En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaaa grattis!!! Håller alla tummar för att det går hela vägen nu! Hur många försök har ni gjort nu? Det är ju många vill jag minnas! Så kul att det blev ett plus till slut ❤️

Tack! Och tack alla ni andra också. 😀

Vi har gjort 5 försök, så det är kanske inte jättemånga, men har tagit mycket tid eftersom vi fått köra behandling och äggplock varje gång utan att få nåt till frysen.
 
Åh, minns att vi började i IVF-svängen samtidigt och har försökt följa hur det går för er. Så glad för ditt plus och hoppas så att det går vägen ❤️

Haha, jag tror faktiskt jag började samtidigt som hemlig och sen var jag samtidigt som dig, sen ktm och nu Monkie. Men tack! ❤ Såg att du var gravid med tvåan nu, utan ivf - stort grattis till dig också.
 
Haha, jag tror faktiskt jag började samtidigt som hemlig och sen var jag samtidigt som dig, sen ktm och nu Monkie. Men tack! ❤ Såg att du var gravid med tvåan nu, utan ivf - stort grattis till dig också.

Det är jag som lurade under nicket @kmt

Vår skrutt kom 16/1 💙
Håller tummarna stenhårt för er nu!
 
Haha, jag tror faktiskt jag började samtidigt som hemlig och sen var jag samtidigt som dig, sen ktm och nu Monkie. Men tack! ❤ Såg att du var gravid med tvåan nu, utan ivf - stort grattis till dig också.
Stort, stort grattis, jag håller tummarna stenhårt ❤

/En som följer tråden utan att ge mig till känna särskilt ofta
 
Haha, jag tror faktiskt jag började samtidigt som hemlig och sen var jag samtidigt som dig, sen ktm och nu Monkie. Men tack! ❤ Såg att du var gravid med tvåan nu, utan ivf - stort grattis till dig också.

Åh, jag blir såååå glad! :love:
Jag är också en sån som följer tråden i tystnad och hejar på alla er att det ska gå vägen! Vad härligt att du äntligen fått ett plus nu! :bump::banana:
Förstår att du är orolig för missfall, men du, NU är du gravid, försök njuta av det! :heart
Superdupergrattis!!!!! :love:
 
Tack! Och tack alla ni andra också. 😀

Vi har gjort 5 försök, så det är kanske inte jättemånga, men har tagit mycket tid eftersom vi fått köra behandling och äggplock varje gång utan att få nåt till frysen.
Det är många försök!!! Fem äggplock måste vara jättepåfrestande! Njut om du kan 🙂
 
Åh, jag blir såååå glad! :love:
Jag är också en sån som följer tråden i tystnad och hejar på alla er att det ska gå vägen! Vad härligt att du äntligen fått ett plus nu! :bump::banana:
Förstår att du är orolig för missfall, men du, NU är du gravid, försök njuta av det! :heart
Superdupergrattis!!!!! :love:

Tack! Tycker det känns supermärkligt att JAG är gravid. Känns som ett stort skämt. 😁 Men jag tänker att det kommer bli verkligare snart nog ifall det går som det ska. Just nu är det bara lite ömt i magen om jag ligger på den och så ömmar brösten och de har även växt en halv storlek. 😳
 
Det är många försök!!! Fem äggplock måste vara jättepåfrestande! Njut om du kan 🙂

Tyckte sprutorna var lite jobbiga denna gången, gjorde mer ont än tidigare. Annars gick äggplocket ganska bra, även om det inte blev lika många ägg som innan. Jag tror redan att plusset igår var en dröm. 😋 Svårt att fatta!

Hoppas verkligen det tar sig för er också denna gången!
 
Tack! Tycker det känns supermärkligt att JAG är gravid. Känns som ett stort skämt. 😁 Men jag tänker att det kommer bli verkligare snart nog ifall det går som det ska. Just nu är det bara lite ömt i magen om jag ligger på den och så ömmar brösten och de har även växt en halv storlek. 😳


:heartlove:
 
Mensen 1-2 dagar sen (inte hundra koll på lutealfasen än).
Tog ett test nu ikväll. Positivt....känns dock väldigt svagt för att vara på BIM (eller en dag efter).
Vet inte vad jag hoppas på riktigt.
Hur går det för dig? Testat något mer och har det i så fall blivit starkare? Hoppas!
 
Hur går det för dig? Testat något mer och har det i så fall blivit starkare? Hoppas!
Lite starkare, men rosa flytningar emellanåt när jag torkar mig efter att ha varit på toa, så känns rätt deppigt. Färgade flytningar under graviditet har alltid betytt en sak för mig :(.
Inga symtom utöver utebliven mens.
 
Ni som fortsatt med lutinus efter positivt graviditetstest, hur länge har ni fortsatt?
Jag ringde och pratade med dem. Jag sa att jag är orolig för missfall, att jag läst att det kan förhindra missfall. Då skrev läkaren ut fler paket, tar två om dagen nu till vecka 12.
 
Skulle sluta vid testdag, men hade kvar så valde att trappa ut. Slutade runt v.9-10.

Jag tänkte lite samma. Egentligen ska man enligt kliniken sluta vid testdag, men har kvar så det räcker till v 7. Enligt infobladet i asken ska lutinus tas i 30 dagar och fasas ut, så jag tänker att det borde räcka. Tycker inte direkt om att ta tabletterna, så hade varit skönt att slippa dem sen.
 
Jag tänkte lite samma. Egentligen ska man enligt kliniken sluta vid testdag, men har kvar så det räcker till v 7. Enligt infobladet i asken ska lutinus tas i 30 dagar och fasas ut, så jag tänker att det borde räcka. Tycker inte direkt om att ta tabletterna, så hade varit skönt att slippa dem sen.
Gillade inte heller. Rann och brände, typ :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 334
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp