycker att det är värt att vi testar den ”naturliga” vägen i några månader, eller om det är läge för ivf så snart som möjligt.
 
@em-pirre Ja, absolut. En liten blödning kan ju vara/bero på vad som helst. Jag svarade dock på frågan om det var för sent för att det skulle kunna vara en nidblödning, vilket jag inte tror.
 
Blev tvungen att googla spotting efter diskussionen här, hade hört talas om det men hade egentligen ingen aning om vad det innebar.. Alltid bra att lära sig något nytt:up:

@vinkelina jag håller med cherie om att det teoretiskt sett skulle kunna vara en nidblödning. Vad jag har förstått så fäster ägget tidigast 7 dagar efter äl så 9 borde ju inte vara omöjligt.
 
Klart positivt.

Ett sk spökstreck är ljusare än bakgrunden
Aha det visste jag inte.
Tack. Får hopas det håller i sig denna gången.
Blir till att smussla med alkoholen idag, vilket egentligen är helt sjukt att det behövs. Särskilt på en familjefest. Men det är en annan diskussion.
 
Idag är det lördag och bim för mig, det är också familjefest (med alkohol) på gång. Tog ett test och det är fortfarande ett svagt streck, något synligare än i torsdags men ändå svagt. Lägger in en bild. Vad tror ni? Spökstreck eller ett svagt positivt test?
Absolut positivt. :up: Jag gjorde ungefär ett sånt för ett år sen, resultatet ligger nu här bredvid och hickar våldsamt :D
 
Jag är sämst på att hålla mig från att testa alltså.. Tog ett test redan igår:o (bim är förmodligen tidigast ons...) och inbillade mig att det kanske var en skugga. Känner fortf inget förutom molvärk, men det har jag haft till o från under hela denna cykel så det säger nog inte så mkt.

Idag tog jag ett nytt fast jag hade sagt till mig själv att vänta:banghead: men kunde då ana ett streck som jag inte tror att jag önskar dit iaf. Ska vänta till tis nu o sen prova igen. Får se, men spännande är det iaf!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 106
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 348
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 737
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp