En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spottings på ruvardag 7 eller 8, erfarenheter?
Har googlat (svårt att låta bli) och hittar både positiva och negativa erfarenheter. Jag har testdag 1/2.
När skulle din mens normalt ha kommit?


Jag fick Spottings bara och enbart då det inte lyckats. Men då var det de dagarna som jag egentligen skulle ha fått mens men Progesteronet höll den tillbaka.
 
När skulle din mens normalt ha kommit?
Vanliga mensen om jag inte nedreglerat borde kommit ca 18 januari. Denna perioden är annorlunda, nedreglering och sedan stimulering och äggplock 15 januari. Mensen brukar vara ca 14 dagar från ägglossning, när jag mätte med stickor.
 
Aha. Då kan jag verkligen inte svara på om det är vanlig mens på gång eller nåt helt annat. Det kan verkligen vara precis hur som helst, så jag tänker att det är bäst att försöka sluta analysera.
 
IMG_20200127_065718.jpg


Hjälp! :nailbiting:
Jag ser ett svagt streck, likaså sambon. Spökstreck, önsketänkande??? Ser ni?
 
Ni som varit på fertilitetsutredning, vad brukar man göra första gången? Bara prata eller göra några undersökningar?

(förstår att det kan skilja från klinik till klinik)
 
Ni som varit på fertilitetsutredning, vad brukar man göra första gången? Bara prata eller göra några undersökningar?

(förstår att det kan skilja från klinik till klinik)
Jag gjorde utredning på kvinnokliniken, fick sedan remiss till Malmö.
Inför besöket skickade vi in ett frågeformulär, jag tog blodprov och min sambo lämnade spermaprov. Vi båda gjorde klamydiatest också, minns inte om det var innan eller på läkarbesöket.

På själva besöket gick vi igenom formuläret och gjorde gynundersökning med vaginalt ultraljud, sen skrevs remissen.

Vi hamnade i all köer som finns, finns det möjlighet att göra utredning direkt på fertilitetskliniken hade jag såhär i efterhand föredragit det. Kvinnokliniken plus en privat gyn hade missat att mina äggledare var skrot och att det fans mängder med sammanväxningar, vilket upptäcktes direkt i Malmö (vilket föranledde remiss tillbaka för operation och mer kö)
 
Ni som varit på fertilitetsutredning, vad brukar man göra första gången? Bara prata eller göra några undersökningar?

(förstår att det kan skilja från klinik till klinik)

Vi skrev egenremiss direkt till RMC Malmö, när den godkändes fick vi remiss tillbaka för provtagning. Två spermaprov för mannen och ett blodprov för mig på en viss dag i menscykeln.

Någon månad senare kallades vi till första mötet med personal då vi gick igenom provsvaren, mannen undersöktes av androlog och jag av gynekolog med vaginalt ultraljud.
Jag hade då inte varit rökfri helt under de senaste tre månaderna så vi fick vänta på uppstarten, när jag varit rökfri blev vi kallade igen till genomgång av sprutor med en sköterska. När det väl var gjort var det bara att invänta mens och meddela kliniken att vi ville starta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 275
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 751
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp