En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur har ni andra det så här i coronatider och inför sommaren? Många kliniker stängda uppåt i landet..?

De privata klinikerna här nere håller öppet och vi påbörjade vår sjätte behandling i söndags (nässpray, långt protokoll). Har bestämt att det blir sista äggplocket för vår del. Känns lite vemodigt att ge upp, men tror verkligen vi skulle ha större chans med äggdonation. Det är så fantastiskt dyrt bara... Kände ändå att vi ville slutföra det sista egna försöket som vi ändå har betalt för, så får vi se hur det går och kan fundera på om vi går vidare efter sommaren.
 
Hur har ni andra det så här i coronatider och inför sommaren? Många kliniker stängda uppåt i landet..?

De privata klinikerna här nere håller öppet och vi påbörjade vår sjätte behandling i söndags (nässpray, långt protokoll). Har bestämt att det blir sista äggplocket för vår del. Känns lite vemodigt att ge upp, men tror verkligen vi skulle ha större chans med äggdonation. Det är så fantastiskt dyrt bara... Kände ändå att vi ville slutföra det sista egna försöket som vi ändå har betalt för, så får vi se hur det går och kan fundera på om vi går vidare efter sommaren.
Min klinik har inte sagt något om sommsrstängt. Håller tummarna för att det är eran tur den här gången! 6 försök måste vara väldigt många mentalt!
 
Hur har ni andra det så här i coronatider och inför sommaren? Många kliniker stängda uppåt i landet..?

Vi hade ju tänkt vänta några månader efter missfallet på grund av coronan och osäkerheten med hur sjukvården ser ut om ett år, men jag blev taggad på att komma igång igen när kliniken meddelade att de öppnar upp igen. Tydligen visar forskning att man kan vara lite extra fertil i någon månad efter ett missfall, så det känns dumt att inte ge det en chans. Jag hoppas de inte har för många patienter just nu och att de hinner med oss i min nästa cykel som borde börja imorgon. Igår var jag säker på att jag var gravid eftersom jag hade samma symptom som innan mensen var sen i februari, men idag är alla symptom som bortblåsta, så det var antagligen falskt alarm.
 
Hur har ni andra det så här i coronatider och inför sommaren? Många kliniker stängda uppåt i landet..?

De privata klinikerna här nere håller öppet och vi påbörjade vår sjätte behandling i söndags (nässpray, långt protokoll). Har bestämt att det blir sista äggplocket för vår del. Känns lite vemodigt att ge upp, men tror verkligen vi skulle ha större chans med äggdonation. Det är så fantastiskt dyrt bara... Kände ändå att vi ville slutföra det sista egna försöket som vi ändå har betalt för, så får vi se hur det går och kan fundera på om vi går vidare efter sommaren.
Lycka till nu! Klart ni ska göra sista försöket som ni ändå betalt för! Håller verkligen tummarna.

Min klinik har varit stängd i två månader nu. De öppnade litegrann från och med idag men gör bara frysta återföringar för de som är på väg att fylla 45 och det gäller fram till 30/9... Så vårat sista embryo hålls gisslan hos dem känns det som 🙄 Vi åker till Ryssland så fort det är möjligt att resa på ett säkert sätt, det är otroligt dyrt men vi hoppas att det ska vara värt det. 170.000 har vi räknat ut att vi behöver lägga för paket med tre behandlingar, en första resa för tester, en andra resa för äggplock och en tredje resa för återföring. Ska bli väldigt spännande men ledsamt att inte kunna göra något nu. Känner mig stressad.
 
Vi fick ut 12 ägg, 7 blev befruktade och började dela sig. Så idag fick jag tillbaka en 5-dagars.
Bara att börja den långa väntan till graviditetstest om 17 dagar :o
Oklart om det blev några till frysen, men de skulle bestämma det imorgon och återkomma.

Ett bra resultat ändå. Håller tummarna att ni inte behöver använda mer än ett av embryona. 😊 Har du gjort nåt försök tidigare, eller hur tyckte du det gick med sprutor och äggplock?
 
Lycka till nu! Klart ni ska göra sista försöket som ni ändå betalt för! Håller verkligen tummarna.

Min klinik har varit stängd i två månader nu. De öppnade litegrann från och med idag men gör bara frysta återföringar för de som är på väg att fylla 45 och det gäller fram till 30/9... Så vårat sista embryo hålls gisslan hos dem känns det som 🙄 Vi åker till Ryssland så fort det är möjligt att resa på ett säkert sätt, det är otroligt dyrt men vi hoppas att det ska vara värt det. 170.000 har vi räknat ut att vi behöver lägga för paket med tre behandlingar, en första resa för tester, en andra resa för äggplock och en tredje resa för återföring. Ska bli väldigt spännande men ledsamt att inte kunna göra något nu. Känner mig stressad.

Spännande med Ryssland! Hur kom det sig att ni valde det?
 
Vi hade ju tänkt vänta några månader efter missfallet på grund av coronan och osäkerheten med hur sjukvården ser ut om ett år, men jag blev taggad på att komma igång igen när kliniken meddelade att de öppnar upp igen. Tydligen visar forskning att man kan vara lite extra fertil i någon månad efter ett missfall, så det känns dumt att inte ge det en chans. Jag hoppas de inte har för många patienter just nu och att de hinner med oss i min nästa cykel som borde börja imorgon. Igår var jag säker på att jag var gravid eftersom jag hade samma symptom som innan mensen var sen i februari, men idag är alla symptom som bortblåsta, så det var antagligen falskt alarm.

Jag har också hört det och tänker att det inte kan skada att testa i alla fall. 😊 Hoppas ni får plats på kliniken nu.
 
Min klinik har inte sagt något om sommsrstängt. Håller tummarna för att det är eran tur den här gången! 6 försök måste vara väldigt många mentalt!

Ja, det känns lite jobbigt och tidskrävande att behöva göra behandling och äggplock varje gång. Har väl inte haft nån jätteförhoppning sen vi bytte till privat, men så blev jag ju gravid förra gången men fick missfall. Nu känns det skitläskigt att försöka igen..! Missfall var hundra gånger värre än att få ett negativt test efter två veckors ruvartid...
 
Äter mina kurer med Provera och kroppen lyder. Kortare cykler och trevligare blödningar. Mensvärken har dock ökat.

Fortfarande inget svar på cellprov/livmoderprov.

Ingen skillnad på vikten eller kroppens benägenhet att svullna upp.

Lite osäker på om jag ska fortsätta med Proveran när kroppen reagerar så lydigt. Får nog ringa Gun.
 
Lycka till nu! Klart ni ska göra sista försöket som ni ändå betalt för! Håller verkligen tummarna.

Min klinik har varit stängd i två månader nu. De öppnade litegrann från och med idag men gör bara frysta återföringar för de som är på väg att fylla 45 och det gäller fram till 30/9... Så vårat sista embryo hålls gisslan hos dem känns det som 🙄 Vi åker till Ryssland så fort det är möjligt att resa på ett säkert sätt, det är otroligt dyrt men vi hoppas att det ska vara värt det. 170.000 har vi räknat ut att vi behöver lägga för paket med tre behandlingar, en första resa för tester, en andra resa för äggplock och en tredje resa för återföring. Ska bli väldigt spännande men ledsamt att inte kunna göra något nu. Känner mig stressad.
En bekant till mig som hade inplanerat att åka till Riga har börjat kika på en klinik i Uppsala. Enligt henne var det tydligen ingen kö där på äggdonationer.
 
Lycka till nu! Klart ni ska göra sista försöket som ni ändå betalt för! Håller verkligen tummarna.

Min klinik har varit stängd i två månader nu. De öppnade litegrann från och med idag men gör bara frysta återföringar för de som är på väg att fylla 45 och det gäller fram till 30/9... Så vårat sista embryo hålls gisslan hos dem känns det som 🙄 Vi åker till Ryssland så fort det är möjligt att resa på ett säkert sätt, det är otroligt dyrt men vi hoppas att det ska vara värt det. 170.000 har vi räknat ut att vi behöver lägga för paket med tre behandlingar, en första resa för tester, en andra resa för äggplock och en tredje resa för återföring. Ska bli väldigt spännande men ledsamt att inte kunna göra något nu. Känner mig stressad.
Är det Olgas klinik ni funderar på?
 
Spännande med Ryssland! Hur kom det sig att ni valde det?
Vet många som är nöjda och fått lyckade resultat så det är nog deras marknadsföring som lyckas 😄 Men vi har haft konsultation med en läkare och det kändes bra. De erbjuder en del tester som vi vill göra och ja, det är 80% av pengarna för paketet tillbaka om man inte får ett levande barn på tre behandlingar.
 
Vet många som är nöjda och fått lyckade resultat så det är nog deras marknadsföring som lyckas 😄 Men vi har haft konsultation med en läkare och det kändes bra. De erbjuder en del tester som vi vill göra och ja, det är 80% av pengarna för paketet tillbaka om man inte får ett levande barn på tre behandlingar.

Vad spännande, du får gärna uppdatera här efter hand om du känner för det. Är det äggdonation eller med egna ägg ni tänkt er?

Vi är inne på äggdonation ifall sista ivf- försöket inte lyckas. Tycker det känns läskigt att åka utomlands bara... Måste dock byta klinik eftersom den vi går på nu inte ha äggdonation, men den andra ligger i närheten och har ingen kö. Dock ingen "pengarna tillbaka"-garanti heller, och det är inte gratis direkt..
 
De är bra där. Jag antar att ni får göra lite tester som det inte ens talas om här i Sverige?
Vet ni redan nu om ni får bebisgarantin? Var längesedan nu så det kanske har ändrats?

Har du varit på kliniken innan? Du får gärna berätta mer, om du känner för det. 🙂
 
De är bra där. Jag antar att ni får göra lite tester som det inte ens talas om här i Sverige?
Vet ni redan nu om ni får bebisgarantin? Var längesedan nu så det kanske har ändrats?
Kul att höra! Det känns lovande. Vi ska göra massor av tester som jag nästan hoppas ska visa NÅGOT som vi kan utgå ifrån. Vi reser en gång enbart för tester innan vi börjar behandlingen, men när är ju lite oklart med tanke på läget... Vi har blivit erbjudna garantin och det känns skönt, om inte annat för de pengarna räcker till en äggdonation någon annanstans om tre behandlingar trots allt skulle misslyckas.
 
Vad spännande, du får gärna uppdatera här efter hand om du känner för det. Är det äggdonation eller med egna ägg ni tänkt er?

Vi är inne på äggdonation ifall sista ivf- försöket inte lyckas. Tycker det känns läskigt att åka utomlands bara... Måste dock byta klinik eftersom den vi går på nu inte ha äggdonation, men den andra ligger i närheten och har ingen kö. Dock ingen "pengarna tillbaka"-garanti heller, och det är inte gratis direkt..
Absolut! Det dröjer väl tyvärr lite innan vi kan komma igång men jag uppdaterar. Har hittills haft en konsultation på Skype med en läkare samt tittat på en del webinarier som de sänder. Vi tänkte göra med egna ägg, först ville jag göra äggdonation för att maxa chanserna men läkaren tyckte inte alls det var nödvändigt så då testar vi väl. Det är ju billigare att göra med egna ägg också...

Ja det känns läskigt att åka utomlands. För ett år sen hade jag inte kunnat föreställa mig det. Men på något sätt tar man ett steg i taget tror jag och nu känns det mer överkomligt även om just Ryssland är lite bökigt med visum och liknande. Hoppas att vi ska orka med flera resor osv bara. Nej det är ju verkligen inte gratis med äggdonation och inga pengar tillbaka 😔 Är det ett försök känns det dessutom läskigt också. Men det är goda chanser iofs. Men först hoppas vi på er sista behandling!
 
Har du varit på kliniken innan? Du får gärna berätta mer, om du känner för det. 🙂
Har aldrig varit där själv men haft några bekanta som varit där. Det är dock några år sedan och mycket händer inom den världen på väldigt kort tid.
Har för mig att någon var där innan Olga startade eget och bara jobbade på den ”första” kliniken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 531
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
181 601
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 457
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp