En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till oss sa de att de oftast valde att odla till dag fem om man fick fem eller fler befruktade ägg. Fick man färre blev det återföring dag 2 eller 3.

När de nått blastocyst-stadiet, dag fem eller sex, är det enklare att se kvalitetsskillnad på dem än vid tidigare stadie och då återföra det allra bästa. Något embryo brukar alltid falla bort när man odlar till dag fem så därför gör man återföring tidigare med färre embryo för att inte riskera att bli utan återföringen.
Miljön är som du skriver allra bäst i livmodwrn ❤

Jag märkte inte av Lutinus förrän dag fyra tror jag, köp hem trosskydd, när det börjar kladda så förstör de kläderna 😑
Aha, tack för svaret. ❤️Och trosskyddstipset. 😊 Hoppas på ett superägg nu, samtidigt som jag inte riktigt vågar tro på att det ska fungera vid första försöket.
 
Aha, tack för svaret. ❤Och trosskyddstipset. 😊 Hoppas på ett superägg nu, samtidigt som jag inte riktigt vågar tro på att det ska fungera vid första försöket.

Jag vågade inte heller tro på det, min man brukar säga att jag är en obotlig pessimist.
Men det tog! Vecka 30 för oss nu.
Håller tummarna hårt för er ❤️
 
Jag vågade inte heller tro på det, min man brukar säga att jag är en obotlig pessimist.
Men det tog! Vecka 30 för oss nu.
Håller tummarna hårt för er ❤
Vad härligt! 🤗 Tack för tummarna, jag/vi har verkligen inte haft turen på vår sida tidigare.
 
Sitter och funderar! Läste att man har större chanser att välja ut det bästa ägget om man odlar till dag fem, men att den optimala miljön ändå är i livmodern. Kan inte låta bli att fundera på varför man valt dag två för oss. Om våra små befruktningar ser sega ut och behöver bättre miljö, eller om de är så jäkla bra att de är lika bra att stoppa in dem direkt.
Nån som har koll?

Nojjar också lite över att jag inte märker av Lutinus. Det skulle bli obehagligt och kladdigt, men det har jag inte alls märkt av.
De sa till oss att fler än 5 så vågar de odla vidare längre. Tryggaste miljön för ett embryo är dock i livmodern, så är det färre vill man sätta in tidigare därför.

Av våra 21 ägg blev 16 befruktade men bara 5 klarade sig hela vägen till infrysning. Första blev mycket tidigt missfall (tjuvtestade svagt positivt, men det var negativt på testdagen). Andra tog sig.
Håller tummarna för er!
 
Nu ringde de från labbet. De hade delat sig lite långsamt och var inte tillräckligt fina för att sätta in idag. De skulle fortsätta odla och ringa på tisdag igen, då kanske det skulle gå sa hon. Vilket jag tycker låter lite märkligt, att de skulle gå från dåliga till bra alltså 😪
 
Nu ringde de från labbet. De hade delat sig lite långsamt och var inte tillräckligt fina för att sätta in idag. De skulle fortsätta odla och ringa på tisdag igen, då kanske det skulle gå sa hon. Vilket jag tycker låter lite märkligt, att de skulle gå från dåliga till bra alltså 😪

Det är inte alls märkligt, vissa embryo behöver lite mer tid bara!
Därför kan man frysa på både dag fem och sex, de kan vara blastocyster båda dagarna.

Vi fick fryst två stycken dag fem, och en odlades vidare till dag sex.

Lita på att labbet har stenkoll på era små embryon ❤️
 
Det är inte alls märkligt, vissa embryo behöver lite mer tid bara!
Därför kan man frysa på både dag fem och sex, de kan vara blastocyster båda dagarna.

Vi fick fryst två stycken dag fem, och en odlades vidare till dag sex.

Lita på att labbet har stenkoll på era små embryon ❤
Åh, jag önskar att det är så!
Jag blev bokstavligt talat helt tagen på sängen när de ringde imorse och kom mig inte för att be dem höra av sig och informera om hur utvecklingen fortsätter. Tror jag ska skicka ett 1177 och be dem uppdatera mig.
 
Åh, jag önskar att det är så!
Jag blev bokstavligt talat helt tagen på sängen när de ringde imorse och kom mig inte för att be dem höra av sig och informera om hur utvecklingen fortsätter. Tror jag ska skicka ett 1177 och be dem uppdatera mig.

Förstår det, man är så inställd på något och så blir det annorlunda..
Var går ni nånstans?
Jag fick numret till labb där vi gick och ringde dem själv 🙈
 
Uppdatering! Jag ringde och sa att vi blev oroliga. Svaret blev att det ser helt normalt ut än så länge, att de delar sig lite långsamt säger inte att det är något fel. Alla tre är med än så länge. Dock sa hon att celldelningen ändå kan avstanna. Jag ska ringa imorgon igen och höra hur det utvecklar sig.
 
Aha, tack för svaret. ❤Och trosskyddstipset. 😊 Hoppas på ett superägg nu, samtidigt som jag inte riktigt vågar tro på att det ska fungera vid första försöket.
Jag håller tummarna på ett superägg 😊
Jag är på ruvardag 9 med mitt 2-dagars. Fick inte heller så många ägg (4 st befruktade) så jag fick tillbaka ett 2-dagars och de andra odlades vidare och ett 5-dagars fick jag till frysen.
Och kan också tipsa om trosskydd, hemskt mycket flytningar av Lutinus 🤪
 
Jag håller tummarna på ett superägg 😊
Jag är på ruvardag 9 med mitt 2-dagars. Fick inte heller så många ägg (4 st befruktade) så jag fick tillbaka ett 2-dagars och de andra odlades vidare och ett 5-dagars fick jag till frysen.
Och kan också tipsa om trosskydd, hemskt mycket flytningar av Lutinus 🤪
Oj vad spännande! Lycka till!!!
 
Första plocket gav 4 ägg, 3 befruktade. Fick tillbaka 1 på dag 3 och de andra 2 frystes ner på dag 5. (Ettan gav inget, de två frysta plussade men ”gav upp” på 5+1 båda två).

Andra plocket gav sex ägg, fyra mogna, tre befruktade. Ett tillbaka på dag fem, inget till frysen.

När jag läser journalen så slås jag av hur pushig jag uppfattats hela tiden, och är lite fascinerad över att det fungerade, det är ju sånt som kan slå tillbaka i bemötandet 🙈
 
Ett embryo har avstannat, två odlas vidare. Imorgon kollar de inte då det är en morula, nästa check blir tisdag morgon :nailbiting:.
 
Tog ett test imorse som var negativt, men ingen mens ännu. Känner mig rätt säker på att den kommer vilken dag som helst. Har ju bara hunnit få en mens sen jag slutade amma så den är säkert lite oregelbunden än så länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 545
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 779
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 322
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 580
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp