En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag plussade imorse, elva dagar efter insemineringen. Hoppas att hen vill stanna kvar den här gången, men jag tänker inte glädja mig åt detta innan jag varit på mitt första ultraljud i v. 7, om vi tar oss ända dit.

Igår började illamåendet, det började runt samma tidpunkt även i samband med missfallet. Jag hoppas dock att det är progesterontabletterna som spökar.
 
Jag plussade imorse, elva dagar efter insemineringen. Hoppas att hen vill stanna kvar den här gången, men jag tänker inte glädja mig åt detta innan jag varit på mitt första ultraljud i v. 7, om vi tar oss ända dit.

Igår började illamåendet, det började runt samma tidpunkt även i samband med missfallet. Jag hoppas dock att det är progesterontabletterna som spökar.

Å, vad roligt att höra! Hoppas verkligen det håller den här gången! :bump:
 
Här blir det äggplock på tisdag. Var på UL idag, syntes 3 äggblåsor vilket inte känns som så mycket. Känns som att det inte är lönt med fler egna äggplock sen, mina ägg är nog på upphällningen.
Håller tummarna! Tyvärr blir det ju så med ägg till slut 😔 Men än är inte loppet kört ❤️

Jag plussade imorse, elva dagar efter insemineringen. Hoppas att hen vill stanna kvar den här gången, men jag tänker inte glädja mig åt detta innan jag varit på mitt första ultraljud i v. 7, om vi tar oss ända dit.

Igår började illamåendet, det började runt samma tidpunkt även i samband med missfallet. Jag hoppas dock att det är progesterontabletterna som spökar.
Grattis! Hoppas det går hela vägen!
 
Nähä. Omg 3, inga bieffekter av tabletterna...och ingen mens.
Glider nu in i dag 32 och det är femte (?) natten som jag svettas som en gris och stinker.
Orkar inte.

Nu kan jag ju inte skippa fjärde omgången, när kroppen inte reagerar som den ska. Typiskt.
 
Nä nu ni, nu tänker jag lämna tråden med hoppet att graviditeten håller i sig. Beräknad mens va i fredags och strecken har bara blivit starkare. Visst kan mycket hända men så här länge har det inte hållit i sig sedan jag fick sonen för 4 är sedan. Tror vårt problem har varit att ägget inte vill fästa ordentligt, så hoppas på en helt vanlig graviditet nu. Både jag och sambon är nog lite chockad, inte riktigt beredd att lita på att det går vägen. Vi hade nog givit upp tanken lite tror ja. Men jag inser att jag måste våga hoppas nu annars kommer jag bli tokig av att bara oro mig.

Håll tummarna nu för att jag inte kommer tillbaka i tråden.

De här trådarna, ni alla, är sådan stöttning när man lever i ovisshet 💜
Lycka till allihop. Kommer naturligtvis fortsätta läsa om era resor.
 
Fortsätter bomba tråden :p

Fick tillbaka 1 embryo idag, det var jättefint sa de. De andra 3 var lite sämre och de sätter aldrig tillbaka två av olika kvalitet här. De odlas vidare för att se om de kan frysas, men med tanke på att det aldrig hänt förr, så tror jag inte sannolikheten är så hög. Hoppas på det det insatta embryot istället!
 
Jag vågar nästan inte skriva det eller ens tänka att det är på riktigt, men helt utan assisterad befruktning eller dylikt så dök det upp ett plus på stickan... Efter 7år utan ett enda plus.

Så jag smyger ur den här tråden, och håller tummarna både för mig och för er som försöker ❤️
 
Jag vågar nästan inte skriva det eller ens tänka att det är på riktigt, men helt utan assisterad befruktning eller dylikt så dök det upp ett plus på stickan... Efter 7år utan ett enda plus.

Så jag smyger ur den här tråden, och håller tummarna både för mig och för er som försöker ❤

Grattis, vad roligt! Lycka till!
 
Fortsätter bomba tråden :p

Fick tillbaka 1 embryo idag, det var jättefint sa de. De andra 3 var lite sämre och de sätter aldrig tillbaka två av olika kvalitet här. De odlas vidare för att se om de kan frysas, men med tanke på att det aldrig hänt förr, så tror jag inte sannolikheten är så hög. Hoppas på det det insatta embryot istället!

Och så har vi på sjätte behandlingen äntligen lyckats få ett embryo till frysen också! Av de tre som inte såg tipptopp ut i torsdags så var där tydligen ett som spurtade lite i utvecklingen och klarade kraven för att frysas. Skönt med ett försök till i bakfickan. :D
 
Nej, det är det verkligen inte. Hur går det med er fortsättning? Vågar ni resa snart..?
Riktigt PISSIGT är det!

Nja, jag har sett att andra börjat komma igång och bokar sina resor i juli och augusti men jag vill nog vänta även om vi på något sätt vill åka så snabbt som möjligt. Just nu avråder väl fortfarande UD från resor och även Ryssland så det verkar krångligare med visum och reseförsäkring och allt praktiskt. Jag vill ha det så ostressigt som möjligt. Hoppas i höst i alla fall. Om rpc hinner öppna innan kanske vi gör vår sista frysta där också först. Det får falla på plats allt eftersom...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
182 006
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 733
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp